Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Eddie8664 2015-11-26 09:19
O kur gydytojai, mokytojai, eiliniai pareigūnai? Atsimoko žmonės po 10 metų, mokslams išleidžia krūvas pinigų, kas galėtų saugoti žmones, gelbėti gyvybes, padėti ir už tai gauna 600 eur... Ir dar keista, kodėl žmonės emigruoja, kai kitur mažiausiai trigubai daugiau moka.
jinxas 2015-11-26 09:40
o ple seimunams pirdalunams gali.... GEDA, tarnautojau, tau!!!!
Arns 2015-11-26 09:49
Ar ką nors stebina? Manęs ne. Visi senai žinome jog Lietuvoje, valstybės tarnyboje, niekas niekad neuždirba padorių atlyginimų. Lyginti valstybišką atlygimą su privačiu... kas nors žino bent vieną poziciją, kur tai bent būtu panašu? Sakysit Seimo nariai? Bet pagal pareigas, jų atitikmuo būtu korporacijų vadovai, tarybos nariai, bankų konsultacinės grupės ir t.t. O čia jau kartais laimi privatus verslas
Audrius 2015-11-26 09:56
Vietoj simtamilijoniniu mokejimu Vokieciams uz bevercius saltojo karo zaisliukus, geriau moketu algas lietuvoj.
Gerai aprupinta policija istikruju padidintu lietuvos sauguma plius pinigai nepaliktu salies.
Kadras 2015-11-26 10:07
Na ir ka cia nori pasakyti tokiu straipsniu? Zurnalistas nors supranta kokias algas moka dirbantiems juroje?
Visu pirma, tokiems apsauginiams moka apie nuo 100 doleriu i para, nera jokiu mokesciu, todel visa uzdirbta pinigu suma gauna i saskaita, plius gyvenimas visiskai nekainuoja, kompanija skiria nuo 10 iki 15 doleriu per diena jureiviui maistui, elektra ir vanduo nieko nekainuoja, kompanija turi pasuripinti butiniausiomis higienos priemonemis t.y muilas ir dantu pasta.
Visiems rekomenduoju buvusiems kariams ir aro pareigunams ismeginti si darba, nes tai labai idomi ir pelninga patirtis. Tik nepamirskit, kad reikes daug investuoti i jurinius dokumentus apie 1k euru.
O dabar apsauginiu nera sunkus, tik reikes labai daug skraidyti. O darbo pobudis yra toks, Saudo Arabijoje arba nuskrenda i kita saugia sali, ten iseda i laiva ir reisas buna apie 10-20 paru, kai pereina povojinga zona pwz Somali, tuomet perseda i kita laiva, o jei nera salia kito laivo, tuomet skrenda atgal i Saudo Arabija ir is ten perseda i laiva.
O paciam laive, nera labai sudetingas darbas, kiekviena diena pratybos ir vachtos po 8 valandas. Sedi kapitono tiltelyje ir stebi su ziuronais aplinka. Tai ganetinai saugus darbas, nes piratai niekada nepuola apsaugoti laivu. Bet zinoma jei nusprestu piratai ilipti i laiva, jie butu NR 1 taikinys, o igula uzsirakintu specialiama anti piratiniame kambaryje
Audrius 2015-11-26 10:26
taip..man irgi keista, kad taip yra, bet deje..
Kad ir kiek apie tai rekautu musu tautos primityvai, uzdarbio dydis tikrai nenusako darbo svarbos.
Geras pavyzdys Lietuvoj vos ne sudievinti sportininkai. Mano nuomone, tai pats tupiausiais ir maziausiai reiksmingas visuomenes sluoksnis, bet nesu dauguma, todel pvz profesionaliu krepsininku pajamos yra desimtis kartu didesnes nei kokiu daktaru. Idomu, kiek zmoniu mano, kad visuomeneje sportininkai yra svarbesni nei daktarai.
Tai yra rinkos ekonomika ir, mano nuomone, geras pavyzdys, kur rinkos ekonomika visiskai failina. Del to ir yra visokios minimalios algos ir kiti dalykai uztikrinantys bent sioki toki algu balanca.
