„Pastatė sudėtingus spąstus“. „Forbes“ skelbia, kaip Ukraina numušė A-50 ir Il-22 ()
Anot analitikų, buvo naudojamos 145 km nuotolio oro gynybos raketos „Patriot PAC-2“. Mažiau tikėtina, kad kalbama apie „Patriot PAC-3“ ar S-300.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Praėjusį sekmadienio vakarą, sausio 14 d., Ukrainos oro gynyba numušė vieną iš labai retų ir vertingų Rusijos ankstyvojo aptikimo lėktuvų A-50. Dėl to greičiausiai žuvo visi 15 lėktuvu skridusių žmonių. Galbūt tarp jų buvo ir aukštų pareigūnų. Apie tai neseniai savo straipsnyje pranešė „Forbes“ analitikas Davidas Axas.
„Kas tai padarė?“, – toks tviteris pasirodė Ukrainos oro pajėgų paskyroje.
Matyt, atsakymas į šį klausimą yra „Patriot PAC-2“ oro gynybos raketos, kurių nuotolis yra 145 km. Su mažesne tikimybe galime kalbėti apie „Patriot PAC-3“ arba S-300 su trumpesniu nuotoliu.
Kaip Ukraina numušė A-50 ir Il-22?
Kaip ukrainiečiai numušė keturių variklių A-50 su viršuje sumontuotu radaru, tiksliai nežinoma. Analitikas Tomas Cooperis, daugelio knygų apie sovietų ir rusų karinius lėktuvus autorius, turi savo teoriją.
Jei teorija teisinga, ukrainiečiai paspendė spąstus po to, kai Ukrainos oro pajėgų lėktuvai – tikriausiai bombonešiai Su-24 – smogė Rusijos karinių oro pajėgų objektui okupuotame Kryme. Pasak Cooperio, keli radarai buvo likviduoti.
Šeštadienio antskrydžiai nutraukė Rusijos pajėgų antžeminių radarų aprėptį ir iš dalies apakino išlikusias raketų baterijas pusiasalyje, ypač šiaurėje.
Rusijos vadai elgėsi nuspėjamai, bet neprotingai. Vienam iš nedaugelio A-50U radarų turinčių orlaivių, kurie paprastai skraido virš Azovo jūros, buvo įsakyta judėti toliau į šiaurę ir išplėsti radaro aprėptį. (A-50 besisukantis radaras gali matyti lėktuvo dydžio taikinius maždaug 320 km atstumu.)
Kartu su A-50 buvo oro vadavietė Il-22M su maždaug 10 žmonių įgula, kuri užtikrina ryšį ir A-50 duomenų perdavimą.
Palydovinės nuotraukos rodo, kad šiauriausia A-50 skrydžio trajektorija yra virš užimto Berdjansko, 120 km nuo fronto linijos. Tai yra vienos priešlėktuvinių raketų sistemų „Patriot“ baterijos iš trijų, kurias Ukrainos oro pajėgos dislokavo pietuose, diapazone.
Iššūkis buvo nukreipti sistemą į A-50 ir jį lydintį Il-22M, nesudarant Rusijos lėktuvų įguloms įspūdžio, kad jie yra medžiojami, ir neprarandant vertingos „Patriot“ sistemos.
„Ukrainiečiams tereikėjo nepastebimai dislokuoti reikiamą priešlėktuvinių raketų sistemą ir iš toli pataikyti į du lėktuvus“, – rašė Cooperis. Jis teigia, kad tai buvo S-300 arba „Patriot PAC-2/3“ oro gynybos sistema.
„Taip pat gali būti, kad ukrainiečiai dislokavo paleidimo įrenginį ir radarą, taip pat įrangą, kuri maitintų vieną iš savo trijų „Patriot PAC-2/3“ kartu su vienu iš S-300 radarų“, – pažymėjo analitikas.
Yra keletas įrodymų, kad S-300 ir „Patriot“ buvo naudojami kartu. Remiantis kai kuriais pranešimais, likus kelioms minutėms iki A-50 ir Il-22M numušimo, Rusijos naikintuvas Su-34 aptiko anksčiau nežinomą ukrainietišką S-300 bateriją, kuri įjungė radarą.
„Patriot“ radarą įjungė tik kelioms sekundėms, to pakako, kad gautų duomenis apie taikinius ir neleistų rusams jo aptikti ir laikyti grėsme. Tada ukrainiečiai pradėjo paleisti savo raketas, kurios sunaikino A-50 ir apgadino Il-22, kuris sugebėjo nusileisti Anapoje.
Dabar, sunaikinus A-50, Rusijos oro pajėgoms galėjo likti tik du tokie lėktuvai. Pranešama, kad kitus šešis A-50 reikia modernizuoti ir kapitališkai remontuoti. Jeigu Rusijos karinės oro pajėgos nebus pasiruošusios rizikuoti likusiais A-50, teks susitaikyti su tuo, kad dabar nebebus įmanoma užtikrinti radarų aprėpties visame Kryme.
Kitaip tariant, Rusijos Federacijos ginkluotųjų pajėgų vadovybė dabar, matyt, suvokia, kad tolesni smūgiai Krymo objektams kels didelę grėsmę, reziumuoja publikacijos autoriai.