Griebėsi atsuktuvų. Rusijoje trūksta originalių „iPhone“ ir „Macbook“ detalių, ardoma sena elektronika  ()

Nepriklausomas analitikas Sergejus Viljanovas Rusijos leidiniui „Vedomosti“ nurodo, kad „Apple“ įgaliotuosiuose aptarnavimo centruose Rusijoje pritrūko originalių „iPhone“ ir „Macbook“ kompiuterių komponentų, rašo „The Moscow Times“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Situaciją patvirtino ir leidinio šaltinis viename iš aptarnavimo centrų. Pasak jo, „iPhone 14“ ir „iPhone 15“ oficialus serviso palaikymas Rusijoje buvo nutrauktas, o originalūs ankstesnių kartų išmaniųjų telefonų komponentai į šalį nustoti tiekti praėjusių metų gruodį.

Komponentai pradėjo dingti dar anksčiau – nuo 2023 m. vasaros, leidiniui sakė agentūros „Mobile Research Group“ analitikas Eldaras Murtazinas.

Pasak jo, šiuo metu tik vienas iš centrų gali taisyti šią įrangą, tačiau negalima teigti, kad jis tai daro su „Apple“ leidimu, nurodo „The Moscow Times“.

Į Rusiją dabar importuojami kiniški išmaniųjų telefonų remonto rinkiniai arba tam tikslui išmontuojami seni įrenginiai, pridūrė E. Murtazinas.

Leidinys nurodo, kad S.Viljanovui buvo pasiūlyta pakeisti „iPhone 13 Pro“ akumuliatorių „pilka“ [parduodama be gamintojo leidimo] baterija už 14 500 rublių (maždaug 146 eurai), užtikrinant, kad įrenginys neatpažins jo kaip „neoriginalaus“. Atpažinimo funkcija yra visuose „iPhone“ modeliuose.

Rusijos parduotuvių tinklas „re:Store“, kuris iki 2022 m. buvo oficialus „Apple“ įrangos perpardavėjas šioje šalyje, paaiškino, kad bendrovei pasitraukus iš Rusijos rinkos, ji ir toliau teikė garantinį remontą per autorizuotas tarnybas.

Tačiau tai buvo taikoma tik tiems įrenginiams, kurie buvo importuoti iki 2022 m. vasario mėn. Kadangi „Apple“ įrangos garantinis laikotarpis yra dveji metai, jis baigėsi 2024 m. vasario mėn. visiems į šalį oficialiai importuotiems įtaisams.

 

„re:Store:“ negalėjo įvardyti tikslaus Rusijoje veikiančių „Apple“ aptarnavimo centrų skaičiaus, nes gamintojas savarankiškai sudarė sutartis ir tik jis turi informacijos apie jų skaičių. Tačiau dabar šių centrų statusas neaiškus, sako „Vedomosti" šaltinis elektronikos bendrovėje.

„Autorizuotais centrais buvo laikomi tie, kurie kažkada buvo gavę gamintojo leidimą ir garantavo originalią keičiamų dalių kokybę. Šių centrų darbuotojai turėjo galimybę naudotis vieninga elektronine paslauga, skirta darbui su „Apple“ įrenginiais. Tačiau neaišku, ar šis leidimas vis dar galioja. Tiesą sakant, dabar šie centrai niekuo nesiskiria nuo prekystalių Mitinskio turguje (didelis radijo ryšio produktų turgus Maskvos pakraštyje)“, – sakė šaltinis.

 

Atsižvelgiant į tai, labai išaugo „Apple“ įrangos atsarginių dalių paklausa.

Pavyzdžiui, rusiškų skelbimų tinklapis „Avito“ turi daugiau kaip 50 tūkst. skelbimų, kuriuose parduodamos įvairios „iPhone“ atsarginės dalys – seni „iPhone“ išardymui, ekranai, fotoaparatai, pagrindinės plokštės ir telefonų dėklai. Balandžio mėnesį „iPhone“ fotoaparatų ir korpusų pardavimai per metus padidėjo atitinkamai 10 proc. ir 9 proc., leidiniui pažymėjo „Avito“ atstovas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(4)
(0)
(4)

Komentarai ()