Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
jur 2011-02-27 12:58
Valstybės pinigų be abejo reikės, ir tai visiškai normalu. Taip pat tų pinigų reikėtų ir kitiems sprendimo būdams. Ir kodėl gi nereikia metro? Moderniam miestui reikia modernaus susisiekimo. Jei žengiame į priekį, tai ženkime drąsiai. Viešasis transportas Vilniuje - juokas. Jaunimo jis vadinamas "lachavozu". Vidutinis dirbantis žmogus niekada nevažiuos troleibusu. O kur dar kamščiai, kuriuose taip pat dalyvauja ir viešasis transportas. Problema jau yra įsisenėjusi ir ją reikia spręsti. Tai kodėl gi neinvestuoti į geriausią investiciją vietoj to, kad ieškoti visokių "quick fix", kurie paskui tik dar daugiau problemų atneš? Kodėl nebūti pragmatiškiems ir nepradėti daryti taip, kaip reikia?
Sakai, kad tik turtingos šalys stato metro. Štai:
http://www.vilniausmetro.lt/files/File/ ... iestai.pdf
Portugalija, Čekija, Armėnija, Gruzija. Tikrai nėra labai turtingos šalys. O tuo labiau, ar ne laikas pradėti žiūrėti į priekį ir daryti radikalius pasikeitimus, investuoti į teisingas kryptis? Nes jei taip bijosime, tai ir toliau lopysime skylutes, pristatinėsime priestatus, glaistysime nubyrėjusį tinką. Ir viskas tik toliau pus ir blogės, atnešant tik dar didesnius nuostolius.
Arthuras 2011-02-27 13:23
Kodėl nenori suprasti, kad toks projektas ryškiai per brangus tokiame dugne sėdinčiai Lietuvai, Vilniui? Tam, kad jis būtų labai naudingas neužteks vienos trumpos atkarpos tunelio. Jei statyti, tai statyti tokį, kad DAUGUMAI jis būtų labai patogus. Ir kad jis būtų ne tik tam, kad pasigirti kitoms valstybėms(ką lietuviai labai mėgsta), jog turime metro, bet jis turi puikiai atlikti savo paskirtį. Tokio metro kaina būtų kosminė. Jo bilietai - taip pat. Kas tada juo važiuos? Dar vienas dalykas, kai tokia korupcija, tai reikia kažkokio stebuklingo mechanizmo, kad valstybės litai nedingtų į privačias kišenes. Kitaip tai būtų dar viena afera. Net dabar tai jau yra afera, jei lape sako tiesą.
Arns 2011-02-27 13:38
Jur, esmės nesupranti. Metro labai brangus žaisliukas. Na Gruzija nėra turtinga. bet kur ji stato? Tbilisyje, milijoniniame mieste. Kitur tas pats. Mažesniuose miestuose nei Vilnius metro įrengtas ir įrenginėjamas tik turtingose šalyse. O dabar su savo teiginiais "Moderniam miestui reikia modernaus susisiekimo" tik parodai neišprusimo lygį. Čia tas pats kaip Zuoko bandymas Vilnių padaryti Europiniu miestu, pristatant galybę dangoraižių, kurie neįsikomponuoja į miesto erdvę ir gadiną vaizdą. Kaip sakiau, jei nori ir verslas mato pajamas, tegu dirba vien už savo lėšas, gi pelningas projektas atsipirks
bet būkim realistai, 1) ilgametė patirtis. Pvz stambios arenos, kaip Siemens arena, ji neišgyvena ir Vilniaus miestas įsipareigojęs kažkiek metų TIK JOJE IR BE KONKURSO rengti renginius(t.y mokėti už juos daugiau, nei leistu rinka), ir tai, arena dirba ties nuostolio riba. Tas pats ir su naujai iškilusiomis kitų miestų arenomis, dešimtmečius savivaldybės kompensuos verslininkų patiriamus nuostolius... 2) Pažadai jog metro pritrauks turistų, padidins verslo patrauklumą. Palaukim. O kaip Autobusų ir Geležinkelių stotys? Juk jose judėjimas didelis, verslas turėtu klestėti. Daug atvykstančių ir daug išvykstančių. bet ne vien Lietuvoje tai bene tamsiausios ir blogiausią reputaciją turinčios vietos tad ar metro kažkiek pagelbės? 3) metro kaip traukos vieta. Pasižiūrėkim į tai. Ar eilinis metro bus stebūklas Vilniuje, dėl kurio atvyks turistai, verslas? ne. Jam reikia išskirtinumo koks yra Maskvoje, Švedijoje ir t.t. tas tikrai neįskaičiuoja į tuos 125 mln 1km. tad ko žmonės bus metro nematę?
