Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Importial 2010-10-26 18:28
Žmonijos likimo variantai: 1) susinaikinti šioje planetoje be jokių įspūdingų pasiekimų, 2) ilgai ir nuobodžiai klaidžioti po kosmines platybes, o nieko neradus mesti visas paieškas, po to išnykti. Esmė tame, kad anksčiau ar vėliau egzistencija baigsis, kitų neprisišauksim, nes galaktikos lyg tyčia yra šitaip "sumautai" išsidėsčiusios. Savaime pateikiamas sudėtingiausias galvosūkis. Šaukis pagalbos, bet būk pasiruošęs susidurti su blogiausiu - nesulaukti atsakymo.
Kalbos apie religiją, jos motyvus, tiesas, teorijas, hipotezes ir velniai žino ką... Nagi, žmonės, argi neatsibodo? Kam vėl lįsti čionai, jei galima į niekur vedančias diskusijas ramiai apeiti neužkasant karo kirvio (išliks pagrindas kitąkart kitam pradėti tipišką pasišnekučiavimą)?
Žiloj senovėj, kai žmonija nebuvo taip toli pažengus (daugelis tikėjo bet kuo įtikinamai ir suprantamai paaiškintu), kažkoks bambukas nutarė sulipdyti savąją istoriją, pagrįsti ją kitų mintimis ir pateikti tai kaip šventą veikalą, kuris iki šiol garbinamas... Šiuo metu bažnyčia tėra pinigų kaulyjimo reikalas. Aš suprantu, jog ji nusipelnusi kultūrai, papročiams, tačiau tas perdėjimas su minčių reiškimu man atrodo kiek nesveikai.
Lietuvis 2010-10-26 18:58
tu matei kaip is bezdiones issivyste zmogus?as ne ir niekas kitas nemate,taip pat ir su Dievu nori tiki nori ne,zmogus silpna butybe jam reikia kazkuo tiketi nes uzklupus sunkumams jis nesugeba visko pakelti ant savo peciu,todel ir egzistuoja tikejimas po siai dienai,tikintis zmogus yra ramesnis nes mano jog kazkas ji saugo nemanau kad taip blogai jei zmogus gerai jauciasi,o kalbant apie Darvino teorija tai visa esme eina link to jog mes issivystyme is zmogbezdioniu bet jei pasidometumete daugiau tai suzinotumete jog evoliucijos piramideje truksta keliu primatu kurie turejo buti musu artimiausi giminaiciai,nera rasta fosiliju kurios 100% irodytu jog mes priklausome butent tam giminiu medziui,cia yra teorija visa tai o ne faktas
batusia 2010-10-26 19:04
Žinok, tikrai nesiruošiu tau ieškot spragų... Googlink, jei netingi. Teorija yra pildoma, taisoma, reiškiasi spragų turi...
2. Vėl faktus pateikti... Teorija remiasi prezumpcijomis, turi daug neatsakytų klausimų. Netiki? http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang#F ... d_problems
Vėlgi, straipsnis truputį ne apie tai...
3. Kaip tai teorija gali tobulėti iki begalybės? Tai jei tu iškeli teoriją ir paskui visiškai ją pagrindi, tai kaip tu ją dar patobulinsi?.. Aišku teorijos apie tokius sudėtingus dalykus greitu metu tikrai nebus visiškai įrodytos, tai jos tobulės ir tobulės. Galėčiau prie kiekvieno tavo teiginio prašyt pagrindimo, nes tiesiog juokingai skamba (bet nenoriu).
4. Nu taip, iš evoliucijos. Jei nepastebėjai, tai aš net nebandžiau nuginčyti evoliucijos teorijos. Ir jei nesupratai, tai šiaip aš ją palaikau, tiesiog, norėjau pasakyti, kad ir kiek gali būti įrodymų teorijai pagrįsti, netgi ir jie gali būti neteisingi ir visiškai sumaišyti kortas (kaip pats sakei, teoriją galima tobulinti iki begalybės ).
