„Pasaulio pabaigos lėktuvas suka ratus aplink branduolinę vadovybę!“ Paslaptingos misijos drebina pasaulį (Video) ()
Iš jo gali būti duodami įsakymai vykdyti branduolinius smūgius, kai to reikia.

© USAF Greg L. Davis (Atvira licencija) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:United_States_Navy_Boeing_E-6B_Mercury_of_Strategic_Communications_Wing_ONE,_Task_Group_114.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
JAV karinio jūrų laivyno „Paskutiniojo teismo dienos lėktuvas“ pirmadienį pakilo iš Oklahomos ir paslaptingos misijos metu apskrido Nebraskos dalis.
Orlaivis, pavadintas „Boeing E-6B Mercury“, išskrido iš Tinkerio oro pajėgų bazės apie 9 val. ryto ET laiku ir skrido aplink Omahą, kur yra Offuttto oro pajėgų bazė.
Offutto oro pajėgų bazė yra branduolinių pajėgų vadovavimo, kontrolės ir ryšių bazė, remianti nacionalinę vadovybę ir karius. „Mercury“ teikia vadovavimo ir kontrolės paslaugas JAV strateginei vadovybei, gynybos sekretoriui ir prezidentui. Iš lėktuvo taip pat duodami įsakymai vykdyti branduolinius smūgius, kai to reikia.
Skrydžio stebėjimo duomenys rodo, kad „Mercury“ tris kartus apskrido Omahą, o tada maždaug po septynių valandų grįžo į Oklahomos bazę.
|
JAV karinis jūrų laivynas turi 16 „Mercury“ lėktuvų, kurie yra nusileidę Tinkerio oro pajėgų bazėje ir yra valdomi 3-iosios laivyno oro žvalgybos eskadrilės.
Praėjusį mėnesį lėktuvai kelis kartus skrido iš Oklahomos, kai kurie iš jų skrido į Luizianą, Kanzasą ir Kaliforniją.
„AirNav Radar“, skrydžių stebėjimo įrenginys, užfiksavo lėktuvo trajektoriją, jam sukant ratus ir vingiuojant Nebraskos danguje. Pirmadienį danguje pastebėti dar trys „Mercury“ lėktuvai.
Vienas iš lėktuvų atliko trumpesnį skrydį, apskriedamas ratus netoli Tulsos ir po valandos grįždamas į bazę. Kitas skrido į pietus Dalaso link, o paskutinis „Mercury“ buvo pastebėtas išskrendantis iš Merilando.
Šis skrydis taip pat truko ne ilgiau kaip valandą. Penkių „Mercury“ skrydžių tikslai nežinomi.
„Doomsday“ lėktuvų flotilė yra operacijos „Looking Glass“, oficialiai žinomos kaip „Airborne Command Post“, dalis, kuri padeda bendrauti su Amerikos branduolinėmis pajėgomis, jei sunaikinami antžeminiai vadovavimo centrai.
Pasak eskadrilės, jos misija – leisti prezidentui ir gynybos sekretoriui tiesiogiai bendrauti su JAV povandeniniais laivais, bombonešiais ir raketų silosais, jei kiltų branduolinis karas.
E-6B „Mercury“, dar žinomas kaip TACAMO, yra „Boeing“ orlaivis, sukurtas JAV kariniam jūrų laivynui kaip oro ryšio platforma. „Boeing“ šį parką kariniam jūrų laivynui gamino 1989–1992 m.
„TACAMO lėktuvai remia karinio jūrų laivyno balistinių raketų povandeninių laivų pajėgas, užtikrindami gyvybiškai svarbų ryšį su nacionalinėmis vadovavimo institucijomis“, – rašoma „Boeing“ aprašyme.
„TACAMO E-6B lėktuvai aprūpinti dvigubais velkamaisiais laidais, kurie atlieka siųstuvo ir antenos funkciją ir siunčia labai žemo dažnio signalus.“
„Mercury“ buvo sukurtas taip, kad atlaikytų bet kokį didelį elektromagnetinį impulsą, kurį sukeltų branduolinė katastrofa. Jis remiasi senesne analogine, o ne skaitmenine technologija, kurią impulsas sugadintų.
JAV karinis jūrų laivynas turi 16 „Mercury“ lėktuvų, kurie yra įsitvirtinę Tinkerio oro pajėgų bazėje ir yra valdomi 3-iosios laivyno oro žvalgybos eskadrilės.
Lėktuvas turi specialią įrangą, iš jo galima bendrauti su bet kuo, bet kurioje pasaulio vietoje, bei skrydžio metu padėti analitikams ir strategams. Lėktuvus taip pat galima papildyti degalais ore.
Jie taip pat buvo suprojektuoti taip, kad visą savaitę galėtų skristi be nusileidimo.
JAV turi dar vieną „Paskutiniojo teismo dienos lėktuvą“, žinomą kaip „Boeing E-4B“, kuris buvo sukurtas siekiant apsaugoti prezidentą ir aukšto rango vyriausybės pareigūnus nuo apokaliptinio lygio išpuolio.
Šiuo metu Karinės oro pajėgos naudoja keturis E-4B orlaivius, iš kurių bent vienas yra nuolat budėjimo režime Offutto oro pajėgų bazėje Omahoje, Nebraskoje. Paprastai jie naudojami gynybos sekretoriui gabenti į užsienį, tačiau jiems pavesta lydėti „Air Force One“ prezidento kelionių į užsienį metu.
Šie orlaiviai naudojami nuo Šaltojo karo laikų ir suteikia vadovams išgyvenamumu užtikrintą vadovavimo ir kontrolės centrą bei galimybę perduoti įsakymus kariuomenei nacionalinės nepaprastosios padėties atveju.
E-4B lėktuvai turi tris denius su vadovavimo kambariu, konferencijų kambariu, komandos darbo zona, ryšių kambariu ir specialia poilsio zona su 18 miegamųjų vietų.
Lėktuvai ore buvo naudojami net 35,4 valandos per vieną skrydį, tačiau jie buvo sukurti taip, kad skrydžio metu jiems visą savaitę nereikėtų leistis. E-4B taip pat gali papildyti degalus ore.