„Bus katastrofa.“ Ukraina apstulbusi. Generolas skelbia, nutiko su F-16 (1)
Belgijos kariuomenės vadas Fredericas Getinkas įsitikinęs, kad tokios nusidėvėjusios būklės lėktuvai negali būti perduoti Ukrainai, nes tai sukels pavojų ukrainiečių pilotų gyvybėms.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Belgija rado priežastį neperduoti naikintuvų F-16 Ukrainai, motyvuodama kritiniu orlaivių korpusų susidėvėjimu. Kaip pranešė Belgijos ginkluotųjų pajėgų vadas generolas Frederikas Getinkas, Belgijos oro pajėgų lėktuvai F-16 yra tokios būklės, kad jokiu būdu negali būti perduoti Ukrainai. Tai pareiškė interviu su „De Standaard“.
Ši žinia plačiai pasklido Ukrainoje, apie tai rašo visi portalai.
Dialogas buvo skirtas Briuselio sprendimui iš amerikiečių įsigyti lėktuvą F-35 „Lightning II“. Kaip paaiškėjo, susitarimui gali kilti pavojus, nes tam įtakos turės situacija, susijusi su eksploatuojamų F-16, kurie gali atsidurti Ukrainoje, perdavimu. Belgijos generolo teigimu, neįmanoma siųsti į kariaujančią šalį technikos, kurią naudoti pavojinga Belgijos kariškiams.
„Lėktuvai nenaudojami, nes yra susidėvėję. Jau susidėvėję, nes buvo per daug skraidyta. Negalime siųsti į Ukrainą lėktuvų, kurių pats nenaudotumėte. Pavyzdžiui, jei mes Ukrainai tiekiame pavojingą lėktuvą su įtrūkimais fiuzeliaže kelsime pavojų piloto gyvybei“, – pabrėžė Getinkas.
Eksperto nuomonė
NATO generolo žodžius pakomentavo ir Vakarų ekspertai. Jie pažymėjo, kad Getinko pareiškimas patvirtina tezę, kad kai kurie Belgijos F-16 gali turėti kritinį fiuzeliažo susidėvėjimą. Panašūs pareiškimai nuskambėjo ir metų pradžioje, kai apie šios problemos egzistavimą užsiminė ir kiti anonimiški norėję likti Belgijos kariuomenės šaltiniai.
Esmė ta, kad pavojaus laipsnis priklauso nuo įtrūkimų dydžio ir vietos. Maži įtrūkimai gali nepadaryti tiesioginės žalos, tačiau laikui bėgant jie gali išaugti ir galiausiai sukelti nelaimę skrydžio metu. Kita vertus, dideli įtrūkimai gali padaryti tiesioginę žalą ir gali sukelti orlaivio lūžimą. Bet kuriuo atveju skrydžiai su tokiu fiuzeliažo nusidėvėjimu kelia rimtą grėsmę saugumui, pabrėžė ekspertai.