Pentagonas ruošia skraidantį visureigį  (5)

JAV kariškių svajonė – paprastai valdomas keturvietis šarvuotas visureigis, galintis kilti vertikaliai kaip sraigtasparnis ir skristi kaip lengvasis lėktuvas – jau pradėjo pildytis.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jungtinių Valstijų aerokosminės ir gynybos pramonės bendrovė „AAI Corporation“ pasirašė 3,05 mln. dolerių vertės sutartį su Gynybos departamento Priešakinių gynybos tyrimų agentūra (DARPA) jos inicijuoto „Transformer Vehicle“ (TX) programos pirmajam etapui vykdyti, pranešė „Aviation Week“. Pagal šią programą turi būti sukurta naujo tipo karinė transporto priemonė – šarvuočio, sraigtasparnio ir lėktuvo hibridas. Toks skraidantis šarvuotis galėtų važiuoti sudėtingo reljefo sąlygomis kaip įprastas karinis visureigis, kilti ir leistis vertikaliai kaip sraigtasparnis ir skristi kaip lengvasis lėktuvas. DARPA „Transformer Vehicle“ pavadintai programai, kuri bus vykdoma keliais etapais, skyrė 54 mln. dolerių. Už šiuos pinigus turi būti sukurtas tokios transporto priemonės, galinčios gabenti iki 500 kg krovinį, prototipas, sakoma pranešime. JAV Gynybos departamentas siekia, kad tokie skraidantys visureigiai būtų paprastai valdomi ir jų vairuotojams nereikėtų papildomai mokytis pilotavimo. Šios transporto priemonės galėtų lengvai išvengti savadarbių sprogmenų bei kitų pavojų ir kliūčių paprasčiausiai pakildamos į orą ir nuskrisdamos tam tikrą nuotolį. Pakilimas ir nusileidimas turėtų būti visiškai automatizuotas.

Pranešama, kad „AAI Corporation“ pasirinktas skraidančio visureigio projektas remiasi SR/C (slowed – rotor/compound) malūnsparnių, dar vadinamų autožyrais, technologija, kuriama kartu su bendrove „Cartercopter“. SR/C tipo orlaiviai iš esmės yra autožyrai, galintys sulėtinti rotorių didėjant judėjimo į priekį greičiui ir perduoti keliamąją jėgą sparnui. Stūmimo jėgą tokiam orlaiviui suteikia variklio sukamas propeleris. Pasak leidinio, SR/C technologija suteikia orlaiviui galimybę skristi greičiau už įprastinius sraigtasparnius.

Koncepciniame „AAI Corporation“ projekte visureigis lėktuvu pavirsta iškėlus rotoriaus ašį, atlenkus mentes ir išskleidus sparnus. Turbosraigtinis transporto priemonės variklis įsuka didelės inercijos rotorių, šis leidžia atsiplėšti nuo žemės ir pakilti aukščiau, o tada pradeda suktis tokį hibridinį lėktuvą į priekį varanti turbina. Skrydžio kontrolę užtikrina traukos kreiptuvai, stabilizatoriai ir eleronai.

Skelbiama, kad, pasitelkus „AAI Corporation“ sukurtą bepiločių orlaivių technologiją, pakilimo ir nusileidimo procesas bus valdomas automatiškai. Pakilus į orą tokios transporto priemonės vairuotojas naudosis vairu, pedalais ir pavaros svirtimi skrydžiui reikiama trajektorija valdyti.

„Transformer Vehicle“ kūrimo projekte numatyta, kad tokie skraidantys visureigiai galės pakilti į maksimalų 3 000 metrų aukštį ir turimomis degalų atsargomis įveikti iki 400 kilometrų atstumą.

„AAI Corporation“ pirmąjį TX programos etapą turi užbaigti iki kitų metų rudens, tačiau pirmasis skraidančio šarvuočio prototipas bus pagamintas ne anksčiau, nei 2013 metais, teigia DARPA atstovai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: TV3
TV3
(0)
(0)
(0)

Komentarai (5)