Sukurtas Tanganroge. Vienintelis Rusijos armijoje – Be-200 (Foto, Video)  ()

Be-200 sukurtas A-40 pagrindu. Koks tai buvo lėktuvas ir kodėl jo projektas niekada nebuvo baigtas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Remiantis pranešimais, kovo 9-osios naktį Ukrainos dronai užpuolė Rusijos „Beriev“ aviacijos gamyklą Taganrogo mieste, kur gaminami amfibiniai paieškos ir gelbėjimo orlaiviai Be-200.

Atsižvelgiant į tai, ypač įdomu, kad, remiantis „Military Balance 2023“, Rusijos karinės pajėgos šiuo metu turi tik vieną Be-200, priskirtą Rusijos karinio jūrų laivyno aviacijai. (Kiti turimi Rusijos Be-200 priklauso kitoms ministerijoms).

Tačiau dar įdomiau atrodo faktas, kad paieškos ir gelbėjimo lėktuvas Be-200 buvo sukurtas remiantis sovietiniu povandeninių laivų medžiotojo, lėktuvo A-40 „Albatros“ projektu, kuris niekada nebuvo pradėtas gaminti.

A-40 „Albatros“ projektavimas pradėtas dar 1983 m. Tuo metu buvo manoma, kad šis amfibinis lėktuvas turėtų pakeisti Be-12, kuris tuo metu jau buvo laikomas morališkai ir fiziškai pasenusiu.

A-40 konstruktoriai prognozavo, kad jų „Albatrosas“ turėtų tapti didžiausiu pasaulyje specializuotu orlaiviu- amfibija ir sunaikinti priešo povandeninius laivus bet kurioje pasaulio vandenyno dalyje.

 

Pagal tokį planą A-40 „Albatros“ turėjo gauti atitinkamas charakteristikas: patruliavimo trukmė – iki 12 valandų, praktinis nuotolis – iki 4000 kilometrų. A-40 pirmajam skrydžiui pakilo 1986 metų gruodį.

A-40 „Albatros“ ilgis siekia 45,7 metro, sparnų plotis – 42,5 metro, didžiausias kilimo svoris – 90 tonų, įgula – 4–8 žmonės. Iš viso buvo pagaminti du šio lėktuvo prototipai (antrasis ne iki galo), kurių bandymai vyko dar prieš SSRS žlugimą.

 

Žlugus SSRS, 1991 metais A-40 projektas buvo „sustabdytas“, o 2012 m. Rusijos Federacijos gynybos ministerija paskelbė apie „Albatros“ projekto uždarymą.

2016 metais Rusijos gynybos ministerija paskelbė apie ketinimą atnaujinti darbą su A-40 „Albatros“, tačiau šiuo metu to jokių ženklų nėra.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(36)
(8)
(28)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()