Arns 2015-11-26 10:33
Gal lygintum sportininkus ne su valstybiniais daktarais, o kaip ir jie, su privačiais? Nes už rinktinę atstovaujantys krepšininkai, jei neiškovoja medalių, gauna 0 eu už 2 mėnesius žaidimo. Klubuose savivaldybių lėšos gali sudaryti iki kokių 15% viso biudžeto, visa kita surenkama iš rėmėjų arba uždirba iš bilietų, transliacijų teisių ar pan.
Audrius 2015-11-26 10:56
Ka? Prie ko cia privatus ir valstybiniai??
Kalba eina apie rysi tarp darbo svarbos ir jo apmokejimo. Tai ir sakau, kad geras to rysio nebuvimo pavyzdys (t.y. rinkos ekonomikos failo pavyzdys) yra krepsininku ir daktaru algos.
As suprantu, kodel ir is kur krepsininkai uzdirba pinigus, bet tame ir yra esme-rinkai kasis patinka del to jie tiek ir uzkala is privaciu fondu.
Tas pats ir su privaciais daktarais-tikiu, kad jie irgi gerai uzkala, so what? Itariu privatus papu didintojai ir rauksliu lygintojai isvis gerai gyvena, bet tas nieko nesako apie ju svarba visuomeneje. Tas tik sako, kad yra daug turtingu ir rauksletu zmoniu.
Arns 2015-11-26 11:05
Be žodžių... Jie ir yra privatūs, nes privatūs. Kiek žmogus paprašo, tiek ir turi mokėti arba apsieiti be paslaugos. Valstybiniai įkainiai yra maži, čia problema, sutinku. Bet taip lyginti, kad ta profesija privačiai neteisingai apmokama yra absurdas.
Audrius 2015-11-26 11:28
Ne, nu tu nepagauni apie ka kalba eina.
Taip as zinau, kad rinkos ekonomika puikiai paskisrto rinkos (pacientu, sporto ir muzikos gerbeju, filmu fanu ir t.t..) lukescius ir simpatijas (pinigu pavidalu) sportininkams, privatiems daktarams, kino garsenybems ir t.t.
As nekalbu apie rinkos ekonomikos modelio efekyvuma konvertuojant populiaruma i pinigus-jis yra labai aukstas.
Kalbu apie rinkos ekonomikos naudojima nusakyti tam tikru darbu svarba visuomeneje, ok? Svarba ir populiarumas yra du LABAI skirtingi dalykai.
Daznai jie sutampa, pvz, ekonomiskos ir netersiancios masinos, informacines technologijos ir t.t. Tokiuose atvejuose, rinkos ekonomika puikiai veikia tiek kompensuodama atlinkta darba tiek pasirinkdama winners ir loosers.
BET
Yra vietu, kur rinkos ekonomika failina, nes darbo/dalyko svarba nesutampa su jo populiarumu.
Geras pavyzdys antibijotikai ir vaistai nuo persalimo. Nesenai net cia rase, kad arteja post antibiotiku era ir ka tai reiskia zmonijai.
Tai va, viena is priezasciu, kodel bakterijos laimi yra ta, kad privacios farmacijos korporacijos labai nedaug leidzia nauju antibijotiku vystymui. Kodel? Todel, kad antibiotikai, by definition, yra naudojami retai ir labai trumpa laika, palyginus, su kokias vaistais nuo persalimo ar dar geriau nuo kokios asmos. Vaistu vystymas labai brangus, todel ziurima, kur ta daryti apsimoka, o kur ne, vaistai nuo begancios nosies labai apsimoka, nes tai sezoninis masinis sirgimas, o antibiotikai ne, nes operacijos atliekamos palyginus retai, mazai zmoniu daliai, tas pats ir su kitom infekcijom, gimdymu ir t.t.
Analogiska padetis ir su algom, taip koks Sabonis (kitu nezinau) daug uzdirba, nes jis populiarus ir rinkos ekonomika labai efektyviai populiaruma konvertuoja i uzdarbi, kai tuo tarpu o koks miestelio daktarelis visai nedaug neuzdirba, nes jis tikrai nepopuliarus. Bet, jei prasidejus kokiai uzkreciamai epidemijai, tas prastai apmokamas valstybinis daktarelis jos nesustabdys, tai gale dienos kojas gali pakratyti ir populiarusis Sabonis. Cia sutirstintas pavyzdys, bet tikiuosi minti pagauni.
