Klozetų meistras įkvėpimo sėmėsi iš „Lamborghini“ (1)
Japonai įsitikinę, kad europiečiai pernelyg konservatyvūs, kai kalba pasisuka apie tualetus ar klozetus. Šios visiems reikalingos įrangos verslas Tekančios Saulės šalyje tiesiog klesti.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Milijardais eurų skaičiuojama metų apyvarta. Įvairios technologinės naujovės, nuo kurių senamadiškiems žmonėms gali susisukti smegenys. Visa tai – apie Japonijos klozetų gamybos koncerną „Toto“.
O Junichi Tani yra „Toto“ vyriausiasis dizaineris. Dabar jis nusiteikęs ir Europos gyventojus nustebinti išmaniaisiais tualetais.
O Junichi Tani yra „Toto“ vyriausiasis dizaineris. Dabar jis nusiteikęs ir Europos gyventojus nustebinti išmaniaisiais tualetais.
Minčių sėmėsi Italijoje
Kad išgarsėtų visame pasaulyje, kartais žmogui tenka nukakti į Italiją. Pavyzdžiui, legendinis futbolininkas Lotharas Matthäusas būtent Milano „Inter“ subrendo iki kapitono, vokiečių nacionalinę rinktinę 1990-aisiais atvedusio į pasaulio futbolo čempionato nugalėtojų sostą. Ir kuo būtų buvęs poetas ir rašytojas Johannas Wolfgangas von Goethe be savo kelionių po Apeninų pusiasalį?
Būtent Italijoje japonas J.Tani tapo kitokiu žmogumi.
„Italija man atvėrė akis. Mes, japonai, visuomet mąstome tik racionaliai, o italai pasitelkia kūno pojūčius, gilinasi į apmąstymų sukeltas emocijas“, – sako japonas.
Trejiems metams viršininkas buvo išsiuntęs jį į Milaną. Čia J.Tani lankė mados kolekcijų peržiūras, susipažino su italų Renesanso dailininko ir skulptoriaus Michelangelo kūriniais, žavėjosi legendiniais sportiniais automobiliais „Lamborghini“ ir „Ferrari“. Ir tik po šių įvairiapusiškų studijų jis suvokė, kad italų mąstyseną nori perkelti į Japoniją.
Dabar į jo biurą Tokijuje užsukantiems lankytojams ir smalsuoliams J.Tani kaip pasididžiavimą rodo patalpą, kurioje sukaupta tai, ko jis Italijoje išmoko, – aštuoni unikalūs klozetai.
Įspūdingo dydžio kompanija
Galima kurti drabužius ar konstruoti automobilius, o japono J.Tani sritis – klozetai. Prieš penkerius metus sugrįžęs iš Italijos jis tapo „Toto“ – veikiausiai pažangiausio pasaulio tualetų gamintojo – vyriausiuoju dizaineriu. Europoje „Toto“ vardas mažai žinomas, o Japonijoje jis – įžymybė. Kas antras Tekančios Saulės šalies namų ūkis naudojasi jo gaminamais klozetais.
Nuotoliniu būdu valdoma vandens srovė nuplauna visas apatinės dalies ertmes, o nemalonius garsus nuslopina iš nedidelių garsiakalbių sklindantys jūros ošimas ir žuvėdrų klyksmas. Individualus klozeto sėdynės šildymo valdymas – savaime suprantamas dalykas.
Per metus „Toto“ pagamina 10 milijonų klozetų. Pagal darbuotojų skaičių – 25 tūkst. ir daugiau nei keturių milijardų eurų metinę apyvartą „Toto“ yra viena didžiausių Japonijos bendrovių.
Tobulina kiekvieną detalę
Jau dabar J.Tani žino, kuo artimiausioje ateityje nustebins savo klientus. Dideles viltis vyriausiasis „Toto“ dizaineris sieja su išskirtiniu „Neorest“ modeliu, kuris iš pradžių pasirodys tik jo tėvynėje.
Ant klozeto sėdynės nėra jokių galimybių bakterijoms veistis, nes jas pribaigia ultravioletinių spindulių šviesa. Be to, naujasis J.Tani kūrinys sugeria kvapus – šia klozeto funkcija vyriausiasis dizaineris ypač didžiuojasi.
Japono kuriami klozetai ne tik išmanieji, bet ir pasižymi puikia išvaizda. J.Tani pavyko iš plonos pluoštinės keramikos sukurti tokį klozeto vidų, kuris ne tik spindi kaip ką tik nublizgintas „Lamborghini“, bet ir be gailesčio sunaikina fekalijų likučius.
„Tornado“ pavadinimą turinti vandens nuplovimo sistema yra kur kas veiksmingesnė negu tradicinių tualetų.
Vyriausiasis „Toto“ dizaineris viską apgalvojo iki smulkmenų, todėl klozeto valymo šepetys priklauso praeičiai.
Beje, jau esame rašę, kad koncernas „Toto“ prieš porą metų pristatė motociklą, varomą biologinėmis dujomis, išskirtomis iš išmatų .
Tiesa, patys japonai pripažįsta, kad Europoje jiems sunku, – šiuolaikinės technologijos tualetuose šiame žemyne daug kam dar nesuprantamos.
(6)
(2)
(4)