Kodėl rusiški naikintuvai rūko kaip senas traktorius? Tikroji priežastis šokiruoja (Video)  ()

Kodėl rusiški naikintuvai dūmina, o Vakarų – ne?


Asociatyvi nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka
© https://www.freepik.com/free-photo/row-jets-flying-sky-celebration_28644542.htm#fromView=search&page=4&position=10&uuid=6c1b6247-7218-462e-a6d2-0584f522318b&query=realistic+airplane+contrails

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kodėl rusiški naikintuvai dūmina, o Vakarų – ne?

Atsakymas slypi Šaltojo karo inžinerijos filosofijoje ir skirtinguose prioritetuose.

Sovietų inžinerijos prioritetas: patvarumas, o ne efektyvumas

Rusiškų naikintuvų (pvz., „MiG“ ir „Suchoj“) varikliai buvo kuriami su aiškiu tikslu: maksimalus patikimumas ir gebėjimas veikti sudėtingomis sąlygomis — prastos kokybės aerodromuose, esant žemai degalų kokybei ir ribotai techninei priežiūrai.

Sovietų inžinieriai degimo kameras ir turbinas projektavo taip, kad jos būtų kuo tvirtesnės ir atlaikytų ekstremalias apkrovas. Kuro sudeginimo efektyvumas nebuvo pirmoje vietoje.

[„Black Friday“ mega pasiūlymas] 200+ šalių! Viena geriausių eSIM paslaugų pasaulyje. Lietuvių „Saily“ + „NordVPN“ dovanų (Video)
2370

„Saily“ yra viena geriausių eSIM paslaugų pasaulyje, kuri suteikia gausa galimybių už ko gero geriausią kainą visoje rinkoje. Visame pasaulyje žinoma lietuvių kompanija mūsų skaitytojams turi specialių pasiūlymų.

Išsamiau

Degimo kamerose būdavo naudojamas „riebesnis“ degalų mišinys — daugiau kuro, nei reikia idealiam degimui. Dalis kuro nespėdavo visiškai sudegti, todėl išmetamosios dujos būdavo tamsesnės, su daugiau nuodegų dalelių. Tai ir sukuria būdingus storus, juodus dūmų pėdsakus, vadinamus „nešvariu degimu“.

Vakarų inžinerijos prioritetas: efektyvumas ir slaptumas

Vakarų naikintuvų (F-16, „Eurofighter Typhoon“, F-18) varikliai buvo projektuojami daug labiau orientuojantis į efektyvų degimą, degalų ekonomiką ir kuo mažesnį vizualinį pėdsaką.

 

Diegtos sudėtingesnės degimo sistemos, kurios maksimaliai sudegina degalus, sumažina nuostolius ir šiluminį bei dūmų pėdsaką.

Kadangi kuro sudeginimas efektyvus, išmetamųjų dujų sudėtyje labai mažai dalelių, galinčių sukelti matomus dūmus. Todėl vakarietiški naikintuvai ore atrodo beveik „bedūmiai“.

Ar tai trūkumas mūšyje?

Anksčiau dūmai galėjo išduoti naikintuvo poziciją artimoje kovoje. Tačiau šiandien oro mūšių logika iš esmės pasikeitė.

Dominuoja ilgojo nuotolio raketos, radarai ir infraraudonųjų spindulių (IR) jutikliai. Dūmai mūšyje turi daug mažesnę reikšmę nei variklio šiluminis pėdsakas — o būtent jį IR sistemos ir fiksuoja.

 

Rusiški naikintuvai dūmina, nes Sovietų inžinerija pirmenybę teikė konstrukciniam patvarumui ir paprastumui, o ne degimo efektyvumui ar vizualiniam slaptumui.

Vakarų naikintuvai sukurti taip, kad degintų švariai, būtų ekonomiškesni ir mažiau matomi ore — tiek vizualiai, tiek sensoriniuose pėdsakuose.

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(1)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()