„Įkvėpti Trečiojo Reicho.“ Iš ateities nužengę JAV naikintuvai (Foto, Video) ()

© U.S. Centennial of Flight Commission site | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Convair_XYF-1_Pogo.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nepaisant konkurso reikalavimo sukurti du prototipus, abi bendrovės pateikė tik po vieną pavyzdį. Kadangi „Convair“ su savo XFY-1 „Pogo“ galėjo atlikti visų tipų skrydžius, akivaizdu, kad jam buvo skiriama daugiau dėmesio. XFY-1 „Pogo“ pirmą kartą pakilo 1954 m. balandžio 29 d., angare pririštas ir pritvirtintas guminėmis virvėmis.
The U.S. Navy Lockheed XFV-1 at Edwards Air Force Base. 1954. 📷U.S. Navy/NMNA pic.twitter.com/HFfUuhwfSO
— J.J. (@kadonkey) October 28, 2020
Rugpjūčio mėnesį jau buvo vykdomi laisvieji pakilimai ir skraidymas žemame aukštyje. Pirmasis visavertis skrydis įvyko 1954 m. lapkričio 2 d.
Tuo pačiu iš karto išryškėjo pagrindinė šio lėktuvo problema. Jį buvo labai sunku valdyti,. Ir iš tiesų, jį valdyti sugebėjo tik pilotas bandytojas Jamesas Colemanas, kuris piloto vietoje sėdėjo nuo pirmųjų pakilimų. Tačiau pirmasis kito piloto bandymas perimti bandomojo lėktuvo šturvalą 1955 m. gegužę vos nesibaigė katastrofa.
Beveik visuose skrydžio etapuose buvo problemų. Pavyzdžiui, valdyti horizontalųjį greitį buvo sunku dėl oro stabdžių ir gaudyklių trūkumo. Tačiau nusileidimas pareikalavo išskirtinės koordinacijos ir įgūdžių, nes artėdamas prie žemės lėktuvas dėl savo propelerių sukeliamų oro srautų patekdavo į turbulencijos zoną.
Paskutinis skrydis buvo atliktas 1955 metų birželio 16 dieną, nes greičių dėžės gyvavimo laikas baigėsi ir alyvoje atsirado metalo drožlių. Kapitaliniam remontui pinigų niekas neskyrė, o 1956 metų rugpjūčio 1 dieną karinis jūrų laivynas projektą uždarė. Nes tada tikrai nebuvo prasmės vykdyti tokį retrofuturistinį projektą.
Lockheed_XFV-1_ c1954 pic.twitter.com/89cvX3v7ET
— Skies-of-Glory (@violetpilot1) March 21, 2020
Nors ir dabar lėktuvas atrodo tikrai fantastiškai, propelerinis naikintuvas tikrai neturėjo jokių šansų. Ypač su tokiais reikalavimais pilotų mokymui, kai vertikalus nusileidimas aerodrome jau buvo problema, jau nekalbant apie tūpimo aikšteles ant Atlanto vandenyno bangų besimėtančio laivo.
Ir „Lockheed“ tai puikiai suprato. Nes jų XFV-1 pirmąjį horizontalų skrydį atliko 1954 m. birželio 16 d., tačiau iš viso jų buvo tik 32. Tai tiesiogiai rodo didelio susidomėjimo juo kaip klientu stoką.
O taip pat ir pati kompanija jau vykdė gerokai perspektyvesnį projektą. Prieš kelis mėnesius ji į dangų buvo iškėlusi F-104 „Starfighter“ prototipą, kuris tų pačių metų vasarą pasiekė 1,49 macho greitį. Ir „Lockheed“ puikiai suprato, kad joks propelerinis naikintuvas jau seniai nėra konkurentas reaktyviniams lėktuvams.