5. Taip, peržiūrėjau tuos linkus. Nieko naujo, tačiau man prie širdies (manau. su laiku, eksperimentų keliu bus nepriekaištingai įrodyta, t.y. taip, kad net karščiausi evoliucijos priešininkai nusileis (aišku, kalbu ne apie akluosius:D)). Bet savo post'u aš norėjau pasakyti, kad negalima taip kategoriškai atmesti visas kitas teorijas. Be to, religijos daugiau teigiamai veikia žmones, nesvarbu ar jie tiki, ar ne. Nes kai kuriems tai bent jau šiek tiek tramdantis instinktus "įstatymų rinkinys". Be to, gražios pasakaitės prieš miegą, o ir įdomios savo tradicijomis, pastatais ir kt. dalykais. Aišku, nekalbu apie kai kurių religijos "grantų" neigiamą įtaką mokslams ir teigiamą įtaką ideologiniams karams
Pritariu, kad jei neieškosi, tai ir nerasi. Tačiau būtų labai gerai, kad daugiau laiko būtų praleista atsakymų ieškojimui, o ne kitų teorijų paneigimui.
Matai, o dėl tų filmukų, tai turiu prisipažinti, kad cheminių žinių šiek tiek trūksta man, kad visiškai suprasčiau ir įsitikinčiau, kad ten teisybę porina
rwc, atkreipei dėmesį, tai tikrai ne į esminę posto dalį, matyt, kaip ir aš, mėgsti pasiginčyti. Nei aš noriu pilstyti, nei turiu tam laiko. + visiškai nenoriu kalbėt prieš savo nuomonę. Tavo tema buvo įdomi, tačiau keista, kad tokiam portale temos rakinamos dėl nuomonės reiškimo (kalbu apie Sielį (taip žinau, kad rašė be argumentų)). Išvis čia labai jau sunku ko nors neužgaut savo postais... "Abejonė yra išminties motina". Nes, tiesą sakant, labai sunku atsirinkti kas yra tiesa, kai tiek daug visokių veikėjų, kurie bando primesti savo tiesas
Edit. Klausimas visiems pamąstymui: kiek ir išvis ar yra gerai įrodinėti Dievo nebuvimą juo tikintiems žmonėms? Manot, tai išeitų žmonijai į naudą?
batusia 2010-10-26 19:23
1. Pasidomėk fakto sąvoka, nes vartoji ją tikrai netiksliai. Faktas nėra lygu teorijai.
2. Tikėjimas yra loterija? Kaip suprast? Jei tu manai, kad atmetęs tikėjimą ir pasirinkęs mokslo teoriją tu kažką išloši, tai labai klysti. Tik paviršutiniškai žiūrint žmonės renkasi religiją, kad išloštų (ką? Net nežinau iš tikro... Tu čia kalbi apie pomirtinį gyvenimą, ar buvimą teisiu? ).
vyge 2010-10-26 19:48
batusia
Kaip supratau klausei - jei nei vienas žmogus netikėtų dievu, ar mes gyventume geriau? TAIP Ypač tuo atveju jei kaip alternatyvą rinktusi domėjimasi moksliniu reiškinių aiškinimu
Tamosius 2010-10-26 19:54
Wisiskai pritariu siam zmogui.
Tarkvinijus Išdidusis 2010-10-26 20:21
Nea, kolega klausė ar gerai netikintiems įrodinėti tikintiems Dievo nebuvimu. Ar tai yra morališkai/politiškai korektiška?
rwc 2010-10-26 20:51
Batusia: manau, įrodžiau, kad įrodyti Dievo nebuvimo neįmanoma. Tai kam išvis įrodinėt?
Deja, įrodomi tik filosofiniai dalykai ir dirbtiniai, kurių aksiomatiką patys sukuriam. Visos kitos teorijos neįrodomos (o tai įrodoma - nes teorijas kuriam patys).
