Jungtiniuose Arabų Emyratuose statomas "nulinių emisijų" miestas (10)
Naujas miestas, statomas netoli Abu Dabio (JAE), bus panaudotas kaip didelio masto atsinaujinančių energijos šaltinių bandymų poligonas. Mieste gyvens 50000 žmonių ir veiks 1500 firmų ofisų. Miestas suvartos neįprastai mažus energijos kiekius, o visą reikiamą energiją gyventojai gaus iš atsinaujinančių šaltinių. Pats pirmasis pastatas bus skirtas naujam mokslinių tyrimų institutui. Jo įkūrėjai tikisi, jog tai bus Viduriniųjų Rytų ekvivalentas "Silicio Slėniui", tačiau skirtas ne informacinėms technologijoms, o ekologiškai natūraliai energijai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Planuojama, jog miesto pastatymas kainuos 22 milijardus dolerių. Jame bus įdiegta plati technologijų gama, pradedant plonų plėvelių Saulės elementais (kuriais bus padengti pastatų fasadai ir stogai), visur esančiais jutikliais, skirtais stebėti energijos suvartojimą, baigiant nepilotuojamomis auto transporto priemonėmis, kurios bus maitinamos baterijomis ir leis atsisakyti įprastinių automobilių. Ir išties, miesto kūrėjai tikisi, jog jis pasitarnaus kaip vieta, skirta išbandyti plačiai aibei naujų technologijų, kurių paskirtis vieninga - sumažinti šiltnamio efektą skatinančių emisijų gamybą.
Naujasis netoli Abu Dabio (Jungtinių Arabų Emyratų centrinė dalis) statomas "nulinių emisijų" yra "Masdar Initiative" programos dalis. Ši programa - valstybės finansuojama 15 milijardų dolerių investicijų programa, iš dalies skirta užtikrinti, jog JAE gerovė nebūtų susieta vien tik su jos naftos ištekliais. Jos vadovai teigia, jog projektas šaliai suteiks lyderio poziciją atsinaujinančios energijos srityje. "Masdar" vadovas Sultan al Jaber teigia, jog "jei programa pasitvirtins, mes būsime pasaulio viršūnėje".
Miesto projektavimas nuo pat pradžios lems gausybę pranašumų. Pavyzdžiui, maždaug pusę Saulės energijos kainos sudaro įrengimo medžiagų ir darbo kaina. Šiuo atveju bus naudojami plonų plėvelių Saulės elementai, kuriais bus galima tiesiogiai padengti miestų fasadus vietoj įprastinių paviršiaus padengimo medžiagų. Taip bus sumažinama Saulės energijos kaina. Šaldymui ir vėdinimui reikalingos energijos kiekis bus sumažintas rūpestingai planuojant miesto pastatų, gatvių ir žaliųjų teritorijų dizainą bei padėtį. Taip bus siekiama rasti balansą tarp pavėsio ir Saulės bei skatinama natūrali oro cirkuliacija. Oro kondicionieriuose vietoj įprastinių kompresorių bus naudojami absorbciniai šaldikliai, kurių veikimui naudojamas Saulės generuojamas karštis.
Transporto sistemos suvartojama energija taip pat bus sumažinta. Mieste bus įdiegti efektyvūs elektromobiliai, nugabenantys keleivius "nuo durų iki durų" - užteks tiesiog surinkti norimą adresą, ir transportas jus nugabens į paskirties vietą automatiškai. Jiems reikalingą galią generuos atsinaujinantys energijos šaltiniai, o energijos perteklius bus saugomas korpuse patalpintose baterijose. Pagal preliminarius siūlymus, transporto sistema veiks naudodama bėgius arba magnetinės levitacijos (MAGLEV) sistemą.
Vandens sąnaudos bus palaikomos minimalios - tai sumažins vandeniui gėlinti reikalingos energijos poreikį. Mieste esantys jutikliai pateiks jo gyventojams informaciją apie jų energijos sąnaudas bei informuos apie papildomus mokesčius už perteklinį energijos naudojimą. Miesto projektuotojai prognozuoja, jog efektyvumo patobulinimai leis 75% sumažinti energijos sąnaudas lyginant su tipiniu tokio pačio dydžio miestu. Be to, visa sunaudojama energija bus gaunama beveik vien tik iš Saulės, o trūkstama dalis bus kompensuojama pritaikant vėjo jėgaines ir technologiją, leidžiančią konvertuoti šiukšles į kurą.