Fantastika virsta realybe. Japonija nusprendė statyti kosminį liftą! Kas žinoma (Foto) (1)
Japonijos kompanija „Obayashi Corporation“ ketina sukurti unikalią transporto priemonę, skirtą judėti iš Žemės į kosmosą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įsivaizduokite kosminį liftą, kuriuo pigiau ir rekordiniu greičiu galite patekti į orbitą ir į kitas planetas. Kai kurių mokslininkų apskaičiavimais, vietoj 6-8 mėnesių, reikalingų Marsui pasiekti, kosminis liftas žmones ir krovinius ten galėtų nugabenti per 3 ar 4 mėnesius ar net per 40 dienų, rašo „ScienceAlert“.
Kosminių liftų idėja nėra nauja, tačiau suprojektuoti tokią konstrukciją bus nelengva užduotis, o be technologijų yra ir daug kitų iššūkių. Tačiau Japonijos bendrovė „Obayashi Corporation“ mano, kad šis projektas gali būti įgyvendintas iki 2050 m.
„Obayashi Corporation“ garsėja tuo, kad pastatė aukščiausią televizijos bokštą pasaulyje „Tokyo Skytree“, kuris yra trečias statinys pagal aukštį planetoje (634 m).
Bendrovė pranešė, kad artimiausiais metais bus pradėtas statyti kosminis liftas, kurio vertė 100 milijardų dolerių. Šiuo metu vyksta reikalingų technologijų projektavimas ir kūrimas.
/
— スカイツリー/Tokyo Skytree (@skytreeofficial) May 22, 2024
東京スカイツリーは
本日5月22日で開業12周年🎊
\
いつもありがとうございます。
これからもどうぞよろしくお願いします🙌🏻
9月下旬までの間、12周年を記念したスペシャル装飾やオリジナルグッズの販売があります❕
ソラカラちゃんの特別ライティングも🌟
ぜひ遊びにきてね💭 pic.twitter.com/WVrE18vnhR
Pirmą kartą ši mintis Japonijos įmonei kilo prieš 12 metų, nuo tada netyla diskusijos, ar įmanoma pastatyti kosminį liftą. Kai kurie mokslininkai mano, kad toks projektas apskritai negali būti įgyvendintas.
Šiuo metu astronautų ir krovinių iškėlimas nešančiomis raketomis į kosmosą yra labai brangus. Pavyzdžiui, pagal NASA ataskaitą, būsimos pilotuojamos misijos į Mėnulį kainuos maždaug 4,1 mlrd. dolerių. O kuro, reikalingo tokiems skrydžiams į kosmosą reikia labai daug.
Tačiau kosminiams liftams degalų nereikia. Pagal kai kuriuos projektus kosminiai liftai gabens krovinius į orbitą elektromagnetinėmis transporto priemonėmis. Jie galės gauti energiją nuotoliniu būdu, pavyzdžiui, naudodami saulės šviesą ar mikrobangas.
Remiantis „Obayashi Corporation“ atstovų pareiškimu, kosminis liftas žymiai sumažins krovinių pristatymo į kosmosą išlaidas. Iškėlimas kainuos apie 114 dolerių už 1 kg. Palyginimui, šiuo metu siųsti naudingąjį krovinį į kosmosą pigiausia yra „SpaceX“ raketa „Falcon 9“. Toks pristatymas kainuoja maždaug 2450 dolerių už 1 kg.
Be kainos, kosminis liftas turi ir kitų privalumų. „Obayashi Corporation“ kuriamo lifto emisijos bus nulinės. Kildami gana lėtu, apie 200 km/val. greičiu, šie liftai kils lėčiau nei nešančiosios raketos, tačiau su mažesne vibracija, o tai naudinga jautriai įrangai.
Šiuo metu viena didžiausių kliūčių statant kosminį liftą yra tai, iš ko pastatyti konstrukciją, kuriuo kils liftas. Kad atlaikytų didžiulį įtempimą, konstrukcija turi būti labai stora, jei ji bus pagaminta, pavyzdžiui, iš plieno. Tačiau tam reikės daugiau plieno, nei yra Žemėje.
„Obayashi Corporation“ mano, kad tam galima panaudoti anglies nanovamzdelius. Ši medžiaga yra lengvesnė ir mažiau linkusi lūžti veikiant įtempiams, palyginti su plienu.
Norint pasiekti geosinchroninę orbitą, lifto konstrukcijos ilgis turi būti bent 35 000 km. Kai kurie mokslininkai mano, kad anglies nanovamzdeliai greičiausiai netinka tokiai konstrukcijai, todėl reikia sukurti visiškai naują medžiagą.
Taip pat tokio projekto įgyvendinimu abejojantys mokslininkai teigia, kad bus susidurta ir su kitomis problemomis. Liftą gali pažeisti žaibo smūgiai ir uraganai. Pagal planą kosminio lifto paleidimo aikštelė turėtų būti įrengta vandenyno viduryje ties pusiauju. Kartu spėjama, kad lifto statyba užtruks apie 25 metus, tad sunku pasakyti, ar jis bus pastatytas iki 2050 m.