44 metais aplenkė B-2 „Spirit“. Futuristinis nacių „Horten Ho-229“ (Foto, Video) ()
Lėktuvą sukūrė vokiečių dizaineriai broliai Hortenai, kurie siekė sukurti orlaivį su minimaliu aerodinaminiu pasipriešinimu. Taip buvo sukurtas „skraidančio sparno“ dizaino orlaivis, kuris buvo progresyvus savo laikui.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Antrojo pasaulinio karo metais aviacijos technologijos patyrė didelį šuolį. Tobulėjant naujoviškoms idėjoms, atsirado vienas įdomiausių kovinės aviacijos pavyzdžių – „skraidančio sparno“ dizaino reaktyvinis lėktuvas „Horten H.IX“ (arba Ho-229, vėliau, pradėjus masinę gamybą turėjo vadintis „Gotha Go 229“).
Kiti revoliucingiausi Antrojo pasaulinio karo vokiečių lėktuvai yra „Messerschmitt Me-262 Schwalbe“, pirmasis reaktyvinis naikintuvas, kada nors naudotas kovose, ir pirmasis veikiantis reaktyvinis bombonešis „Arado Ar-234“.
USAAF personnel with a captured German Horten Ho 229 pic.twitter.com/TOJRDh7yZe
— 08/15 (@O8lI5) February 19, 2023
Dar viena pastebima naujovė buvo „Messerschmitt Me-163 Komet“, kuris tapo pirmuoju raketomis varomu orlaiviu, viršijančiu 1000 km/val. greitį.
|
Tačiau vienas iškiliausių šios eros orlaivių buvo „Horten H.IX“, pasižymėjęs tuo, kad buvo vienas pirmųjų „skraidančio sparno“ dizaino reaktyvinių lėktuvų.
Lėktuvą sukūrė vokiečių dizaineriai Walteris ir Reimaras Hortenai, kurie siekė sukurti lėktuvą su minimaliu aerodinaminiu pasipriešinimu.
Dėl to, broliai, reaguodami į Liuftvafės prašymą sukurti greitą ir tolimojo naikintuvo bombonešį, suprojektavo „Horten H.IX“, kuris tapo pirmuoju pasaulyje reaktyviniu lėktuvu, sukonstruotu pagal „skraidančio sparno“ konstrukciją, kuri savo laiku buvo labai progresyvi.
Dar 1930-aisiais Hortenai pradėjo savo eksperimentus su „skraidančiais sparnais“, kurdami sklandytuvus su šia aerodinamine schema. 1931 m. jie sukūrė savo pirmąjį sklandytuvą, o 1934 m. pasirodė „Horten-II“ su patobulintomis aerodinaminėmis charakteristikomis.
1936–1937 m. broliai sukūrė „Horten-III“. Didelė Vokietijos valdžios parama leido jiems tęsti tyrimus ir gamybą.
Suprasdami reaktyvinių variklių ir „skraidančių sparnų“ aerodinamikos perspektyvas, broliai pradėjo kurti reaktyvinę savo dizaino versiją. 1944 metų pavasarį buvo išbandytas pirmasis prototipas be variklio H.IX V1, kuris parodė teigiamus rezultatus.
Tęsinys kitame puslapyje:
Antrasis prototipas H.IX V2 buvo aprūpintas Jumo-004 turboreaktyviniais varikliais, dėl kurių reikėjo atlikti nedidelius konstrukcijos pakeitimus. Iki to laiko prie projekto prisijungė bendrovė „Gothaer Waggonfabrik“, kuri buvo pavesta pradėti serijinę orlaivio gamybą, suteikiant jam pavadinimą „Gotha Go 229“.
H.IX buvo aprūpintas dviem Jumo-004B turboreaktyviniais varikliais ir galėjo gabenti galingus ginklus. Centrinėje plokštumoje turėjo būti sumontuotos keturios Mk 103 arba Mk 108 automatinės patrankos, o po sparnu – pakabos dviem 1000 kg bomboms arba 1250 litrų kuro bakams. Katapultos sėdynė kabinoje buvo viena iš naujausių saugos priemonių.
Kabina ir varikliai buvo integruoti į centrinę sparno plokštumą, o vertikalios uodegos nebuvo.
Deja, pablogėjusi karo padėtis Vokietijoje neleido toliau plėtoti „Gotha Go 229“. 1945 m. Iškilo problemų su varikliais, kurie buvo pagaminti iš žemos kokybės plieno, be to, jų degalų sąnaudos buvo didelės. Todėl jų eksploatavimo laikas buvo apribotas iki maždaug 20 valandų.
Nepaisant šių nesėkmių, lėktuvas buvo drąsus žingsnis į naują aviacijos erą.
Šiandien išliko tik vienas Ho-229 – HV3 prototipas, kuris niekada neskrido. Jį užėmė JAV kariuomenė, ir dabar jis eksponuojamas Nacionaliniame oro ir kosmoso muziejuje Suitlande, Merilando valstijoje.
Horten Ho 229 V3 #photography #airandspace #aircraft #airplanes #avgeek #aviationphotography #planes #highlight (Flickr 08.07.2016) https://t.co/vh4Ojvzwhn pic.twitter.com/c3rHcZHOMe
— Clemens' Photos (@clemensvpix) April 22, 2024
„Gotha Go 229“ dizainas gerokai pralenkė savo laiką, ypač kalbant apie skraidančio sparno konfigūraciją, kuri tapo įprasta tik po kelių dešimtmečių, kai 1989 m. pirmajam skrydžiui pakilo slaptasis bombonešis B-2 „Spirit“.