Be to, nebūkim "kaimo jurgiai", mums, neturintiems metro atrodo stebūklas, bet kas jį turi, tiems tai tik susisiekimo priemonė, tokia pati kaip miesto autobusai ar troleibusai. Kad ir tame pačiame londone, metro vagonai ne ką švaresni nei mūsų miesto autobusai. Tas buvo ir bus. Metro nebent Š. Korėjoje kažkas įspūdingo ir garbingo. Visur kitur, jis toks kokia kultūra vyrauja. Juk mūsų dabartinis viešasis transportas blogas juk ne todėl, kad jis toks yra? Blogis kokie žmonės juo važiuoja ir kuo užsiima bevažiuodami.
Taip kad aš ne prieš metro, bet prieš jo tiesimą už visos valstybės pinigus. Man prioritetai pirmiau energetinės linijos, nacionalinis stadionas, Lietuvos dravrų atstatymas ir pritaikymas turizmui... Va čia verta kišti pinigus, jie naudos duos visai šaliai. O dabar iš metro tiek pat naudos, kiek kaimo bobutei, kad Vilniuje dangoraižių pristatytą. Apart įspūdžio jog va stovi ir turim, nieko daugiau.
loggo 2011-02-27 13:50
Metro kainos būtų didelės. Kažkas sakė, kad metro turėtų jungti universitetus - rimtai? O man įdomu, kaip studentai sumokėtų? Mažiau 4Lt už kelionę tegul nesitiki, kainos tikriausiai prasidėtų nuo 6lt už kelionę, o ir zuikiu metro ganėtinai sunkiau/pavojingiau keliauti. Ar jūs įsivaizduojat, kad bobutės į Kalvarijų turgų, studentai į saulėtekį, daugumą žmonių, gaunantys minimumą, naudos metro?
Paprasčiausiai reikia suskirstyti Vilnių zonomis, ir už įvažiavimą į zoną, apimančią visą senamiestį/Konstitucijos pr. ir panašias teritorijas (žodžiu, "centrą") imti mokesčius. Kažkas čia skundėsi dėl Ukmergės pl. susidarančių kilometrinių spūsčių. O tai kodėl jos susidaro? Dėl to, kad dažniausias scenarijus - sedano klasės automobilis su vienu keleiviu, t.y., vairuotoju. Kai vienam žmogui yra skiriama apie šešis kvadratinius metrus kelio ploto, tai ir susidaro tokios spūstys. Uždraudžiama/apmokestinimas įvažiavimas į centrą - žmonės sėda keliese į vieną automobilį (jei jiems pakeliui) ir kartu moka už kurą (todėl susitaupo kelionės išlaidos) ir dalinas įvažiavimo į centrą mokesčius; arba važiuoja viešuoju transportu (kuris dėl padidėjusios paklausos padažnintų autobusų keliones), kuris tikrai labai optimaliai (kelio pločio atžvilgiu) sutalpina keleivius.
Bet žinoma, visi labai dideli karaliai ir negali sau leisti lipti į autobusą/troleibusą, nes, kad ir kaip jie tai argumentuotų, tai - "ne lygis". Na tai jei "ne lygis", tai ir stovėkit savo kilometrinėse eilėse, toliau besiskųsdami.
Man įdomu, ar jie bent RINKOS ANALIZĘ yra padarę? Jie bent nutuokia, kiek žmonių būtų pasiryžę mokėti už metro? Ar jie paskaičiavo, nuostolingai ar pelningai dirbs? Toks įspūdis, kad ne. Pagrindinis jų argumentas - "reikia atsikratyti sovietinio mentaliteto ir žengt į priekį". Aha, tai gal atsisakykime to mentaliteto ir pasistatykime kosminį centrą, pradėkime raketas į kosmosą kelti? Juk net Kazachstanas tai daro, tai kuo mes prastesni?
zamolskis 2011-02-27 13:57
pradziai gal stadiona uzbaikit. metro realu nebent klaipedoj ir kaune.
