Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
rock2400 2015-10-15 12:48
Et... norėčiau
Talkatif 2015-10-15 14:04
Klausimas. Kiek laiko pati sistema veikia be remonto? Kiek kainuoja jos renovacija?
bahuriux 2015-10-15 14:52
(ne daugiabutyje) tik manot, kad perbrangu, yra toks kiniečių stebuklas Hisser įvairių galingumų ir maitinimo itampa įvairi, labai geras COP (ekomiškas A++ klasė bla, bla), labai gera kaina, visi komponentai tik garsių firmų, tik surinkimas Kiniečių. Paskutiniu metu jie dar labiau atpigo ir dar lygtai doleris pinga euro atžvilgiu tai dar geresnės jų kainos dabar bus. Bet šitas variantas raukiantiems technikoj žmonėms, nes firma vistiek lups 9 kailius, net nežiūrint į tai kad sąnaudos sumažėja. Toliau grežinys yra super daigtas, palei vartotojų atsiliepimus, bet ir požeminis lauko kolektrorius veikia neblogai tik COP krenta link pavasario, o kas gyvena netoli žiemą tekančio kanaliuko ar upelio išvis fantastika. Pasiieškotit info per paiešką http://banga.tv3.lt/lt/2club.main "mano būstas" skiltyje, ten pridiskutuota apie šilumos siurblius ir kas su tuo susiję.
technologas 2015-10-15 15:34
Kaina panašiai kaip šildant kietu kuru, tik įranga brangesnė ir sudėtingesnė, tik nesakykit kad ji amžina.
immortallt 2015-10-15 17:25
Amžino nieko nėra.
Kietu kuru, tai čia skaičiuoji perkant miške, ar su atvėžimu, sutvarkymu (jau džiovintų), sandėliavimo ploto kainos amortizacija, sunešimu, kūrenimu ir katilo valymo? Stipriai dvejoju...
Aišku, kiti nevertina savo darbo.
technologas 2015-10-15 18:03
Ne, čia skaičiuoju mūsų kūrenimo sąnaudas, tai būtų pjuvenų briketai, kartais durpių, anglių nuosijos. Koks ten darbas, pakuri ir šilta. Pakanka 20 eurų mėnesiui be įsipareigojimų. Aš siūlyčiau įvertinti sąnaudas geoterminio. O geriausia būtų ne burti iš atsinaujinančių kavos tirščių, ar kas galės po garantinio pataisyti, o įvertinti amortizacines išlaidas garantiniam periode. Nes po to vis tiek kažkas brangaus suges
sigun 2015-10-15 19:55
Užkliuvo palyginimas straipsnyje.
Skaičiuoja, jog "paprastame name" šildymas 1,5 eur/kv m. Čia kokiame name tiek????
Pvz. senos statybos (1969 m ) nerenovuotame penkiaaukštyje, iš Kauno energijos puslapio paėmiau skaičius:
Sausis šilumos sunaudota 12,9 kWh/ kv m, kaina 0,84 eur/kv m,
Vasaris šilumos sunaudota 9,85 kWh/ kv m, kaina 0,63 eur/kv m
Kovas 7,35 kWh/ kv m, 0,4 eur/kv m
Nerkus 2015-10-16 06:12
Apie saules sildomas zemes gelmes tai neteisybe parasyta. Lietuvoje vidutine metine temperatura yra 7 laipsniai, zemeje tokia temperatura pasiekiema 24 m gylyje. Reiskia saule veikia iki 24m. Giliau jau pradeda veikti zemes gelmiu siluma. Zemynu plutoje temperatura kyla 20-40 laipsniu per 1km. Lietuvos rytineje dalyje kyla iki 35 per km. Tai jei grezinys 200, tai tame gylyje temp 35/5=7, tai 7+7=14. Radijatoriam tokia temperatura per zema, reiskia reikia pasidyti, o geoterminiame sildyme papildomas sildymas atliekamas elektra. Dar turbut yra kokios nors rekuperacines sistemos kurios padeda neisleisti silumos.
Kiek teko dometis geoterminiais sildymais, tai tokios sistemos tinka tik turtingiems. Pati sistema nemazai elektros ima, o tech aptarnavimas ir mazgu keitimas taip pat visai nepigus.
bahuriux 2015-10-16 08:26
Ne, elektra čia išvis nei prie ko, nes elektra čia dalyvauja netiesiogiai, o tik sukti variklį, kuris suka kompresorių. Šilumos siurblio kompresorių galima sukti, kad ir su rankena arba su betkuo kas sukasi ir turi pakankamą apsukų kieki ir sukimo momentą, pavyzdys automobilio kondicionierius, tik jis dirba atvirkščiai, bet tai yra tikras šilumos siurblys. https://www.youtube.com/watch?v=KH47xAXEEe0
Šilumos siurblys negamina šilumos, tik perneša iš šaltesnės aplinkos į šiltesnę, dėl to jų NK (naudingumo koeficientas) 300%-800% (teoriškai iki 1200%), bet įprastai daugumoj atvejų tai bus 350%-550%, ty. sunaudojus 1kWh el. energijos, gausim nuo 3 iki 8 kWh šilumos (o tai yra pigiau nei malkos, neskaitant pečkūrio darbo). Šilumos siurblys yra šiluminė mašina kuri veikia palei Karno dėsnį, todėl ir tokie dideli NK gaunasi https://en.wikipedia.org/wiki/Heat_pump
immortallt 2015-10-16 09:39
sigun, ten man rodos kaina metams
Nerkus, kas tau 7 ar 14 laipsnių vandenį leidžia per radiatorius? Žinai kaip veikia šaldytuvas? Tai čia atvirkščiai.