Todel pvz, nera privaciu ugnegesiu imoniu, nes visi zino, kad jei dega biedno kaimyno namas, daug sancu, kad uzsidegs ir turtingo ir su privaciais ugnegesiais susitarusio kaimyno namas. Beje, sita pamoka sunkiuoju budu ismoko JAV miestu gyventojai (Chikagos berods).
Tokiu rinkos ekonomikos failu daug, pvz, globalus atsilimas ir aplinkos tarsa, privacios kariuomines ir kitos.
GM 2015-11-26 12:42
Valstybiniam sektoriuje negalioja privataus sektoriaus dėsniai, todėl rinkos ekonomika ir neapsprendžia nei darbo svarbos, nei populiarumo. Manau tą Arns norėjo pasakyti.
Privačiai dirbantys gydytojai uždirba daug daugiau, aišku nei iš tolo tiek kiek sportininkai, bet tai yra apsrendžiama gana natūraliai vykstančiu procesu. Gi nepriversi masių neiti iš proto dėl sporto - jiems tai yra svarbu.
Pumper 2015-11-26 12:49
Apie kokią rinkos ekonomiką kalbi pasakodamas apie atlyginimus biudžetinėse įstaigose? Bent pagalvoji, kiek tau kainuotų elementarus pvz. apendikso išoperavimas, jei medikai gautų kad ir 3x daugiau nei gauna dabar? Arba iš kišenės damokėtom kokį 1000€ ir +50€ už dieną ligoninėj, arba PSD kaip min. iki 100€ per mėnesį pakeltų.
Viskas tiesiogiai proporcinga su atlyginimais Lietuvos privačiam sektoriuj, kur žmonės uždirba daugiau, nes ir paslaugos brangesnės. O čia lygina Lietuvos Aro algas su užsienio kompanijų mokamais atlyginimais.
Audrius 2015-11-26 13:00
Sutinku, kad nepriversi-ir nereik. Kekvienas tegu gyvena kaip nori.
Cia labiau filosofinis pamastymas, kad ne vien pinigais reik viska matuot.
LT, deje, (tikriausiai, del to kad esam biedna tauta) dar labai islikes "biednas, nes durnas" poziuris i zmogu. Tas ypac pasireiskia kai kalba eina apie minimalia alga arba verslininku aukstinime. Zinoma, viskas turi proto ribas, nekalbu apie komunizmo sugrazinima, bet is principo toks vienpusiskas vertes matavimas pinigasi, mums visiems yra labai nesveika..
UTF16 2015-11-26 13:13
Kaip tik prisiminiau:
https://www.youtube.com/watch?v=dkHqPFbxmOU
kestutisz 2015-11-26 16:16
Na, bet ar tau kas nors neleido va taip imti ir būti Saboniu? Na, ok, galbūt tėvų genai ūgio nesuteikė, bet tam pačiam krepšinyje reikia ne tik didelių, bet ir greitų. Ypač reikia ir greitų, ir dar su greitai dirbančia galva. Tai? Juolab minimas Sabonis, na jis pradėjęs mokytis žaisti negalvojo apie milijoninius kontraktus ar pan., išvis rizikavo kaip tas rusų berods Tkačenka (dar didesnis krepšininkas) mirti skurde. Išvis sportas rizikingas reikalas - gali šiandien uždirbti, o ryt jau nebe (nuluš koja pvz), ir dar likti be išsilavinimo/profesijos. O va daktarėlis mirti skurde nerizikuoja, ypač jei iš tiesų dirbs gerai, tam net nebūtina būti pačiu geriausiu.
Audrius 2015-11-26 16:36
Nu tai aiskiai minties nepagavai
Man tikrai uztenka pinigu. Gal kaip tik per daug gaunu, jei skaiciuot mano darbo nauda visuomenei..speju del to ir pradejau filosofuot.
