Išlindo neregėta bombonešio problema: kariškiai nustėro  ()

Itin aktualus klausimas.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© WikiImages (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/aircraft-supersonic-fighter-flying-62829/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

JAV oro pajėgos turi problemų su bombonešiais, kurias nebus lengva išspręsti

Prieš keletą metų JAV oro pajėgos parengė tai, ką vadino „bombonešių vektoriumi“ – strateginį dokumentą, kuriame buvo nurodyta, jog joms trūksta bombonešių ir pasiūlytas galimas sprendimo būdas.

Pagrindinė problema buvo tai, kad karininkų poreikiai ir prašymai vis labiau neatitiko turimų ir paruoštų naudoti bombonešių pajėgumų.

Ši problema egzistuoja jau daugelį metų ir tampa vis aktualesnė, nes vis didėja reikalavimai bombonešių grupių dislokacijoms visame pasaulyje, įskaitant Ramųjį vandenyną.

Bombonešių iššūkiai

Pagrindinis iššūkis – rasti tinkamą pusiausvyrą tarp naujų bombonešių diegimo ir senųjų platformų atnaujinimo, ypač atsižvelgiant į esamą pajėgų parengtį bei naujų lėktuvų gamybos ir pristatymo tempą. Pagrindinis oro pajėgų rūpestis – tiesiog nepakanka turimų bombonešių, kad būtų užtikrinta pasaulinė nacionalinio saugumo misija.

[EU+Kuponai] 2 kartus pigiau nei Lietuvoje! Aukščiausios klasės kabelių nužievinimo mašinos. Paskutiniai vienetai (Video)
2575

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

12 mėn. garantija

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Ši problema dabar itin aktuali, nes oro pajėgos stengiasi suderinti senų bombonešių, tokių kaip B-1B, B-52 ir B-2, patraukimą iš tarnybos su ilgai laukiamo B-21 pristatymu.

Nors keletas B-21 jau skraido, neaišku, kiek laiko užtruks, kol jų flotilė bus pakankamai didelė. Tai priklauso nuo oro pajėgų ir „Northrop“ bendradarbiavimo gebėjimo pagreitinti gamybą.

Kyla klausimas: ar senesni bombonešiai bus nustoti eksploatuoti anksčiau negu B-21 skaičius taps pakankamas? Ar tai gali sukelti nacionalinio saugumo spragą arba sumažinti oro kovinę parengtį?

Atsakymas priklauso nuo dar neaiškių aplinkybių ir nuo to, ar esami orlaiviai bus sėkmingai modernizuoti.

Svarbiausi klausimai: ar gamyba B-21 bus pakankamai paspartinta? Ir ar masiškai atnaujinti senieji bombonešiai išliks veiksmingi, patikimi ir aktualūs dar daugelį metų po numatomo tarnavimo laikotarpio?

 

Ar pakanka B-21?

Atsakymas į šį klausimą gali būti optimistiškas: gali būti, kad oro pajėgos netrukus galės sumažinti nuolatinį bombonešių trūkumą.

Tikėtina, kad „Northrop“ ir oro pajėgos ieškos būdų pagreitinti B-21 gamybą ir pristatymą, gal net atidarydamos naują gamyklą. Tikslas – bent du B-21 per metus, tačiau tai gali būti nepakankamai greita, ypač jei siekiama turėti bent 100 lėktuvų per ateinančius dešimt metų.

Kyla klausimas: ar galima pristatyti po tris ar keturis B-21 per metus? Tai svarbu, atsižvelgiant į ribotą B-2 skaičių, galimus B-52J vėlavimus ir sparčiai senstančią B-1B flotilę.

Vis dėlto vilties yra. Senieji orlaiviai gali būti modernizuoti ir sustiprinti, kad tarnautų dešimtmečius ilgiau nei numatyta. Pavyzdžiui, B-2 dėl visapusiškų atnaujinimų tapo praktiškai nauju orlaiviu, o B-1B ginklų skyrius buvo pertvarkytas, kad neštų daugiau ginklų – nuo 24 iki 40 vienetų – ir net hipersoninius ginklus, žymiai padidinant mirtinąją galią.

 

Hipergarsinių ginklų integravimas padeda įgyvendinti du pagrindinius Oro pajėgų tikslus: paspartinti jų panaudojimą kare ir maksimaliai pratęsti bei modernizuoti B‑1 galimybes.

Trumpai tariant, nors iššūkiai išlieka, oro pajėgos turi strateginių galimybių tiek naujų, tiek modernizuotų bombonešių pagalba stiprinti kovinę galią.

B-52 bombonešis ir ateities galimybės

Nors B-52 ištakos siekia Vietnamo karo laikus ir jis laikomas aviacijos klasika, šiandien šis bombonešis yra praktiškai visiškai naujas orlaivis. Tai nulėmė itin plataus masto modernizacijos, kurios iš esmės pakeitė jo galimybes.

 

Per pastarąjį dešimtmetį B-52 visokeriopai patobulintas: atnaujintos ryšių sistemos, perdarytas vidinis ginklų skyrius, įdiegtos šiuolaikinės ginklų sąsajos, o taip pat sukurta galimybė paleisti bepiločius orlaivius. Vienas svarbiausių patobulinimų – naujų F-130 variklių diegimas, kurie ženkliai pagerins lėktuvo efektyvumą ir ilgaamžiškumą.

B-52 taip pat gali būti nesunkiai pritaikytas dronų spiečiams paleisti iš oro. Tokia taktika suteiktų galimybę užklupti priešą netikėtai: dronai galėtų masiškai vykdyti žvalgybą, tikrinti priešo oro gynybos reakciją arba net atakuoti kaip mažos, manevringos smogiamojo tipo platformos.

Trumpai tariant, pažangi modernizacija leidžia šiam istoriškai senam, bet strategiškai vertingam bombonešiui sėkmingai žengti į naujos kartos karo aviacijos erą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(0)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()