„Iš 26 000 liko mažiau nei 5 000...“ Pralaimės karus? Kas ištiko JAV oro pajėgas (1)
1956 metais JAV oro pajėgų parke buvo 26 104 orlaiviai. Dabar jų yra kiek daugiau nei 5 000, todėl kyla klausimų dėl amerikiečių pasirengimo karui.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
JAV ir toliau nurašo įvairius lėktuvus. 2025 metais orlaivių skaičius gali sumažėti iki mažiau nei 5 000, rašo „Defence News“.
Bendras orlaivių skaičius JAV oro pajėgose 2025 metais sumažės iki 4903. Dėl biudžeto neapibrėžtumo labai sunku numatyti oro laivyno dydį, sako generolas majoras Dave'as Taboras.
Mitchello aviacijos ir kosmoso studijų instituto duomenimis, bendras lėktuvų parkas tesudaro vos penktadalį 1956 m. lygio, kai oro pajėgos turėjo daugiausiai orlaivių – net 26 104. Per tą laikotarpį vien naikintuvų F-84 „Thunderjet“ ir F-86 „Sabre“ skaičius viršijo 6 400, o tai yra daug daugiau nei bendras 2024 m.oro pajėgų orlaivių parkas, kuriame 5 032 orlaiviai.
Per tą laiką aviacijos galimybės augo eksponentiškai. Tačiau mažėjantis oro laivynas kelia nerimą kai kuriems įstatymų leidėjams ir stebėtojams.
Amerikos verslo instituto gynybos analitikas Toddas Harrisonas pripažįsta, kad lėktuvai tapo greitesni, didesnio nuotolio ir geriau ginkluoti, tačiau realybė tokia, kad vienas lėktuvas vienu metu gali būti tik vienoje vietoje.
JAV planuoja nutraukti 250 orlaivių eksploataciją 2025 metais, tačiau bus pradėtas eksploatuoti tik 121. Be to, vis dar kyla ginčų dėl A-10 „Thunderbolt II“ (geriau žinomas kaip „Warthrog“) nurašymo, nes tai buvo unikalus orlaivis.
„Savo laikais jie buvo fenomenalūs orlaiviai. Tačiau realybė tokia, kad šiandieninėje kovoje jie tiesiog nebeperspektyvūs“, – sakė Dave'as Taboras.
JAV oro pajėgoms dabar gresia pavojus patekti į „išlaikymo ir modernizavimo mirties spiralę“. Oro laivynas sensta ir jį labai reikia modernizuoti. Lėšos išlaikymui ribotos, naujų pirkti neužtenka. Taigi JAV turi sutelkti dėmesį į tai, kad oro pajėgose būtų pakankamai žmonių, kurie prižiūrėtų lėktuvus.