Anyway.
kestutisz 2015-11-26 16:56
Tiesiog "naudos visuomenei" nėra kaipo tokios. Yra nauda sau, ir jos reikia laikytis (nekenkiant kitiem, nes kitiem tai gali nepatikti). Tie patys policininkai ar ugniagesiai irgi neretai galvoja praktiškai - anksčiau išeis į pensiją ir galės prisidurti dar būdami labai darbingo amžiaus. Plius darbe gaus trokštamo adrenalino, įsivaizduos pasigerinęs sau karmą gelbėdami gyvybes ar šiaip lengviau pasieks didesnės pagarbos visuomenėje. Nes na tarkim būsi koks eilinis ofiso planktono rūšies atstovas, gal net uždirbsi vidutiniškai daugiau nei policininkas, bet visuomenei ir būsi tik ofiso planktonas, nebent jau nežinau, sukursi kažką ypatingai žinomo. O statutinis pareigūnas tai jau pareigūnas :) Žodžiu vistiek pirmiausia tenkina savo poreikius, o ne per prievartą eina ten dirbti.
Vytax 2015-11-26 19:40
Privatus verslas skiriasi nuo valstybinio sektoriaus tuo, kad privatus verslas nuolat karpo nereikalingas išlaidas, įskaitant ir perteklinius etatus. Dėl to privatus verslas turi resursų didesniems atlyginimams, investicijoms ir dividendams išmokėti. Tad kol valstybinis sektorius neišmoks to paties, ten atlyginimai bus maži.
Kalbant apie ARĄ, tai mums jo nereikia. Mums nereikia ir VST („asmeninės Brazausko armijos“). Mums tereikia tik geriau aprūpintos ir geriau apmokytos policijos. Pavyzdžiui JAV, specializuotus SWAT būrius turi tik patys didžiuosi miestai (NY, LA). Kitur SWAT būrius sudaro geriau apmokyti eiliniai policininkai. T.y. ten žmonės dirba paprastą policininkų darbą, o kai iškyla būtinybė užsideda liemenes, persėda į kitas mašinas ir taip sudaromi spec. būriai.
O dabar mes turime policiją kuriai trūksta apmokymų, kuri elementariai nemoka naudotis ginklais.
Turime ARĄ ir VST kurių darbuotojai nėra apkrauti darbu ir gali tuo pačiu metu dirbti dar papildomai neaišku kam.
Turime netgi tris organizacijas vietoje vienos su savo administracijomis, vadovais ir t.t.
Aidas 2015-11-26 20:00
Yra toks niuansas, Vytax.
ARO pareigunai specialiai atrinkti ir sugeba veikti ikaitu paemimo ar pavojingu ginkluotu asmenu sulaikymo operacijose. Zmoniu, kurie galetu efektyviai veikti butent tokiose situacijose nera daug.
Policininku funkcijos platesnes. Tokiu savybiu, kaip ARAS pareigunu, visu policininku tikrai nesurinksi. Taip, kai kurie vienetiniai policininkai ta specialia kvalifikacija gal ir nenusileidzia ARAS pareigunams. Taciau policijos funkcijos platesnes. Elemetarios viesosios tvarkos palaikymas, konfliktiniu situaciju sprendimas, eismo kontrole, etc. Cia as nelieciu kriminalines zvalgybos. O ARAS ir formuojamas is mano minetu vienetiniu.
Universalu nepagaminsi. Pavyzdziui, ARO kovotojas gali buti visai nekompetetingas sustabdzius izulu, neblaivu, politine itaka turinti vairuotoja. Kaip bebutu gaila, taip naudoti ARO kovotojus buvo bandoma ir yra teismo sprendimai. Siuo metu ARAS treniruojasi ir naudojamas pagal paskirti, kas yra gerai.
VST skirtas praktiskai riausiu malsinimui. Tai irgi specializuota funkcija, kurios policijai nepavesi.
Pasijuokciau, kai storapilvi keliusnika ismestu pries inirsusia minia. Apie ikaitu vadavima nera ko ir kalbeti.
Aidas 2015-11-26 20:24
Klausimai pamastymui.
Policijos strukturoje kur naudoti snaiperi?
Kur naudoti patalpu ir transporto priemoniu staigaus sturmo specialistus?
Derybininkus?
Etc.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Juokingas algas gaunantys „Aro“ kovotojai laisvalaikiu uždarbiauja samdiniais užsienyje