Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Gediminas Jurgaitis 2021-02-10 18:42
O kodel negalima statyti namu taip kaip afrikoje namai statomi tradiciniu budu. Tiesiog drebti is molio. As suprantu, kad 3D printinimas yra parangu ir t.t. bet ta printeri reikes kazkaip atvezti "to the middle of nowhere" reikes tam parengtu specialistu ir elektros. Vietoje to gal butu galima modernizuoti ten ta ju tradicine statyba ir sutaupytus pinigus investuoti i geresne mokymo iranga, vadovelius, baldus ir pan. Nemanau, kad yra didelis skirtumas ar mokyklos siena yra atspausdinta ar is molio ir siaudu nudrebta. Juk Sienos tai pigiausia namo dalis ypac kai siltinimas nera reikalingas, na gal kondicionavimas reikalingas, bet kazkaip abejoju ar ten kazkas vidury savanos stovincioj mokykloj instaliuos kondicionierius.
kukulis4 2021-02-10 20:34
Manau, kad printeris tiesiog pigesne darbo jega, nei kad kazkas, kas drebtu is molio rankomis. Nes jei vietiniai noretu nusidrebt mokykla, tai seniai jau butu nusidrebe. Matyt, kad nera suinteresuoti. O atsivezt 'drebejus' is kazkur- turbut brangiau, nei kad atsivezt printeri. Just my thinking.
Gediminas Jurgaitis 2021-02-11 11:04
Esme tame, kad printeri atvezti kazkur i savana nera jau labai lengva. Vien atvezti printeri neuztenka, reikes kvalifikuotu specialistu ji surinkti ir spausdinti. Su paprastu staliniu printeriu printinti yra vis dar gana sudetinga nekalbant apie pastatu printinima. Galima tik isivaizduoti kiek yra specialistu Afrikoje kurie gali printinti pastatus. O va molio drebeju rasi kieviename kaime. 3d printeri apsimoka vezti ten kur reikia atspausdinti kvartala namu, o ne kelias pasiures ir tikrai ne vidury savanos.
AJ 2021-02-11 13:54
Greitai reikes ne tik aplinkai draugiskus, greitai, pigius namus statyti, bet ir pandemijai draugiskus namus. Kad juose butu galima gyventi, dirbti, mokytis net ir pandemijos salygom, garantuojancios sauguma, atstuma...
immortallt 2021-02-11 14:21
Jo jo, pirmoji pandemija užklupusi žmoniją ir dabar jinai bus amžiams.
Kodėl gali tekti vežtis spausdintuvą ir tai gali būti gera mintis? Na kolega buvo išvažiavęs šulinius "padėti" įsirengti. Pats baigęs inžineriją buvo, dirbo ne pagal profesiją, bet nutarė pusmečiui į Afriką važiuoti padėti su šuliniais. Atvažiavo - kaime įdomūs buvo tik kaip baltaodžiai, gal pinigų duos ar dar ko. Kai pasakė, kad rytoj pradeda kasti šulinį, ir ateikit padėti - niekam jo nereikėjo. Tai patys dviese ir kasė. Nepamenu kiek ten sakė, kad kasė, bet ilgai. Šulinys turėjo būti platus, nes ir gilus. Rentinių nėra, bet gruntas standus. Kai iškasė ir įrengė kartis, kad lengva būtų vandens pasisemti, tai jau visiems reikėjo ir vos ne muštynės eilėje.
Gediminas Jurgaitis 2021-02-11 18:57
Kas jais spausdins, jei net sulini tingi kasti
kukulis4 2021-02-11 20:34
Man atrodo, kad tamstai su teksto suvokimu truputi prastai. Ir as, ir immortal sako, kad vietine darbo jega - lodoriai. Todel, jei nori gelbet afrika - atsivezi irankius, medziagas IR DARBUOTOJUS. Darbo jega, ypac europietiska ar amerikietiska, siandien ypatingai brangi. Todel gabentis irankius, kurie sumazina darbo jegos poreiki - racionalu.
kestutisz 2021-02-11 20:45
Tai čia viskas suprantama, bet nesuprantama - o kam??? Kam ten važiuoti gelbėti pasaulį kai jis (jie) to nenori? Civilizacija niekad neveikė taip, kad va atvažiuoja geri žmonės / atskrenda ateiviai ir pastato kažką, ir nuo to visi pradeda gyventi "civilzuotai". Visada buvo arba per jėgą (ateina išžudo ir perdaro bendruomenes pagal save), arba patys sugeba (ir tada eina kitų "mokyti")
Galima toli Afrikoj nežiūrėti, galima va čia pat - žmonės šimtmečius ėjo į lauko šikinykus, dabar sąjunga sako ne, blogai. Nubausim. Geriausiu atveju su tokiu priėjimu bus kaip prie to šulinio - nu kaskit, darykit, aš pažiūrėsiu, gal ir naudosiuos jei patiks. O jei tiesiog bauduos (jau jėgos priemonės aukščiau) - amžiais liks priešu (nes tiesiog žudyt užkariautus/sucivilizuotus dabar laikoma necivilizuota).
kukulis4 2021-02-12 08:01
Bill'as getit'as kazkada yra sakes, kad investuot i Afrikos gelbejima apsimoka todel, kad kuo geresnes gyvenimo salygos bus ten, tuo maziau noro jiems bus kraustytis i Europa ar Amerika (prisiminkim Sirija ir ju pabegeliu krize). Is dalies sutinku, bet cia yra tema nei apie spausdinima, nei apie statyba. Sutinku kad idomi, bet gal po kitu straipsniu padiskutuosim kada prie progos.
Gediminas Jurgaitis 2021-02-12 09:25
Kodėl gali tekti vežtis spausdintuvą ir tai gali būti gera mintis? Na kolega buvo išvažiavęs šulinius "padėti" įsirengti. Pats baigęs inžineriją buvo, dirbo ne pagal profesiją, bet nutarė pusmečiui į Afriką važiuoti padėti su šuliniais. Atvažiavo - kaime įdomūs buvo tik kaip baltaodžiai, gal pinigų duos ar dar ko. Kai pasakė, kad rytoj pradeda kasti šulinį, ir ateikit padėti - niekam jo nereikėjo. Tai patys dviese ir kasė. Nepamenu kiek ten sakė, kad kasė, bet ilgai. Šulinys turėjo būti platus, nes ir gilus. Rentinių nėra, bet gruntas standus. Kai iškasė ir įrengė kartis, kad lengva būtų vandens pasisemti, tai jau visiems reikėjo ir vos ne muštynės eilėje.
Afrikoje surasti 10 geru namu statytoju/drebeju kurie gali, nori ir moka statyti tradiciskai ir pigiai nera problema, o va atvezti komanda inzinieriu kurie ismano pastatu 3D printinima, atvezti 3D printeri ir visa kita reikalinga iranga (generatoriai, misalkos, kompai ir t.t.) i viduri savanos butu visiskas kosmaras. Tokios atspausdintos pasiures kaina gausis kosmine. Tik skamba graziai tas 3D namu pritinimas, o is esmes tai apsimoka printinti tik istisus kvartalus, o ne pavienius namelius vidury Afriokos.
Evil 2021-02-15 08:28
kokia prasmė tada tuos spinagryzus gelbėt, palieki viską gamtai spręst ir tiek. (tuoj užsipuls leftistiniai humanizdai)
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Atspausdinti pastatai, kokių dar nematėme - kam jie bus skirti ir kaip šią technologinę inovaciją įkvėpė... bitės?