Lietuvio projektas sužavėjo Šiaurės Korėjos lyderį
(5)
Honkongo projektavimo įmonėje dirbančio lietuvio architekto Karolio Kazlausko sukurta oro uosto koncepcija patraukė Šiaurės Korėjos lyderio Kim Jong Uno dėmesį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Šiuo metu lietuvis architektas gyvena Šanchajuje, kur Honkongo projektavimo įmonė turi atstovybę. Prieš metus į įmonę kreipėsi investuotojas iš Šiaurės Korėjos su prašymu pasiūlyti oro uosto koncepciją Vonsano (Wonsan) mieste, Šiaurės Korėjos rytuose besivystančiai naujai ekonominei zonai.
Kol kas šiame mieste yra įsikūręs karinis oro uostas, tačiau valdžia nori jį pakeisti turistiniu oro uostu.
„Viskas gavosi spontaniškai, kad tiek dizainą, tiek interjerą sukūriau aš. Projektas buvo atiduotas Šiaurės Korėjai ir po pusmečio Pietų Korėjos žiniasklaida paskelbė, kad pats lyderis (Kim Jong Unas) peržiūrėjo šitą projektą. Skelbiama, kad jis liko suintriguotas ir patenkintas“, - portalo delfi.lt žurnalistei pasakojo K. Kazlauskas.
Architektas taip pat pridėjo, kad po sėkmingo projekto Honkongo projektavimo įmonei pasiūlyta parengti projektą ir sostinėje esančio Pyongyang tarptautinio oro uosto renovacijai.
Kim Jong Uno simpatijas gavusiame Vonsano miesto oro uosto projekte numatyti du terminalai – vietiniams ir tarptautiniams skrydžiams. Iš pradžių Šiaurės Korėja planuoja pastatyti vieną terminalą, po kelių metų – ir antrą.
K. Kazlauskas teigė, kad jo suprojektuota koncepcija buvo įkvėpta Šiaurės Korėjos tradicijų.
„Su vadovu diskutavome, pasidarėme Šiaurės Korėjos kultūros, architektūros analizę. Atkreipėme dėmesį į specifinius būgnus, kurių vieni yra įgaubti į vidų, kiti – išgaubti į išorę, - pasakoj jau pusantrų metų Azijoje dirbantis pašnekovas. - Padarėme du fasadus – pastatą pastate“.
Vieno suprojektuoto terminalo dydis – apie 10 tūkst. kv. m. Šiaurės Korėja planuoja tokiame oro uoste sulaukti apie 1,2 mln. turistų per metus.
„Šis oro uostas būtų ypatingas dar tuo, kad turėtų vidinį parką, kas nėra įprasta oro uostams. Jie dažniausiai uždari, o čia būtų laukiamasis parke“, - teigė K. Kazlauskas.
Apie šį projektą pranešė ir užsienio žiniasklaida. Štai portalo gizmodo.com žurnalistas pastebi, jog Šiaurės Korėjos BVP siekia vos 30 mlrd. JAV dolerių (78 mlrd. litų – dvigubai mažiau nei Lietuvos), tuo tarpu komunistinėje Korėjoje gyvena net 24 mln. gyventojų. Planuojama, kad naujasis Šiaurės Korėjos oro uostas turėtų aptarnauti net milijoną keleivių per metus – kiek daugokai labiausiai izoliuotai valstybei pasaulyje