Super retas. Speciali įranga. Rusai vėl pakėlė į orą M-55 „Geofizika“ (Foto) ()
Nereikėtų atmesti galimybės, kad šis retas žvalgybinis lėktuvas vėliau gali būti panaudotas veiksmuose prieš NATO.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2023 metų lapkritį internete papitusios nuotraukos tapo žinoma, kad rusai į tarnybą grąžino bent vieną retą didelio aukščio žvalgybinį lėktuvą M-55 „Geofizika“. Skrydžiai buvo atlikti iš netoli Maskvos esančio „Ramenskoje“ aerodromo.
Pats M-55 „Geofizika“ buvo sukurtas sovietmečiu žvalgybai atlikti ir raketų smūgiams nukreipti į taikinį. Nors rusai po SSRS žlugimo šį orlaivį naudojo „moksliniams tyrimams“, 2023 metų rudenį lėktuve sumontuotas UKR-RT radiotechninės žvalgybos įrangos konteineris, kuris buvo sukurtas naikintuvui-bombonešiui Su-34.
The current war in Ukraine gives Russia the opportunity to test many weapons, from old to new. Russian paparazzi earlier this month captured a Myasishchev M-55 Geophysica plane at Zukovsky airport, on the outskirts of Moscow. What is worth noting here is that the aircraft is… pic.twitter.com/jCGYvjf80V
— Doctor X (@Mrtaibeo) November 5, 2023
Dabar internete pasirodė nauja skrendančio rusiško M-55 „Geofizika“ nuotrauka, o dabar po šio lėktuvo sparnais pastebėti du konkretūs konteineriai. Pirmasis yra ankščiau minėtas UKR-RT, antrasis yra UKR-RL elektroninės žvalgybos konteineris.
Šis faktas leidžia daryti prielaidą, kad rusai nusprendė grąžintam M-55 „Geofizika“ skirti „skraidančios laboratorijos“ vaidmenį, išbandyti ar išsiaiškinti pakabinamų konteinerių su žvalgybos įranga techninius aspektus, kurie vėliau bus naudojami Rusijo karo lėktuvuose.
Tačiau neatmestina, kad po kurio laiko rusai bandys panaudoti M-55 demonstraciniams skrydžiams prie sienos su NATO valstybėmis narėmis, kad imituotų žvalgybos vykdymą ar tikrai surinktų reikiamą žvalgybą.
M-55 „Geofizika“ dėmesį patraukia pirmiausia tuo, kad šis lėktuvas buvo sukurtas sovietmečiu būtent kaip didelio aukščio žvalgybinis lėktuvas.
Septintajame dešimtmetyje Sovietų Sąjunga pradėjo projektuoti didelio aukščio orlaivį su indeksu M-17 „Stratosfera“, kad perimtų amerikiečių žvalgybinius lėktuvus U-2 arba didelio aukščio oro balionus. Tačiau pirmą kartą šį lėktuvą į orą pavyko pakelti tik 1982 metais, kai didelio aukščio oro balionų tema prarado savo aktualumą.
Atsižvelgdami į tai, sovietų pareigūnai nusprendė pakeisti projektą į didelio aukščio žvalgybinį lėktuvą, skirtą raketoms nukreipti, ypač sovietiniam „Oka“ (eksploatavimas nutrauktas), savotiškam „Iskander“ „pirmtakui“. Naujasis projektas gavo indeksą M-55 „Geofizika“, pirmasis šio projekto lėktuvo skrydis įvyko 1988 m.
Žinoma, kad iš viso buvo pagaminti iki 5 tokie orlaiviai, kurie nuo 1996 metų buvo „paversti“ atlikti civilinio pobūdžio mokslinius eksperimentus, ypač tirti stratosferą tarp Rusijos Federacijos ir Europos šalių.
2017 metais Rusija pranešė, kad M-55 „Geofizika“ tariamai buvo užkonservuotas dėl „mokslinių tyrimų užsakymų trūkumo“.