„Arktyje užsidegė JAV laivas“ ()
Ne kartą bandė įtvirtinti savo kontrolę.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusija ir Kinija bando kenkti pasaulio tvarkai ne tik per husių sukilėlius Raudonojoje jūroje.
Nuo 2024 m. vasaros Pekinas į Arktį iš karto pasiuntė tris savo ledlaužius. Kinija nusprendė išplėsti savo buvimą regione po to, kai Arktyje užsidegė JAV laivas.
JAV karinio jūrų laivyno institutas pranešė, kad Kinija jau seniai aktyviai naudojasi Rusijos Federacijos kontroliuojamo Šiaurės jūrų kelio (ŠJK) paslaugomis savo prekėms į Europą ir Aziją gabenti, informuoja „Forbes“.
|
Tai yra alternatyvus kelias Sueco keliui, kuris šiuo metu yra nuolat puolamas husių. ŠJK yra saugus, tačiau kartu strateginė kontrolė priklauso Rusijos Federacijai, o tai gali būti pavojinga Vakarams.
ŠJK driekiasi nuo Barenco jūros vakaruose iki Beringo sąsiaurio rytuose. Prekybos laivai šį maršrutą jau seniai laiko alternatyva maršrutui per Malakos sąsiaurį Artimuosiuose Rytuose.
Rusija jau seniai svarsto, kad ŠJK gali padėti gabenti Arkties naftą ir dujas į Vakarų ir Rytų rinkas. Be to, Rusija yra vienintelė iš 8 Arkties regiono šalių, kuri nėra NATO narė.
Kremlius savaip interpretuoja JT Jūrų teisės konvenciją ir atsižvelgia į savo interesus. Maskva yra pareiškusi, kad trys dideli salynai, esantys arčiau kaip 30 km nuo Rusijos krantų, yra Rusijos vidaus vandenys. Tuomet Rusija gali naudotis šiais vandenimis, kad apribotų įplaukimą į juos, nustatytų muitus ir įvestų taisykles laivams, plaukiojantiems ŠJK.
Kremlius ne kartą bandė įtvirtinti savo kontrolę ŠJK. Vakarai teigia, kad Rusijos Federacija pažeidžia JT konvenciją. Tačiau Rusijos Federacija pareiškė, kad šiuo maršrutu aktyviai nesinaudojama nuo 1963 m., todėl jokių pretenzijų Maskvai neturėtų būti.