„Ekologija nugalėjo sveiką protą.“ Ką Norvegija padarė su savo F-35

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

mindaugas.vaitiekūnas 2025-01-20 18:03
Įdomu kiek tas protas sveikas, jeigu jis sako, kad reikėtų naudoti iškastinį kurą net jei yra prieinama ekologinė alternatyva Apie bio kurio + ir - straipsnyje nerašo, tai reikia imti, kad techniškai jie lygiaverčiai.
bahuriux 2025-01-20 18:54
Ko gero pirma tiksli antraštė šiais metais. Biokuras (dyz) ypač vasarą yra katastrofa, vsai kuro sistemai, jei kalbam apie įprastus dyzelinius variklius , nes nusėda dugne tokie kieti "želatinos" grūdeliai. Ta želatina susidaro dėl to, kad bakterijos ėda aliejų, nežinau kaip bakterijos dyz kure išvyvena, bet taip jau yra. Todėl kemšasi viskas kuro pompos, filtrai, net purkštukai. Reaktyviniai lėktuvai naudoja labai panašų kurą į žibalą, bet nuo to turbūt mažai paguodos, jei tan pripilta aliejaus. Rizikuoti 100M vertės lėktuvu, dėl neaišku ko, reikia būti gerokai susipykus su protu. OT: Žiema benzine esantis etanolis pritraukia kondensato iš oro atsisluoksniuoja bake į degtinę dugne ir mažo oktano benzą aukščiau dėl tankio ir dėl to kad benzas maišosi tik su grynu etanoliu bet ne su skiestu su vandeniu. Tada kuro siurblys patraukia degtinės vietoj benzo, po ko greit miršta. Tas atsisluoksniavimas atsitinka dar degalinês talpoj ypač jei tai nelabai populiarus benzas kaip 98 ir ypač degalinêj su maža apyvarta. Jei reikia ekologijos persėskit į EV, jei reikia ekologijos reaktyviniam lėktuvui reikia gaminti 100% sintetinį kurą, kurio neės bakterijos, jei reikia ekologijos benzininiam aviacinaim varikliui turbūt galima pritaikyti dirbti ant etanolio, ar E85, ar net degtinės ir tt.
kestutisz 2025-01-20 19:55
Aš šiaip prieš brukamą "ekologiją" į dyz variklius, vien dėl to, kad na daug judančių dalių, bet su jet'ais nežinau net, tiesioginio išmetimo degimo kameroje gal tai nėra kažkokia bėda? Purkštukai tai ten irgi ne tokie smulkūs, kad vadinti mažybiškai :)
bahuriux 2025-01-20 21:30
Gal ir nėra tiek jautrios "forsunkės", bet aš nerizikuočiau ~100.000.000+/- € lėktuvu ir pilotu dėl "ekologijos", neaišku kas būtu filtrams, siurbliams ir kas būtu bakuose prie -50C ir žemesnės temperatūros aukštai pakilus. Žinau kad nestė labai smarkiai perdirba (palmių?) aliejų, prieš pilant į dyz kurą, bet tas perdirbtas produktas yra silpna organinė rūgštis, tai vistiek nekažką kuro sistemai, jau neskaitant to kad reikės ištuštinti ir išplauti bakus ir kuro sistemą jei lėktuvas numatoma, kad bus nenaudojamas kokia tarkim mėnesį ar daugiau. Jei kuro sistema iškarto būtu sukurta tam, kad dirbtu su chemiškai agresyviu kuru ir išvis bet kuo kas dega, gal ir paeitu, bet dabar nerizikuočiau. Dujų turbininiai varikliai (nedaug skiriasi nuo turboreaktyvinių) gali dirbti ant bet kokio kuro kuris tik dega, volvo kalifornijos padalinys buvo sukūre mašiną prototipą plug-in hibridą su dujų turbina kaip range extender ir akumu, kažkada senai apie 1993 ar pan. Tai ten degino toj turbinoj neperdirbtą aliejų iš greito maisto restoranų, na gal tik filtruotas. Naudojo ~5l aliejaus /100 km kelio. Bet čia prototipas specialiai pritaikytas tam kuras ir kuro sistema ir ten nebūna -50C.
HardAxe 2025-01-20 22:50
imho pas mus problemos kyla tada, kai gaunam nekokybiško produkto, su geru kuru variklis dirba nesiožiuodamas. o lėktuvam kuras ateina geras (ne karo metas), kuras bake neužsisstovi...
kestutisz 2025-01-20 23:11
Tai vat čia ir galvoju - sportiniai auto išvis etanoliu važiuoja, aišku jų ir resursas kitas, bet ir karo aviacija tai ne laineris kurį dar ir po 50 metų parduos kokiai trečio pasaulio šaliai ir ten dar tiek pat skraidyt turės.
mindaugas.vaitiekūnas 2025-01-21 01:14
, tai čia po kiek dešimtmečių tas siurblys ir variklis turėtų užlinkti nuo to bio kuro? Nu varikliui dariau kapitalinį (benzas) dėl pramuštos tarpinės, kurią mano modeliui visada pramušinėja kai perkopi 300k. Bako neploviau, siurblio nekeičiau (toks ten pas benzą ir siurblys, 20EUR). Man tas auto turbūt greičiau surūdys nei nuo bio kuro užlinks