„Didžiulė Putino gėda.“ Kas nutiko Rusijos Su-57  ()

Per trumpą laiką.


Vladimiras Putinas
Vladimiras Putinas
© klimkin (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/putin-the-president-camera-russia-889784/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Rusijos nematomas naikintuvas Su-57 tapo Rusijos diktatoriaus Vladimiro Putino gėda. Projektas stringa dėl lėtos gamybos, atsarginių dalių trūkumo dėl sankcijų ir eksporto užsakymų stygiaus.

Straipsnyje, skirtame leidiniui „1945“, rašo Varšuvos Kazimiero Pulaskio fondo tarptautinių karo reikalų ekspertas Reubenas F. Johnsonas. Pasak jo, Su-57, kurį Maskva įsivaizdavo kaip modernų pakaitalą senesniems Rusijos lėktuvams, kūrimas nuo pirmojo skrydžio 2010 m. gerokai vėlavo.

„Modernus radaras ir naujas reaktyvinis variklis vėluoja, o sankcijos neleidžia importuoti gyvybiškai svarbių vakarietiškų komponentų“, – pabrėžia autorius.

[EU+Kuponai] „Winter Sale 2025“! Kainos nutirpo 60 %. Energijos stotelės, dulkių siurbliai, vaizdo projektoriai ir kt. Ribotas kiekis (Video)
1289

„Winter Sale 2025“ išpardavimas!

Nuolaidų kuponai

Galioja iki 2025-01-28

Iš Europos sandėlių

Iki 2 metų garantijos

1) „FOSSiBOT F1200“ - mobili energijos stotelė, 1200W, 1024Wh, LiFePO4, tarnaus 10+ metų

2) „JIGOO C500“ - rekordinės kainos 500W belaidis dulkių siurblys

3) „Wanbo T2 Ultra“ - 1080P, Android TV 11, Netflix ir kt. už fantastišką kainą

Išsamiau

Be to, Indija ir kiti potencialūs užsakovai jau atsisakė pirkti Su-57. Tuo pat metu Rusijos gynybos pramonė neturi pakankamai lėšų ir pajėgumų masinei naikintuvų gamybai.

Kalbant apie Su-57 techninę priežiūrą, pagrindinė problema yra ta, kad orlaivis labai priklauso nuo importuojamų vakarietiškų komponentų. Tai dalys, reikalingos tiek orlaivio gamybai, tiek kasdienei jo priežiūrai, tačiau jų negalima eksportuoti į Rusijos Federaciją dėl plataus masto Rusijos invazijos į Ukrainą.

Daugelis specialistų sutinka, kad Su-57 neturi ateities. Pavyzdžiui, kuriant naujus orlaivių projektus reikia kurti lengvesnius už metalą lydinius ir spalvotųjų metalų medžiagas – dažniausiai kompozitus. O Rusijos aviacijos ir kosmoso pramonė atsilieka nuo šių technologijų.

 

Be to, Su-57 bus įrengta AESA radiolokacinė sistema NIIP N036 „Belka“ ir naujas 5-osios kartos reaktyvinis variklis NPO Saturn/Liulka AL-51F, sukurtas Ufos lėktuvų variklių gamykloje. Nė vienas iš jų nebuvo paruoštas montuoti į pirmąsias lėktuvų partijas. Pirmą kartą viešai AL-51F variklis buvo parodytas tik 2024 m. lapkritį – Kinijoje vykusioje aviacijos parodoje „Air Show China“.

Be to, duomenys rodo, kad Rusijos ekonominė padėtis toliau blogėja. Praėjusių metų pabaigoje „Rostech“ vadovas pareiškė, kad didelės palūkanų normos reiškia, jog „per trumpą laiką bankrutuosime ir vėl ateisime pas vyriausybę su ištiesta ranka ir sakysime: „Duokite mums pinigų, kad išsaugotume gamybą.““.

 

O atsižvelgiant į tai, kad Rusijos Federacija didžiulę savo biudžeto dalį skiria karui su Ukraina, kyla abejonių, ar pinigų šiai gamybai kada nors bus gauta, apibendrina Reubenas F. Johnsonas.

Su-57 yra Rusijos orlaivis, kuris pozicionuojamas kaip penktosios kartos naikintuvas. Jo ilgis – 19,8 m, o sparnų plotis – 14 m. Atvirų šaltinių duomenimis, Su-57 be degalų papildymo gali nuskristi iki 3 500 kilometrų.

Šie naikintuvai gali būti apginkluoti raketomis „oras-oras“ ir „oras-žemė“, taip pat aviacinėmis bombomis.

Pažymėtina, kad Ukraina jau atakavo Rusijos Su-57. 2024 m. birželį Rusijos Astrachanės srities Achtubinsko aerodromo teritorijoje vienas naikintuvas patyrė didelę žalą, o kitas buvo apgadintas mažiau.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(19)
(1)
(18)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()