Didžiausias greito maisto tinklas pasaulyje. Lenkia net „McDonald's“. Vakaruose beveik nežinomas  ()

Mixue
Mixue
© Windmemories, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:20211229_Mixue_Ice_Cream_%26_Tea_in_Suixian.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Zhangas „Mixue“ pavadinimą užregistravo dar 1999 m., taip jis pavadino savo įmonę. Šį kartą jis išbandė naują plėtros modelį: viskas buvo parduodama mažomis kainomis, siekiant pritraukti vaikus, o pelnas investuojamas į įrangą. Firminis „Mixue“ desertas – minkšti ledai ragelyje – kainavo vos 1 juanį.

 

Zhango tinklas ėmė sparčiai plėstis, kai prie jo prisijungė giminaičiai ir draugai. Jie atidarė naujas vietas visoje šalyje su „Mixue“ prekės ženklu per franšizę – verslo modelį, kai patronuojanti įmonė (franšizės davėjas) leidžia kitiems verslininkams (franšizės gavėjams) už mokestį naudoti prekės ženklą, receptus ir technologijas. Franšizės gavėjai atidaro parduotuves su prekės ženklu, laikosi standartų ir uždirba bei skiria dalį įmonės pajamų. Šiuo principu vadovaujasi dauguma „McDonald's“ ir „Subway“ restoranų.

Šiandien daugiau nei 99 % „Mixue“ kavinių Azijoje veikia pagal franšizes. Laikui bėgant, bendrovė supaprastino franšizės gavėjams keliamus reikalavimus, kad vis daugiau verslininkų galėtų atidaryti verslą su jos prekės ženklu – ne tik įkūrėjo draugai ir giminaičiai. Kiekvienam potencialiam „Mixue“ kavinės savininkui, atvykusiam į pagrindinę būstinę derėtis dėl franšizės, įteikiama brošiūra su motyvuojančiu šūkiu: „Pradžia niekada nebūna per maža, bet svajonė niekada nebūna per didelė.“

 

„Mixue“ gauna autorinius atlyginimus už prekės ženklo naudojimą, tačiau didžioji dalis bendrovės pajamų gaunama iš kito: ji parduoda įrangą ir ingredientus gėrimams bei desertams franšizės gavėjams.

Tinklas vis dar laikosi tos pačios strategijos kaip ir pirmoji parduotuvė šalia mokyklos: dideli gamybos kiekiai ir mažos kainos. Pieno arbata ir ledai „Mixue“ parduotuvėje kainuoja perpus pigiau nei artimiausi konkurentai. Dėl šios priežasties „Mixue“ parduotuvės ypač sėkmingai veikia mažuose miesteliuose, kur konkurencija mažesnė – ten įsikūrusios apie 75 % tinklo kavinių.

„Mixue“ modelis buvo toks sėkmingas dėl visapusiškos tiekimo grandinės logistikos ir gamybos. Įmonė ne tik parduoda gatavą produktą, bet ir pati gamina pakuotes, įrangą ir apie 60 % visų reikalingų ingredientų – pieno, arbatos, vaisių sirupų ir prieskonių. Tai leidžia jai būti mažiau priklausomai nuo išorinių tiekėjų.

2018 m. „Mixue“ atidarė savo pirmąją užsienio parduotuvę Vietname. Iki 2023 m., net ir neturėdama atstovybių JAV ir Europoje, bendrovė tapo antra pagal dydį paruoštų gerti gėrimų gamintoja pasaulyje, nusileisdama tik milžinei „Starbucks“ (nors „Mixue“ turėjo daugiau parduotuvių). Kinijoje „Mixue“ išlaiko lyderio poziciją, užimdama 11,3 % gėrimų rinkos.

 

Įmonė kasmet didina pelną:

  • 2022 m. grynasis pelnas siekė 2 mlrd. juanių (278 mln. JAV dolerių),
  • 2023 m. – 3,2 mlrd. juanių (445 mln. JAV dolerių),
  • 2024 m. – 4,4 mlrd. juanių (612 mln. JAV dolerių).

„Mixue“ pasilieka 15 % savo pajamų: tai reiškia, kad iš kiekvienų 100 juanių pajamų bendrovė pasilieka 15 juanių, atskaičius visas išlaidas mokesčiams, atlyginimams ir kt. Greito maisto pramonei tai labai geras skaičius.

2025 m. kovo mėn. „Mixue“ tapo vieša, jos akcijos įtrauktos į Honkongo vertybinių popierių biržos sąrašus ir tapus viešąja bendrove. Pirmąją prekybos dieną akcijų kaina pakilo 47 %, o bendrovė pritraukė 444 mln. JAV dolerių. Vertybinių popierių paklausa buvo tokia didelė, kad 5 258 kartus viršijo pasiūlą – tokio šuolio nebuvo nuo 2021 m.

Per beveik penkis mėnesius nuo kotiravimo biržoje pradžios „Mixue“ kapitalizacija išaugo daugiau nei dvigubai ir pasiekė beveik 24 mlrd. JAV dolerių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()