Cigaras 2011-02-27 15:16
Metro Lietuvoje kol kas dar tikrai nėra reikalingas. Jeigu niekas nesinaudoja troleibusais, autobusais – tai vargu ar kas nors naudosis metro.
Manau kad po 20 metų galbūt bus galima pradėti galvoti apie miesto metro, bet iki tol tikrai ne.
Simplicity 2011-02-27 16:21
Ar ne geriau pradėti nuo aplinkelių? Na, kad ir mokamų kaip yra daug kur pasaulyje. Jei nenori tris valandas sėdėt kamštyje grūsdamasis per centrą, tai susimokėk litą kitą ir lėk aplinkeliu. Nuėmus dalį srauto nuo apkrautų gatvių atkirpt po juostą viešajam transportui ir baust kiekvieną "gudrų vairuotoją", kuris ta juosta važiuoja neturėdamas tam teisės. Viešasis transportas iškart populiaresnis taps, o ir vairuotojai bus pamokomi kultūros- lietuviškai, per baudas.
kestutisz 2011-02-27 19:59
Iš važinėjančio automobiliu varpinės:
Tikiuosi zyziantys dėl kamščių važinės po žeme ir "kamščiai" vizualiai jų nekraupins. Kiek pažįstu žmonių, važinėjantys asmeniniu transporto kamšciais skundžiasi kur kas mažiau nei važiuojantys visuomeniniu (nors jis dažniausiai ir atvažiuoja laiku turėdamas tokias nepelnytas privilegijas kaip pirmumo teisės ir A juostos), tiesiog pasireiškia laiko reliatyvumas - papildoma minutė patogiai įsitaisius savam auto su savo muzikiniu fonu yra kur kas trumpesnė nei prispaustam šalia piliečio iš po vakarykščio (bet čia kamščiai ne prie ko, o netinkami grafikai - tinkamas grafikas čia kai visi gali važiuoti sėdėdami nesigrūsdami). Vienintelis kiek normalus visuomeninis transportas dar yra mikriukai, bet jie dusinami ir bent jau Vln jais niekaip nepasiremsi ne dienos metu.
Aš aišku būčiau už besitransformuojančias mašinas (į darbą važiuoji dviviete konfigūracija, su šeima į gamtą prisijungi porą tokių pat ir pasidarai minivaną), kad mieste jų srautas būtų automatiškai reguliuojamos ir t.t., bet vistiek, tik už asmeninį transportą
gaudis 2011-02-27 20:08
Piginkit bilietus taikykit lengvatas moksleiviams imkit pavyzdi ir vokieciu tranvaju ir autobusu kokie jie ten ir kaip neveluoja ir sekundes tikslumu atvyksta o del metro tai neatsipirks mums jis kiek jis ten gali kainuot milijarda ar 2 ? tai vilniuje 300tuks gyventoju o is ju tik puse wazines kaina tarkim po 3 litus o dieninis bilietas tarkim 7 litai menesinis 25 paprasta matieka
gaudis 2011-02-27 20:12
Jeigu metro neatsipiks DIZIAUSIAME mieste vilniuje tai kaip tau jis atsipirks kaune ar klaipedoje ? beje stadionas yra tik priedanda mano manymu milijardam praplaut ir tai sekasi nuostabiai kolkas
werafonas 2011-02-27 20:38
Tik deja tavo 'matieka' bloga, nes Vilniuje gyvena 550 tūkst. gyventojų.
Ir ką čia skaičiavai tai nesupratau.
Mėnesinis 25lt? Tai ar aš mokėčiau 22Lt už autobuso/troleibuso mėnesinį, ar už metro 25Lt. Per daug gerai skamba. Manau metro mėnesinis su 'studentiška' nuolaida ~30-40Lt kainuotų. O Pilna jo kaina ~150Lt būtų.
