Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2018-04-26 10:10
WOW genialu kas paprasta. Virina cnc staklės su kempo (MIG) galva sluoksnį ant sluoksnio. Elektros jie sunaudojo nemažai ant 4,5 tonos virinimo vielos. Tas tiltas kainuoja nepadoriai daug. Marse atmosfera pagrinde iš CO2 ir tai reta, tai nei difuzoriaus dujom ant virinimo galvos nereikia tiesiog vielos ir el.srovės užtenka.
Manau kad firma kuri pirma pradės kosmose virinti kosminius laivus ir kosmines stotis tokiu būdu, uždirbs pasakiškus pinigus. O medžiagų (metalų) yra asteroiduose, elektros iš saulės panelių, kuras joniniams varikliams galėtu būti metalai, arc jet/resisto jet, arba joniniams varikliams ledas/vanduo, ir saulės baterijos maitinti variklius.
Įdomu, o toks robotas galėtu suvirinti jachtos korpusą su dvigubu dugnu ir korėta struktūra iš nerudyjančio plieno vielos. Galėtu dirbti argono pripildytoje kameroje, nereikėtu pastoviai švaistyti dujų į atmosferą.
AAA000 2018-04-26 11:59
neuzdirbs. gali fantazuot kiek nori. net ir apie kosmosa
tu ivertink laiko sanaudas - tokia salyginai nesudetinga nesamone virino 6 menesius...
kitas dalykas - pavirsiaus apdirbimas... taip neisgausi labai tikslaus pavirsiaus. bus kazkoks grubletas - pusletas... kad ji nulygint - vel reikes nepagristai dideliu sanaudu ir kazkokiu kitokiu technologiju..
dar kitas dalykas - metalo vientisumas. virinimas neduoda tokio vientisumo kaip pvz liejimas.
man isvis juokingai skamba, kad cia "3D spausdinimas"
liejimas formose irgi yra 3D spaudinimas... tik momentinis ir duoda geresni rezultata isrado kazkokia atsilikusia technologija ir dziaugiasi... cia net nesugebes isstumt is rinkos metalo liejimo...
3D spausdinimas taip ir liks nisine technologija - spausdins kokius zemos kokybes prototipus ar meno kurinelius snobams su labai ribotu medziagu pasirinkimu... o yra juk ir konkuruojanciu technologiju - pvz 3D frezavimas, visokie lazeriniai ar terminiai turiniai isdeginimai ir pan. labai miglotos perspektyvos... na nebent biologijoje kokioje placiau pritaikoma, bet tikrai ne su vientisa mase kaip metalas...
S.J 2018-04-26 12:07
Sutinku, tik dar iki to reikia daug nuveikti. Man idomu ar Lietuvoje is visk as nors uzsiima 3d tech kurimu, o ne vien tik naudojimu.
AAA000 2018-04-26 12:18
toki kaip tu galima pavadint
"nesigaudo technologijose - bet gaudosi madingiuose terminuose" . arba mulkiu - kuris apie gamini sprendzia is iskabos pavadinimo
kas tau trukdo kiekvienakart modifikuot liejimo forma? tai bet kokiu atveju pigiau, nei taisyt ir modifikuot gatava gamini.
nera jam matai apribojimu ten tiek apribojimu - kad isvis sunku ka nors normalaus atspausdint...
liejime ta pati dalima daryt liejant keliais etapais, arba darant isardoma detale. aplamai liejime galima naudot ir judanciu formu principus - kurias galima formuot online metodu. ir isgaut daug kokybiskesni gamini nei kazkoks susiktas 3d spausdinimas.
pvz tiltus is betono lieja tokiu principu arba stato dangoraizius. 3d spausdinimas tera tik vieno liejimo sluoksnio standartizacija, o ne kazkoks esminis isradimas...
as isvis galiu pasakyt 3D sausdinima atrado kazkur 13-14 amziuje - tortu kepejai... per tiek daug metu nelabai kam naujai pritaike...
S.J 2018-04-26 12:50
Man labai idomu kokiu budu liejimui skirta ruosini pakoreguosi. Beto liejininkysteje naudojami ivairus formu gamybos procesai. Vieni yra paprasti kitur reikia pereiti per kelis formu gamybos procesus. Antras dalykas, tai ka galima pigiai islieti tai ir naudoja liejima.
3d spausdinimas yra visai kitokia technologija, kuri dar tik vystosi. Ateityje atsiras gal but ir daugiau budu gaminti daigtus.
As nesu profesorius, bet turiu pakankama supratima tiek apie 3d tiek apie liejima.
