Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Absoliutas 2024-12-16 07:30
Dar daugiau kinietisku kompaniju isileiskim i EU bus dar linksmiau.
immortallt 2024-12-16 08:26
Ne kinietiškos kompanijos problema didžiausia, o iškerojęs socializmas ir protekcionizmas. Aptingę visi. Kinai ilgą laiką neturėjo jokių galimybių inovuoti, dabar jau įsibėgėja. Tuo tarpu europiečiai, ypač vokiečiai inžinerijoje, ilgą laiką buvo inovatoriai. Dabar tokie nebėra. meta 5-25 mlrd. į VDV tobulinimą, tam kad padidinti efektyvumą 3%. Tuo tarpu kinai metė tiek pat į elektromobilių gamybos išvystymą, kur efektyvumas energijos vartojimo išauga bent 3-4 kartais, nes kinai šoko į kažką nauja. Vokiečiai nenorėjo paleisti savo investicijų į VDV. Tas pats ir kituose sektoriuose.
Absoliutas 2024-12-16 09:04
Norint pagaminti baterijas reikalingas Litis. Licio telkiniai yra tik trijose vietose Kinijoje, P.Amerikoje ir Australijoje. Jeigu neklystu Kinijoje yra didziausias telkinys. Jeigu BMW noretu gaminti savo elektromobilius jiems reikes ličio baterijoms. Ar zinai kas bus kai BMW paprašys kinieciu parduoti ličio? Kinijos politika yra tokia, kad negalima eksportuoti resursu, jeigu tau reikia ličio mes jį galime parduoti tik kinijos viduje. Todel BMW turi statyti gamykla Kinijoje, sukurti darbo vietas, moketi mokescius ten ir tt. Taip Kinijos valdzia augina savo ekonomika. O ka daro EU? Nieko nesaugo, kas ka nori tas ta parduoda, kas ka nori tas ta perka. Eidami tokiu keliu neisvengiamai pralaimesim Kinijai.
Benediktas 2024-12-16 10:01
Ukrainoje ličio yra, kodėl vakarams nepadėjus Ukrainai atsikovoti teritorijas ir priimti į NATO? Kodėl nesiimti tokios strategijos? Plius ji gražina tarptautine teisę, teritorijos vientisumą, agresoriaus baudžiamumą.
Plius Ukrainoje kurį laiką bus pigi darbo jėga -statai ten gamyklas, plius apmkokyta su rusais kariaut didele kariuomene, kad Rusija net negalvotu NATO pulti Baltijos salyse. Tiek daug pliusų tame.
Dannas3 2024-12-16 10:15
Nu gal labiau vertybine politika nulipant nuo rusu adatos cia turi didziausia itaka. Aisku, visu pirma, patys kalti, kad taip smarkiai tapo priklausomi nuo rusu. Klausimas ar isvis vokieciai gali klestet be pigiu rusu energetiniu istekliu. Ko gero nelabai.
immortallt 2024-12-16 12:15
Vertybinė politika Taip, tikrai, dėl vertybinės politikos diegia AEI su vidutine svertine kaina už 50-70€/MWh atsisakydami dujų deginimo, kurios pagaminta elektra kainuoja 150-210€/MWh. Ta vertybė yra pelno siekis.
Pigios dujos vokiečiams reikalingos dviems tikslams - chemijos pramonei ir šildymui. Kuris iš jų laiko Vokietijos ekonomiką, ir kaip dujos siejasi su jų metalo apdirbimo pramone? Ogi niekaip. Chemijos pramonei tai peilis, taip. Ir nebuvo tos maskolių dujos vokiečiams pigios. Mokėjo rinkos kaina. Aišku, pigios, palyginus su mūsų gautomis kainomis iki Independence, kur ėjo ir 3x rinkos kaina. Tiesiog šiaip.
Dannas3 2024-12-16 12:51
Nu bet viskas susisieja. Jei pabransgta vienoj vietoj pabrangs ir kitoj. Dabar jiems pagaminti pigu vw automobili kainuoja brangiau ir nlb gali pakonkuruot su kinais. Nzn ar cia isvis galima prikisti del to kad atsilieka ev gamyboj, zinant kokia vis dar gan maza dali tesudaro tokie automobiliai nuo pardavimu.
Uzmeciau aki i ju chemijos pramone. Ji yra 3 didziausia pasaulyje, tai kad ir kaip bevartytum isaugusios duju kainos kerta smarkiai jiems.
Absoliutas 2024-12-16 13:33
>benediktas - tikrai taip pasirodo ličio yra ir Ukrainoje. Nezinau, kodel mano saltinyje buvo pamineta isskirtinai tik trys vietos.
immortallt 2024-12-16 15:06
EV sudaro ~20% nuo pardavimų pasaulyje, ES 15% (23% jei plug-in'us pridėsime). Čia 2023 metais, šįmet bus daugiau. Ir kodėl tai svarbu? Nes VDV pardavimai krenta absoliučiais skaičiais jau kurį laiką, juos valgo EV. Jei EV dalyje praradinėji pozicijas + prarandi eksportą, tai ir turi kritimą. Kinijoje EV šįmet EV bus ~50% naujų automobilių rinkos. Kinai dominuoja elektrinių autobusų rinkoje.
Elektromobiliai tik vienas iš pavyzdžių, atsilikinėti pradeda visose srityse, kur inovacijos dar vyksta. Šita stagnacija buvo prognozuojama, užtenka pasižiūrėti italus, prieš 50 metų inovatoriai buvo lengvojoje pramonėje, maisto sektoriuose. Užmigo ant laurų, pasivadinę kad saugo kultūros paveldą. Tik nelabai kas, ypač aš, tikėjosi, kad toks stiprus lūžis, ir taip greitai įvyks. Dabar belieka tikėtis, kad demografinė krizė, kitų sektorių burbulai kinus prispaus greičiau, nei ir vokiečiai uždus, kaip italai uždusę jau 3 dešimtmečius.
3 didžiausia pasaulyje chemijos pramonė, BVP 12%, bet visi sektoriai turi iššūkių. Dujų kainos augo ir daugeliui kitų šalių. Neturėtų kirsti sektoriams, kurie dujas vartoja nereikšmingai, bet kerta.
Ličio gavybą ir kasyklų rezervai yra čia:
https://pubs.usgs.gov/periodicals/mcs20 ... ithium.pdf
Ličio vandenynuose yra ~200 mlrd. tonų.
Ličio gavybai iš vandenynų viena iš technologijų: https://smartwatermagazine.com/news/uni ... roundwater
Jei ant subinės nesėdėtų, jau būtų naudojama.
Iš esmės jei Paukščiui pavyks pramušti lustų gamybos kad ir dalį etapų, tai mus gali labai stipriai iškelti Europoje ir pakeisti mūsų "likimą"
Dannas3 2024-12-16 15:48
Kokia isgavimo kaina is vandenyno?:) kaip suprantu kinai lyderiauja ne todel, kad turi daug kasyklu, o todel kad isvyste visa bateriju gamybos infrastruktura, kas realiai uztrunka, speju tarp 10 ir 20 metu.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Mažėja iki 0.“ Sulaužytas Vokietijos stuburas