Šimtmečio bombonešis: Jis keičiamas taip, kad liks tik pavadinimas ()
Didžiausias pokytis.
© WikiImages (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/fighter-jet-f-15-strike-eagle-63090/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Daugelis JAV kariuomenės lėktuvų tarnauja jau ilgą laiktą, tačiau tik vienas iš jų galės oficialiai skraidyti iki šimto metų – strateginis bombonešis B-52 „Stratofortress“. Kad tai taptų realybe, lėktuvas turi būti smarkiai atnaujintas. Taip smarkiai, kad kai kurie sako, jog iš „Stratofortress“ liks tik pavadinimas.
B-52 pirmą kartą pakilo 1952 m. Per daugiau nei septyniasdešimt metų jis buvo daug kartų modernizuotas, tačiau naujoji programa apima daugiausiai. Jos tikslas – užtikrinti, kad lėktuvas veiktų iki 2050-ųjų.
|
Didžiausias pokytis – variklių keitimas. Dabartiniai aštuoni „Pratt & Whitney“ varikliai bus pakeisti „Rolls-Royce F130“. Nors varikliai bus nauji, jų našumas išliks panašus: 17 000 svarų traukos vienam varikliui, maksimalus greitis apie 650 mylių per valandą (daugiau nei 1 000 km/val.) ir krovinio keliamoji galia apie 70 000 svarų (31,5 tonos).
Bet nauji varikliai – tik dalis darbo. Bombonešiui reikia modernizuoti ir gynybos bei puolimo sistemas. Šiuo metu tai daro JAV oro pajėgos, Boeing ir jų partneriai.
Nauja radarų sistema APQ-188 leidžia B-52 geriau matyti aplinką, greičiau nustatyti taikinius ir saugiai veikti pavojingose situacijose. Ji turi du didelius jutiklinius ekranus, procesorius ir rankinius valdiklius, panašius į naikintuvų sistemas. Radarą vėsina skysčio sistema, kad jis nesustingtų nuo karščio, o varikliai šildomi tiekiamu šiltu oru, kad veiktų net esant labai šaltam orui.
Pirmasis modernizuotas lėktuvas jau išbandytas Edwards oro pajėgų bazėje Kalifornijoje. Galutinai nauja sistema bus įdiegta ne mažiau kaip 76 bombonešiuose, tačiau kada tai bus baigta – dar nežinoma.