Gali tu sakyti ka tik nori. Buvo pateikta info. Tik nesuprantu is kur tiek nepasitenkinimo
bahuriux 2018-04-26 14:49
tai aišku kad masinė gamyba, kaip liejimas, o auto pramonėj skardų štampavimas pigesnė, greitesnė, pelningesnė. Bet yra nišų kur su 3D spausdinimu nepakonkuruosi, nes net neįmanoma, kai kuriais atvejais, tai 1 prototipo gamyba bandymams, imantrių lengvu ir tvirtų kosntrukcijų gamyba aviacijos, kosmonautikos, auto ir laivybos pramonėje ir tt. Neatliesi iškarto kelių plonų sluoksnių kurių viduje paslėptas korys, tam kad būtu lengva ir tvirta konstrukcija, kai visa daikto forma įmatri ir organiška, be tiesų linijų. 3D spausdinimas ir nesikėsina pakeisti liejimo ir kitų masinės gamybos būdų, tiesiog turi savo pritaikymo vietą.
Esi bandęs virinti, arba bent jau su dilde pabrūžinti virinimo siūles, jos labai kietos ir tvirtos, nes siūlės metalas atšala greičiau ir nespėja susiformuoti normali kristalinė gardelė, gaunasi nevisai tvarkinga kristalinė struktūra, panašiai kaip grūdinamas plienas. Na aišku elektrodai, arba MIG viela yra jau su priemaišom, bet pati siųlė gaunasi dar kietesnė. Kiek žinau virinimo siūlė ant tokios pat virinimo siūlės prikimba labai smarkiai, vos ne kaip liejimo atveju ir tai vyksta CO2, arba CO2 ir inertinių dujų aplinkoj, vakuume metalai beveik susivirina savaime net be elektros lanko, veržliu atsukti neina, jei užsukta be kažkokių tepimo priemonių, arba klijų. Pabandysiu kada prie progos iš rankos pažaisti su MIG ir atlieti kokia nors juostelę ar cilindrą, jei rankos nedrebės pažiūrėsiu koks tvirtumas apskritai tokio dalyko, dėl prikibimo sluoksnio prie sluoksnio net neturiu abejonių.
AAA000 2018-04-26 17:30
matai as svarcikas siaip, tai apie siules zinau daug problema ta, kad jos kietos, nes uzsigrudina metalas - bet tuo paciu ir pakankamai trapios pasidaro. labai daznai tiesiog truksta - jei i metalo mase siule virini... o cia butent tai ir daro...
tos inertines dujos ten visai i del kitko naudojamos. jos kad aplamai butu imanoma virint, nes oksidacijos procesai maiso.
nerudijantis plienas gana plastiskas - bet vistiek kokybe bus prasta. net liejant buna problemu - o cia isvis prastai kontroliuojamas procesas...
cia jie aplamai 5 metus greiciausiai galvojo ka galima butu padaryt tokiu principu - nu tai ismaste kazkoki tilteli per upeli... forma tik dizaineriska, kad efektingiau atrodytu padare - ir viskas. maziau uzsiburkit save fantazijomis apie perspektyvas. sutinku kad ertmes tokiu butu paprasciau isgaut, nei liejant. bet kiek ertmiu jie ten padare? butu pradejes gabalais trukinet nuo virinimo su ertmem tas tiltelis... projektavo - projektavo - ir tai syka - kad sugrius
pvz juokas man ima, kai pradeda sapaliot - tipo galima atsispausdint ginkla su programa. tipo atsisusiu 3d printeri, atsisiusiu programa ir tapsiu super ginklu gamintoju-spausdintoju. nu kas per idiotimas? kulka su paraku irgi atsispausdinsi? arba pvz optika? arba pvz vamzdzio lyguma? net kietesni mustuka sovinio kapsulei neatsispaudinsi. ir joks programavimas cia nepades. geriausiu atveju tu atsispaudinsi kazkoki vienkartini sudeli, kuris forma bus panasus i ginkla, saus geriausiu atveju 1 karta su labai didele tikimybe - kad sovimo metu susprogs... taiklumo ir suvio nuotolio atstumo visiskai nebus. tai va apie sitas galimybes ir snekekim... cia yra realu. kur jus cia izvelgiat naujas technologijas - tai as niekaip nesuprantu... cia idiotizmas ir tiek... viska ka pritaike - tai programini kokio nors prietaiso judinima erdvej. nu buvo plokstumoj, o dabar erdvej... ir pavaziavo debilams stogeliai... tipo pazanga nukrito is dangaus...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Robotai atspausdino pirmąjį pasaulyje nerūdijančio plieno tiltą be jokių tiesių linijų - tokios konstrukcijos kada nors prireiks ir Marse? (Video)