Pentagonas ruošia skraidantį visureigį (5)
JAV kariškių svajonė – paprastai valdomas keturvietis šarvuotas visureigis, galintis kilti vertikaliai kaip sraigtasparnis ir skristi kaip lengvasis lėktuvas – jau pradėjo pildytis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pranešama, kad „AAI Corporation“ pasirinktas skraidančio visureigio projektas remiasi SR/C (slowed – rotor/compound) malūnsparnių, dar vadinamų autožyrais, technologija, kuriama kartu su bendrove „Cartercopter“. SR/C tipo orlaiviai iš esmės yra autožyrai, galintys sulėtinti rotorių didėjant judėjimo į priekį greičiui ir perduoti keliamąją jėgą sparnui. Stūmimo jėgą tokiam orlaiviui suteikia variklio sukamas propeleris. Pasak leidinio, SR/C technologija suteikia orlaiviui galimybę skristi greičiau už įprastinius sraigtasparnius.
Koncepciniame „AAI Corporation“ projekte visureigis lėktuvu pavirsta iškėlus rotoriaus ašį, atlenkus mentes ir išskleidus sparnus. Turbosraigtinis transporto priemonės variklis įsuka didelės inercijos rotorių, šis leidžia atsiplėšti nuo žemės ir pakilti aukščiau, o tada pradeda suktis tokį hibridinį lėktuvą į priekį varanti turbina. Skrydžio kontrolę užtikrina traukos kreiptuvai, stabilizatoriai ir eleronai.
Skelbiama, kad, pasitelkus „AAI Corporation“ sukurtą bepiločių orlaivių technologiją, pakilimo ir nusileidimo procesas bus valdomas automatiškai. Pakilus į orą tokios transporto priemonės vairuotojas naudosis vairu, pedalais ir pavaros svirtimi skrydžiui reikiama trajektorija valdyti.
„Transformer Vehicle“ kūrimo projekte numatyta, kad tokie skraidantys visureigiai galės pakilti į maksimalų 3 000 metrų aukštį ir turimomis degalų atsargomis įveikti iki 400 kilometrų atstumą.
„AAI Corporation“ pirmąjį TX programos etapą turi užbaigti iki kitų metų rudens, tačiau pirmasis skraidančio šarvuočio prototipas bus pagamintas ne anksčiau, nei 2013 metais, teigia DARPA atstovai.