Pvz., ar geometriją galima laikyti teorija, jei ji pastoviai taisoma? Jei geometrija nesugeba paaiškinti kai kurių mįslių ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_un ... e_geometry )?
vyge 2010-10-26 20:58
Jap, ne taip perskaičiau :D
Manau ne tiek įrodinėti, kiek apie tai diskutuoti tikrai verta. Tik diskutuoti konstruktyviai o ne tiesiog apsižodžiuojant
batusia 2010-10-26 21:24
batusia 2010-10-26 21:47
1. Neįrodei, kad įrodyti Dievo nebuvimo neįmanoma. Tik žaidi su sąvokomis reikšdamas savo nuomonę. O ką pamanys kiti žmonės - čia jau ne tavo valioje.
2. O aš ir to neįrodinėjau, nesuprantu, kodėl manęs to klausi. O jei tu čia apie mano klausimą, tai jis skirtas pamąstymui.
Teorijos neįrodomos, bet jas galima pagrįsti faktais.
Tu ir vėl žaidi sąvokomis... Kad žodis teorija turi kelias reikšmes, tai nereikia jas naudoti kartu...
Geometrija ir evoliucijos teorija neturi nieko bendra.
Geometriją galime vadinti teorija, jei teorija yra kurios nors mokslo srities pagrindinių principų sistema.
Jei kalbam apie evoliucijos teoriją tai čia visai kita reikšmė. Tikiuosi pats tai supranti.
Justas116 2010-10-26 21:54
1. Pasidomek labiau evoliucijos teorija. Paprastuose 8 klases biologijos vadoveliuose parasyta. Taip, tai mokslinis faktas.
2. Tai - nesuprask tiesiogiai. Esme tame, kad kol neturi irodymu savo nuomonei ar hipotezei ar, tarkim, tikejimui pagristi, tai tebus hipoteze, arba tiesiog pasaka. Kol nera prielaidu jai palaikyti, tos pasakos, kuriomis tiki bus tokios pat teisios, kaip ir mano pasakojimai apie Dieva Zefyra, kuris gyveno ziloje senoveje.
macchiato 2010-10-26 22:24
Nuotraukoje tai jis kaip iš star wars atrodo, dar tas medalis...
O tas straipsnis tai ... meh..
batusia 2010-10-26 22:28
1. Gal mokslinė teorija? DD Lietuvių kalbos žodynas. O ne 8 klasės biologijos vadovėlis...
2. Nu atsiprašau, tai jei tavo alegorijos tokios painios, tai čia jau ne aš kaltas, jei visiškai nesupratau, ką norėjai parašyti... Tai geriau ir rašyk tiesiogiai O dėl pasakų aš nesiginčiju.
rwc 2010-10-27 00:35
1. Pateikiau, kad yra bent vienas matematiškai pagrįstas modelis, kuomet galima sukonstruoti sistemą, kurioje visos būsenos galimos, bet tik tam tikros prieinamos (rekursiniu draudimu, jei galima taip išsireikšti). Iš to postuoluoju: universalus kūrėjas gali sukurti tokią visatą, kurioje tam tikros būsenos būtų įmanomos, bet jokiu būdu nepasiekiamos. Ergo: kadangi paneigti visagalio visagalybę... hm, reikštų paneigti jo visagalybę, tai jis tokios galimybės, būdamas visagalis, neduoda ir pats nuo to apsisaugo. Taigi, neįmanoma paneigti, kad visagalis egzistuoja.
2. Bandai pasakyti, kad evoliucijos teorija nėra teorija, nes ji pastoviai tikslinama ir turi neaiškių vietų. Teigiu: geometrija taip pat. Euklido postulatai buvo paneigti, paskui Lobačevskio geometrija praplėsta ribiniuose atvejuose ir taip toliau. Geometrija turi neišspręstų klasikinių uždavinių. Kuo ji skiriasi nuo evoliucijos teorijos? Teorija yra tuomet, kai ji patvirtinama eksperimentais, kai tie eksperimentai nepalieka erdvės priešingiems teiginiams, ir galų gale subjektyvus faktorius - kuomet bendruomenė sutaria, kad tokia teorija prasminga, naudinga ir verta toliau vystyti.
