Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
andriulis 2011-08-31 10:25
Jau simta metu kaip ten vizijos sklando, is pradziu kiek pamenu vis kalbedavo apie tilta sujungsianti, bet dabar kalba apie tuneli. Manau tai dar nerealesnis projektas.
Karvė 2011-08-31 10:51
Paskutinėj pastraipoj galai nesueina - prie ko tas šaltis, jei tunelis (bent jau didžioji dalis) bus kasamas po vandeniu? Kiek man žinoma, jūra ten neužšala iki dugno - patys rašo - ledas iki 2 m, o gylis iki 50 m. Tai reiškia kad dugnas irgi negali užšalti nes turi būti bent jau teigiamos temperatūros. Žemė po tuo dugnu irgi negali būti įšale, taigi kokios ten problemos kasant ir su konstrukcijų atsparumu?
Fobas 2011-08-31 11:58
Na gali būti kad jie planuoja nekasti tunelio, o pakloti ji jūros dugnu, dėl to oro sąlygos tikrai būtų svarbios.
punktyras 2011-08-31 11:59
Sūrus vanduo užšąla žemesnėje, nei 0 laipsnių temperatūroje. Kasama ne po vandeniu, o ore, kurio temperatūra tenai irgi nelabai aukšta.
Karvė 2011-08-31 12:36
Taip, sūrus vanduo užšala žemesnėje už 0 temperatūroje, tačiau tai būna labai nežymiai žemesnė. Pvz Baltijos jūros vanduo prie LT krantų užšala -0.3 - -0.4 laipsnių temperatūroje. Ten be abejo vanduo sūresnis, bet vis tiek nenukris žemiau -2.5 (http://nsidc.org/seaice/intro.html). Todėl esmės tai nekeičia - neužšalęs vanduo po ledu vis tiek yra šiltesnis ir paprastai teigiamos temperatūros. Juo labiau toks yra dugnas.
Ir kas gi kasama ore - oras? Kasamas gruntas po vandeniu, kuris tikrai nebūna neigiamos temperatūros. Gal ir nelabai šilta ten būtų, ypač pirmuose kilometruose, bet paskui neigiamos temperatūros tikrai nebūtų - gruntas teigiamos temperatūros, todėl konstrukcijoms tai įtakos neturėtų. Kasimo mašinos išskiria milžiniškus šilumos kiekius, todėl ir kasimo proceso metu šalčio ten, manau, nebūtų.
Aišku gal kas nors nusimanantis labiau gali pakomentuoti.
taskaz 2011-08-31 15:49
Koks tolkas iš užkasto tunelio? taigi reikia palikt įvažiavimą ir išvažiavimą, va tų bėgių nutiesimas, medžiagu gabenimas, žmonės kurie ten dirbs. Jiem trukdys sąlygos.
Grazvydas 2011-08-31 15:58
matėm laidą ir ten būtų ne kasimas, o dugno lyginimas. ir dedami segmentai, panašūs į jūrinius konteinerius, tada tarpusavyje sujungiami ir dedamas dar vienas segmentas... panašus projektas buvo vykdomas Turkijoje, tik dabar nepamenu, kur tiksliai.
didžiausi trūkumai, kaip ir straipsnyje pamintėti - meteorologinės sąlygos ir atstumas, slėgis tokiam gylyje ir t.t. iš principo, kiek pamenu iš laidos - tai įgyvendinamas, bet labai brangus ir reikalaujantis daug ištekliu projektas.
neužmirškit, kad metalas temperatūrai laidus - keičiantis jai, kinta ir jo santykinis pailgėjimas, o tai geras galvos skausmas, nes metalinė konstrukcija kilomentrų ilgio. o viskas turi būti sandaru ir pakankamai stabilu..
Nerkus 2011-09-01 08:41
cia ne vien tunelio statybos problema, dar problema infrastrukturos nebuvimas rusijos puseje, greiciausiai ir amerikos puseje yra tik "zieminiai" keliai. Infrastrukturos sutvarkymas kainuos daug daugiau nei pastatyti pati tuneli.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Tunelis po Beringo sąsiauriu – ar tai realu?