sigun 2015-10-17 19:16
Kadangi namas naujas, tai pasakymas "beveik niekada neviršija" greičiau turėtų reikšti mėnesius, nei metus. Ir toliau konkrečiai paminėtas mėnuo.
Tai arba patys nežino ką kalba arba žurnalistas ką nugirdo, ko nenugirdo ar nesuprato - pats prikūrė...
vazzy 2015-10-17 22:21
straipsnis skamba kaip iš pasakų knygelės. tai tegu parašo kiek kainuoja 200 metrų gręžinys, kiek visi siurbliai ir kompresoriai, šilumokaičiai ir kiek metų garantija duoda. plius genda ten viskas ir genda greit, plius gręžinys užsikiša, jo efektyvumas su kiekvienais metais krenta.
netikiu nors tu ką, kad jis per 7 metus atsiperka. kažkokie skaičiai iš oro.
technologas 2015-10-18 11:33
“Turiu tą geoterminį jau keturis metus. 180 m2 namui vien tik elektros jis suryja virš 300 Lt. Sakytumėte nedaug, nes malkomis kūrenant tiek pat išeina. Tačiau man vien jo įrengimas ir patį įranga atsiėjo apie 60 000 Lt. Tad jei primest ant 10 metų, vien už įrangą per metus gaunasi 6000 Lt. Ir būtina kartą per metus (ir būtinai per tą pačią firmą) daryti techninę profilaktiką, kuri kainuoja apie 500 Lt. Plius, kad jie atvažiuoja dar sumokėt už kelionę (nes važiuoja iš Vilniaus į rajono miestą). Tai pati didžiausia klaida ir didžiausios beprasmės išlaidos mano namo statyboje. Be to, sistemos kompas gedo jau du kartus. Pirmą kartą per garantinį (su pykčiais, išsidirbinėjimais sutvarkė nemokamai), antrą kartą mokėjau virš 1200 Lt ir stipau visą savaitę, kol tvarkė (“nes daug klientų”). Gerai, kad tuomet lauke buvo apie minus 2-3, o ne apie minus 20-30 C.
Jūsų teisė manyti kitaip, bet pasakoju iš savo praktinės patirties. Lietuviškoms firmoms svarbu tik pinigus nulupti, prisireklamuoti, pritraukti “aukas”. Po to jau gali eit von. Nebeįdomus.”
Atk 2015-10-18 13:19
Tik, kad kurendamas malkomis dar kvepuoji ora uztersta ir nuodiji save, o cia svarus oras kai elektra. Ir dar jei is kamino dumai eina, tai ir visus gyventojus nuodija.
Nesakau, kad geoterminissildymas yra super, bet malkos irgi turi savo minusu, kaip as matau.
vazzy 2015-10-18 17:15
malkos skaitos labai žalias kuras, priskiriamas prie atsinaujinančios energetikos kuro rūšių, todėl naudodamas geoterminį šildymą tu greičiausiai daugiau terši nei kūrendamas malkas, nes nežinai kaip pagamino tą elektrą, kurią naudoji.
bahuriux 2015-10-18 20:51
vazzy 2015-10-18 21:34
aha, bet pats vamzdis užsikiša kiek žinau, kaip tai buvo Klaipėdoje, ten iškilo didelė bėda su vamzdžiu 20MW geoterminėje jegainėje
FtBall 2015-10-18 23:43
Gal Kaune tiesiog be galo mažos šildymo kainos. Vilniuje 2003 metų statybos name šildymas brangiau kainuoja.
bahuriux 2015-10-19 08:02
https://lt.wikipedia.org/wiki/Klaip%C4% ... gain%C4%97 Klaipėdos geoterminės katilinės grežiniai yra arviro tipo. Vanduo siurbiamas, panaudojama šiluma, o poto atgal pumpuoja į žemę. O mažesniems galingumams geriausiai tinka "Closed Loop" tipo grežiniai, kaip jau rašiau. Neįmanoma, kad kasnors galėtu užsikišti tokioj sistemoj.
immortallt 2015-10-19 10:48
Kažkaip man kyla rimtų klausimų, dėl elektros sąnaudų 300 litų. Jei mėnesiui, tai kosmosas. Jei metams, tai visai normaliai, tik atsipirkimą sistemos ne 10 metų skaičiuoti derėtų.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Pristatytas daugiabutis, šildomas tik geoterminiu šildymu: nuo šildymo kainos iki atsipirkimo trukmės