Teorijos neįrodomos - tiesa. Evoliucija pagrindžiama faktais. Abiogenezė pagrindžiama faktais. Ne pilnai - bet geriau negu bet kokia kita hipotezė. ID nepagrindžiama faktais, nes nėra kitų esminio veikėjo prielaidų, plaukiančių iš kitų teorijų, kaip tik ID.
Ar fizika reikalauja ID? Chemija? Biochemija? Tuo tarpu tiek biologija, tiek selekcija, tiek sociologija skirtingomis proporcijomis reikalauja genetikos, konkurencijos, atsitiktinumo. Evoliucijos gali nelaikyti atskira teorija - bet ji puikiai dera ir apjungia.
Nori, kad evoliucija paaiškintų taksonomiją? Dalinai paaiškina, bet taksonomija gali ir be to būti prasminga. Tuo tarpu kaip ID siejasi su gyvūnų taksonomija - ypač tarpinėmis ar "dalinėmis" rūšimis kaip mulai?
GeneticworlD 2010-10-27 00:48
Kartais skaitydamas kometarus pasijauciu tarsi kokiam univiere sedeciau, ir klausyciau kaip keli destytojai spaguojasi savo nuomonem tokiu savoku papila, kad nepaskaites vikipedijoi nieko nesupraciau apieka ka jie ten
faktas 2010-10-27 02:05
Technologijos.lt, o net delfi.lt komentatoriai labiau išsilavinę. (-: Čia kalbu apie tuos, kurie teigia, kad evoliucijos teorija yra dar nepatvirtinta ir joje pilna spragų. Viskas jau senų seniausiai įrodyta net remiantis DNR ir baltymų homologija. Tai mokslui tiek nusibodę, kad apie tai jau seniai niekas nebediskutuoja.
Na, žinoma, biblija turi mažiau spragų... Ką jau ir bekalbėt...
batusia 2010-10-27 11:43
rwc, nei bandau, nei bandysiu pasakyt, kad evoliucijos teorija nėra teorija... Tai tu taip supratai. Kaip jau minėjau mėgsti ginčytis (kaip ir aš), tai radęs kabliuką iškart puoli kažką įrodinėti. Tik kad be reikalo, nes net neužkabinai minties mano teksto.
O aiškindamas žodžių reikšmes jaučiuosi kaip pradinės klasės mokytojas, todėl atsiprašau, bet antrą kartą to pačio neaiškinsiu. Tik galiu paminėt, kad teorija turi dvi reikšmes (lietuvių kalbos žodynas), geometrija naudojasi antrąja, evoliucijos teorija - pirmąja.
rwc 2010-10-27 18:35
batusia, aš bandau ir pasakyti, kad geometrijai (kaip ir evoliucijai) labiau tinka pirmasis apibrėžimas.
Abi - iš esmės eksperimentinės. Tik geometrija. Tik eksperimentinė.
Lietuvis 2010-10-27 23:23
srry nelb supratau ka norejai pasakyti antroje dalyje
o dek mokslinio fakto, darvino teorijatai zmogaus atsiradimo teorija ne faktas as tau pakartosiu dar syki si teorija nera iki galo irodyta,pries 2 m baigiau gimnazija turejau biologija a lygiu laikiau valstybini egzamina tai turbut zinau kai ka,nes mokiausi tai p.s. hipoteze patvirtinti reikalingi bandymai,maisai terminus savo pranesine rasyk kaip sugebi nereikia apsimesti profesoriais
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Gunaras Kakaras: kontaktas su ateiviais įmintų žmonijos atsiradimo mįslę