"imkit pavyzdi ir vokieciu tranvaju ir autobusu kokie jie ten ir kaip neveluoja ir sekundes tikslumu atvyksta"
Dabar paaiškink, kaip tai realizuotum Lietuvoje, posovietinėse gatvelėse. Dėkui
PostFactum 2011-02-28 14:17
Šiek tiek klystate, niekad nepagalvojote, kodėl kai kuriose didesnėse gatvėse viduryje paliktos žalios juostos? ogi jau statant gatves buvo numatyta ateityje ir greitąjį tramvajų paleisti(apie tai jau nuo aštunto dešimtmečio galvojama)
Žinoma, tas žalias juostas galima panaudoti ir metro tunelių tiesimui, kas panašu ir bus padaryta.
Jeigu bus tokios linijos, tai manau tikrai labai viskas teisingai padaryta.
tokiu atveju bus panaikinta apie penktadalis troleibusų bei autobusų maršrutų, o dar bent pusė koreguojami. Beje, tokiu atveju pylimo gatve nebevažiuotų virtinės autobusų, kurių ten norisi kuo mažiau.
Indigo89 2011-02-28 14:20
As asmeniskai vaziuoju vienas su masina i darba ta pacia ukmerges gatve ne todel, kad labai didelio patogumo noreciau, o todel, kad taip darydamas kiekviena diena sutaupau ~2.20 val. Su autobusais vaziuoju ~1 val i darba ir ~2 val is darbo, nes marsrutai vakarais labai apkarpyti, be to tiek ryte tiek vakare dideles spustys, taip kad gaunasi ~3 val per diena. Su savo masina MAX 20 min nuvaziuoju ir taip pat parvaziuoju (siek tiek palaukdamas ryte ir vakare kol spustys sumazes). Todel tie, kas cia sneka apie tai, kaip nesinaudoja visuomeniniu transportu gyventojai, pabandykit patys pabuti ju vietoj, o ne tik sededami teorinius modelius galvoj deliokit (kas daznai buna gan toli nuo realybes). Metro aisku issprestu nemazai problemu, bet vis del to yra per brangus ir joks sveiko proto privataus sektoriaus dalyvis nesiims finansuoti tokio projekto. Isvada - eilinis valdzios pinigu plovimas prisidengiant kilniais tikslais.
Nightbringer 2011-03-08 19:20
Idėja gera, bet... gal pirma pabaikime dabartinius projektus ir grąžinkime skolas. Toks projektas gana brangus ir ateityje metro statymas gali daugiau įklampinti valstybę, nei jai padėti.
shift 2011-04-12 22:43
Šakės, kiek daug nusišnekėjimo prisiskaičiau iš metro priešininkų. Lyg vaikų darželis. Protaujantis žmogus žino, kad tramvajaus Vilniuje būti negali, nebent jis kursuotų ne senamiestyje, nes dėl tramvajaus vibracijos skilinėja pastatų sienos ir dar aibė kitų problemų. Nebent būtų tramvajus su guminiais ratais, bet tai jau beveik kaip troleibusas. Autobusai ir troleibusai skirti trumpiems atstumams, nes stovinėja kas 100m, todėl kelionės prailgsta. Metro važiuoja iš rajono į rajoną per kelias minutes. Dauguma "protinguolių" pamiršta kaip neigiamai ekonomiką veikia degalų pleškinimas kamsčiuose, suskaičiuokit į ora išmestus pinigus, o tada pradėkit skaičiuoti kiek metro km kainuoja. Straipsnyje aiškiai įvardinta kiek milijardų yra iššvaistoma pro automobilio duslintuvą.
kestutisz 2011-04-12 22:59
Tai žinoma, to vargano senamiesčio pastatai geriau atlaikys požemines statybas, nei viršuje važinėjantį transportą Jau buvo pavyzdžių kaip tiesiog statant pastatus griūva senieji. Ir kur ten dar tiek vietos, kad ir papildomiems tiltams per Neri bei vėl panėrimams po žeme.
Neturėtumėm tiek gyvų vietinių grandiozinių statybų pavyzdžių tai dar galėtume gal ką optimistiškesnio pagalvoti, bet dabar...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Inicijuojamas nacionalinis politikų susitarimas dėl metropoliteno diegimo Vilniuje