Vokietija: „Siaubinga. Žmonės iš Rytų. Gyvena kaip šuo voljere“  ()

Kalbama apie „šiuolaikinę vergiją“.


Sunkvežimis
Sunkvežimis
© Trucker, CC0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Volvo_F12_2012-06-16.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Atlyginimai, mažesni už minimalų, sukčiavimas socialinės apsaugos srityje. Tūkstančiai sunkvežimių vairuotojų nelegaliai važinėja Vokietijos keliais. Valstybė atrodo bejėgė – perspėja Vokietijos spauda.

Vokietijos muitinės ir mokesčių tarnybos Vokietijoje reguliariai aptinka sunkvežimių vairuotojus, kuriems neleidžiama dirbti šalyje. Vien 2013 metais dėl socialinio draudimo sukčiavimo ekspedijavimo, transporto ir logistikos sektoriuje buvo pradėta daugiau nei 1100 bylų, pirmadienį (2025-05-12) pranešė dienraštis „Sueddeutsche Zeitung“.

Laikraštis praneša, kad nepaisant atliktų patikrinimų, daugelis vairuotojų, daugiausia iš Rytų Europos ir Vidurinės Azijos šalių, vis dar dirba siaubingomis sąlygomis. Netgi kalbama apie „šiuolaikinę vergiją“.

[Vokietija] 10 kartų pigiau nei Lietuvoje! Pneumatinis vinių pistoletas. Būtinas kiekvienam. Ribotas kiekis
4852 6

Nuostabiai gera kaina

Iš Vokietijos, greitas ir saugus pristatymas

Labai gausus rinkinys, puiki kokybė

Išsamiau

„Daugelio vairuotojų kelionė prasideda internete. Ten jie randa daug žadančių pasiūlymų: dirbdami iki 250 valandų per mėnesį, sunkvežimių vairuotojai iš Uzbekistano, Tadžikistano ir kitų šalių gali greitai uždirbti 3000 eurų grynojo pelno Vokietijoje. „Telegram“ grupėse, turinčiose dešimtis tūkstančių narių, vairuotojai, tariamai dirbantys Vokietijoje, informuoja apie savo uždarbį Europoje, įsigytus automobilius, pasistatytus namus ir gautas premijas. Tai pritraukia daug susidomėjusių žmonių, kurie kreipiasi. Visa tai skamba gerai“, – skaitome straipsnyje.

Tačiau susidūrimas su realybe pasirodo esąs skausmingas. Laikraštis praneša, kad vairuotojai dažniausiai iš viso neįdarbinami Vokietijoje, o dirba Lenkijos ar Lietuvos įmonėse, kur gauna daug mažesnius atlyginimus nei vyraujantys Vokietijoje. Socialinio draudimo įmokos, jei tokių yra, mokamos už ES ribų. Visa tai ženkliai sumažina išlaidas.

 

„Tačiau kadangi vairuotojai Vokietijoje dirba visą darbo dieną, daugeliu atvejų valdžios institucijos mano, kad juos įdarbinančios įmonės tėra fiktyvios. Iš tikrųjų jos naudojamos užsieniečių kontrabandai ir socialinio draudimo sukčiavimui.“

Vienoje iš vakarų Vokietijos greitkelio sunkvežimių stotelių „Sueddeutsche Zeitng“ kalbėjosi su vairuotoju iš Baltarusijos, kurį įdarbino Lenkijos įmonė. Vyras kelias dienas laukė savo krovinio automobilių stovėjimo aikštelėje.

Jis miegojo kabinoje ir gamino maistą ant turistinės viryklės. Kaip skaitome, jis negalėjo sau leisti viešbučio, nes įmonė nenorėjo jo apmokėti. Jo atlyginimas buvo gerokai mažesnis už minimalų atlyginimą Vokietijoje. „Gyvenu kaip šuo voljere“, – laikraščiui sakė jis.

 

Vokietijos įmonės, įdarbinančios vairuotojus, skundėsi dėl Rytų Europos įmonių praktikos. Jie mano, kad šios įmonės griebiasi nelegalių gudrybių, kad sumažintų savo išlaidas. Kai kurie vairuotojai dirba neturėdami atitinkamų leidimų, o kartais neturi pakankamos kvalifikacijos.

Pramonės atstovai teigia, kad valstybė negali susidoroti su tokia praktika. „Įtariama, kad tūkstančiai sunkvežimių vairuotojų nelegaliai vairuoja Vokietijos keliais. Tai kenkia pramonei, valstybei ir patiems vairuotojams. Kodėl valdžios institucijos negali spręsti šios problemos?“ – klausia „Süddeutsche Zeitung“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(5)
(0)
(5)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()