Pirmasis ir išskirtinis žvilgsnis į būsimą JAV padangių monstrą: Karinės oro pajėgos vos per vienerius metus pagamino ir išbandė naują slaptą šeštos kartos naikintuvą - ką jis sugebės? (Foto) (5)
Praėjusį rudenį JAV oro pajėgos atskleidė, kad per vienerius metus sukūrė ir išbandė naują slaptą naikintuvą. Paslaptingasis naikintuvas yra naujos kartos oro dominavimo (NGAD) programos dalis - oro pajėgų projektas, skirtas papildyti ir galiausiai pakeisti „F-22 Raptor“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
JAV karinės oro pajėgos dar nieko iki šiol nebuvo atskleidusios apie šį naujos kartos naikintuvą. Tačiau dabar turime kai ką konkretaus – tai būsimo naikintuvo dizaino koncepcija.
Aukščiau tekste esanti vizualizacija buvo pristatyta praėjusią savaitę, kas dvejus metus leidžiamoje Karinių oro pajėgų ataskaitoje (žr. 55 psl.).
Ataskaitoje vaizduojamas orlaivis yra didelis deimanto formos naikintuvas su didelėmis variklio angomis virš lėktuvo sparno, kairėje ir dešinėje nuo kabinos, kur jos būtų apsaugotos nuo radaro iš apačios. Orlaivyje taip pat yra du varikliai, burbulo formos kabina ir du vertikalūs stabilizatoriai, kuriuos galima atitraukti, kad būtų galima sulankstyti į sparnus.
Štai ką sako NGAD ataskaita:
„Naikintuvas sukurtas papildyti F-35, F-22. „Next Generation Air Dominance“ yra pažangi orlaivių programa, skirta kurti skvarbias priešpriešines oro platformas, turinčias daugelio sričių supratimą, judrų elastingą ryšį, ir integruotą galimybių šeimą“.
Paveikslėlyje taip pat užsimenama apie galimybę orlaivį įrengti atnaujinant ginklus ir varomąją jėgą. Naikintuvas matomas šalia trijų oras-oras raketų, važiuoklės ir variklių, pažymėtų V1, V2 ir V3, versijų. Šiuolaikiniai koviniai lėktuvai visą laiką gauna naujus ginklus, tačiau esamų orlaivių atnaujinimas naujais varikliais paprastai laikomas pernelyg sudėtingu.
Karinės oro pajėgos sukūrė slaptą naikintuvą su skaitmeninės inžinerijos technologija, skirta smarkiai sutrumpinti naujų orlaivių kūrimo laiką. Skaitmeninė inžinerija apima virtualių modeliavimo ir simuliacijos įrankių naudojimą. NGAD sugebėjimą greitai įsisavinti naujus, sudėtingus atnaujinimus iš dalies gali lemti skaitmeninė inžinerija.
Taigi, ar aukščiau pateiktas vaizdas yra perspektyvus NGAD dizainas? Iš tiesų, orlaivis atrodo kaip naikintuvas, sukonstruotas greičiui ir visapusiškam slaptumui. Sunku suvokti dydį, tačiau jis gali būti didesnis nei F-22.
Kėbulo ir sparnų konfigūracija suteiktų didelį vidinį tūrį, kuriame būtų galima laikyti kurą ir ginklus vidinėse ginklų nišose.
Pranešama, kad oro pajėgos nori, jog naikintuvas lydėtų bombonešius ilgose misijose, kaip kad Antrojo pasaulinio karo metu „P-51D Mustang“ skrido kartu su skraidančia tvirtove B-17G. Tam reikia naikintuvo, kuris galėtų tiekti didelius kiekius degalų.
Kodėl apskritai reikia sulankstomų vertikalių stabilizatorių? Tai greičiausiai turi tam tikrų pranašumų, pavyzdžiui, padidėjusį manevringumą ar degalų vartojimo efektyvumą.
NGAD naikintuvas nedirbtų vienas. Koncepcijos vizualizacijoje galite matyti dvi vertikalias linijas, sklindančias iš orlaivio nosies, kurios nukreiptos į viršų, nurodant jungtis su palydovų ir ore esančių ryšių mazgais. Tai leistų NGAD pilotui gauti duomenų srautą iš netoliese esančių draugiškų pajėgų, pvz., oro pajėgų išankstinio perspėjimo orlaivių ar karinio jūrų laivyno naikintuvų, ir gauti mūšio lauko vaizdą neįjungiant savo radaro ir kitų jutiklių sistemų. Tai yra „kelių sričių supratimas“, į kurį atsižvelgia oro pajėgos.
Neįmanoma tiksliai žinoti, ar NGAD vizualizacija reprezentuoja tikrąjį orlaivį. Panašu, kad vaizdas tinkamai parodo lėktuvo tipą ir pajėgumus, kurių oro pajėgos sakė norinčios. Bet kokiu atveju, tikimės, kad greitai sužinosime, kaip atrodo naujas naikintuvas.