„Maniau, kad neturime jokio šanso.“ Raketa apsisuko: dvigubas košmaras ore ()
„Man prieš akis prabėgo visas gyvenimas. Maniau, kad neturime jokio šanso.“
© https://www.freepik.com/free-ai-image/military-fighting-with-plane_94956133.htm#fromView=search&page=1&position=43&uuid=6a663a8d-04a5-43f8-97a4-73d5a07947c2&query=F%2FA-18F+Super+Hornet
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
JAV karinis jūrų laivynas paskelbė tyrimo ataskaitą, kurioje patvirtinta, kad „Ticonderoga“ klasės raketų kreiseris USS Gettysburg (CG-64), veikęs Raudonojoje jūroje, netyčia numušė savo pačių F/A-18F Super Hornet daugiafunkcį naikintuvą. Incidentas įvyko vykdant operacijas prieš Jemeno husių pajėgas.
Įvykis užfiksuotas gruodžio 22 dieną, kai lėktuvnešio Harry S. Truman kovinė grupė smogė husių raketų ir bepiločių paleidimo vietoms. Iki nelaimės grupė buvo numušusi dvi sparnuotąsias raketas ir du atakos dronus. Vėliau naikintuvams buvo duotas nurodymas grįžti į lėktuvnešį, tačiau, kaip nustatyta tyrime, įsakymas mūšio grupėje buvo perduotas nepakankamai tiksliai.
F/A-18F priartėjo prie mūšio zonos
|
Dviejų vietų F/A-18F Super Hornet skrido maždaug 300 mazgų (apie 555 km/val.) greičiu, 2000 pėdų (apie 600 m) aukštyje ir turėjo aiškų vizualinį kontaktą su USS Gettysburg.
Raketos paleidimas ir kritinis nesusipratimas
Kai USS Gettysburg paleido SM-2 (Standard Missile-2) priešlėktuvinę raketą, Super Hornet pilotas ir ginklų sistemų operatorius paleidimą pastebėjo vizualiai. Iš pradžių įgula manė, kad raketa nutaikyta į husių atakos droną, tačiau netrukus ji pasiekė trajektorijos viršūnę ir staiga pakeitė kursą — raketa pasuko tiesiai į naikintuvą.
„Man prieš akis prabėgo visas gyvenimas. Maniau, kad neturime jokio šanso“, – vėliau tyrėjams sakė pilotas.
F/A-18F įgula spėjo katapultuotis ir buvo sėkmingai išgelbėta. Lėktuvas sudužo.
Antrasis beveik numuštas amerikiečių lėktuvas
Netoli skrido dar vienas F/A-18F. Jis buvo maždaug penkių jūrmylių atstumu, 4000 pėdų (apie 1200 m) aukštyje, kai USS Gettysburg paleido antrąją SM-2 raketą.
Įgula greitai suprato, kad raketa artėja būtent prie jų orlaivio. Radarų perspėjimo sistemos ir ALQ-214 trukdymo įranga nebuvo aktyvuotos, taip pat nebuvo įjungti žybsniai ar folijos paketai, kurie galėtų nukreipti raketą nuo taikinio.
Pilotai jau ruošėsi katapultavimuisi, kai raketos variklis netikėtai išsijungė. Po kelių sekundžių ji praskriejo vos už kelių metrų nuo lėktuvo, sukeldama stiprų oro srautą, nuo kurio Super Hornet pradėjo svyruoti. Raketą netrukus nusinešė žemyn ir ji sprogo jūroje.
Pasak JAV žiniasklaidos, USS Gettysburg tuo metu buvo užfiksavęs ir trečią taikinį, tačiau raketa paleista nebuvo.
Tyrimo išvados
Ataskaitoje teigiama, kad USS Gettysburg gebėjimas koordinuoti oro gynybos veiksmus su kitais kovinės grupės laivais jau prieš incidentą buvo sutrikęs. Tyrėjai nustatė:
- projektavimo ir kovos sistemų sąveikos problemas;
- padidėjusį įgulos nuovargį ir stresą;
- klaidingai priimtus kovinius sprendimus.
Galutinė atsakomybė priskirta kreiserio vadui, kurio sprendimas paleisti raketą buvo įvertintas kaip „nepagrįstas ir nepakankamai apsvarstytas“.
