Absoliuti degradacija. Kas ne taip su „Suchoi“ naikintuvais ()
Rugsėjo 20 d., Voronežo srityje sudužo naikintuvas-bombnešis Su-34. Tai ne pirmas kartas nuo plataus masto invazijos pradžios, kai panaši situacija susiklosto su šiuo konkrečiu orlaivio modeliu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijoje kasmet mažėja aviacijos kovinis pajėgumas. Analitikas ir aviacijos ekspertas Konstantinas Krivolapas paaiškino, kad ši tendencija tik augs.
Su-34 yra naikintuvas-bombonešis, Su-27 linijos plėtra. Rusija atsisakė MiG tipo lėktuvų ir pirmenybę teikė Su-27 modifikacijai. Šis naikintuvo modelis taip pat yra Ukrainos kovinės aviacijos arsenale.
Rusijai pradėjus eksploatuoti lėktuvus Su-30, Su-34 ir Su-35, prasidėjo nelaimės. Nuo 1991 iki 2000 metų kas trejus metus įvykdavo viena nelaimė. Po 2000 m. susilygino iki vienos per metus. Tačiau 2022 metais naikintuvas MiG-31 per metus patyrė keturias nesėkmes.
„Tai ženklas, kad Rusijos aviacija praranda resursus, paslaugų kokybę, sutriko atsarginių dalių logistika. Kadangi didelė dalis gamyklų šių atsarginių dalių negamina. Apskritai, hipotetine progresija Rusija eina link žlugimo“, – pabrėžė Krivolapas.
Rusijoje sumažėjo gamyklų, gaminančių karinius orlaivius.
Tiesą sakant, rusai vis dar turi gamyklą Komsomolske prie Amūro, gaminančią Su-34 ir Su-35. Tačiau Su-34 modelis gali būti gaminamas ir kitose įmonėse.
„Turite suprasti, kad visi orlaiviai turi gana didelę dalį įvairių prietaisų, kurie buvo tiekiami iš užsienio. Visų pirma, taikikliai ir optinės sistemos. Aš nekalbu apie variklius ir kitus dalykus. Pvz., civiliniam orlaiviui „Suchoi Superjet 100“ buvo tiekiami varikliai iš prancūzų kompanijos“, - sakė aviacijos ekspertas.
Visos kitos gamyklos, ypač gaminančios MiG, sustojo.
Civilinį orlaivį „Suchoi Superjet 100“ rusai sugebėjo pakelti į orą vos 50 minučių ir į maždaug 3500 metrų aukštį. Tiesą sakant, „Sukhoi Superjet 100“ yra pagamintas iš 70 % importuotų dalių, įskaitant variklius.
Tam tikrų problemų kyla ir su Su-57, kurį rusai vadina aviacijos ir kosmoso kompleksu, kuris valdo kitus orlaivius. Naikintuvas vadovauja dronams, koordinuoja sausumos, oro ir kosmoso veiklą. Rusai sugebėjo pagaminti 6 lėktuvus Su-57, tačiau jie nebuvo labai efektyvūs.
„Nematau jokių proveržio, kuris leistų Rusijos aviacijai žengti reikšmingą žingsnį į priekį“, – reziumavo Konstantinas Krivolapas.