Istorinis SpaceX bandymas – nesėkmingas (Video) (ATNAUJINTA: 18:30)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Ernestass 2015-06-29 00:45
Įdomu kai kai kurie komentatoriai patys puola Rusiją kai apie ją niekas net neužsiminė. Po to verkia, kad ji pastoviai ginama. Dėl privataus verslo: kol jis gamina detales tai nieko baisaus, bet kai industrijos kontrolė yra perduodama į jų rankas tai tu atiduodi strateginį sektorių į rankas žmonėms kurie parduotų virvę su kurią juos vėliau karsi. Buvo parduotos branduolinės paslaptys taip, buvo parduoti reaktyviniai varikliai Rusams, Stalinas netgi buvo pritrenktas vakarų debilizmo. Kapitalistinėje visuomenėje reikia brėžti ribas ir nepasitikėti verslu, dėl vieno paprasto dalyko: jie ir savo motinas parduos vardan pelno. Ankščiau ar vėliau karinės bei strateginės paslaptys bus nutekinamos jeigu neprižiūrėsi jų kiekvieno žingsnio.
Myslius 2015-06-29 00:48
Jis ne skrudčas, o idealistas šnekantis apie keliones į kosmosą už 200$/kg, miestą marse šio amžiaus viduryje ar satelitų tinklą teikiantį internetą visur. Žinoma viskas gali būti įgyvendinta per tam tikrą laiką ir už tam tikrą kainą. Su laiku bus. Kas liečia raketas tai pagrindinė SpaceX užduotis yra padaryti kuo pigiau. Pigiau, pigiau, pigiau. Muskas apie Shuttle buvo pasakęs: Shuttle - ferrari, we are trying to make a Honda. Jie taupo visur, kone viską daro patys, neperka iš kitų. Būkim realistais: kaina = kokybė. Toks Hughes buvo gerai pasakes: “Honestly, as an American, I want them to succeed. If I see SpaceX failing their launches and killing crew, I will be disheartened and weakened….” But Hughes predicts SpaceX will have to learn the same painful lessons that every other rocket builder has. “Over time, they will experience failure. The failure will teach them that they weren’t so smart when they laid out the numbers at the beginning. Just like us, just like NASA. And they’re going to have to redesign stuff. And they’re going to have to add new tests in. And their schedules will slip, and their customers will suffer. And all of this is because what we do is just freaking hard.”
lucy 2015-06-29 02:35
Šiaip iš tikro gerai kad yra turčių, kurie turi tokių ambicingų svajonių, kurie gal virs planais, įsivaizduokit būtų jis koks paprastas šeichas prispirktų auksinių mersedesų, pasistatytų ledo areną dykumoje ir pasibaigtų. Neinvestuotų į rizikingas rinkas ir tt. O dėl failure tai savaime aišku jog turėjo kažkada sufailint. Bet man čia buvo labai užkliuvę kai kurių komentatorių nuomonės technologijose kai rusų raketos krito kaip spacex idealias raketas gamina ir tt Vnz juoką sukelia. O krovinys tai krovinys žmones iškelt n kartų rizikingiau, nes tikrai nenori jog kas sufailintų.
kestutisz 2015-06-29 11:35
Matosi, kad kažką lyg ir skaitęs, bet gal neteisingai išverstą tekstą? Esmė ne pigume, ne taupyme, o supaprastinime. Ferrari/Honda sulyginimas irgi buvo, bet visiškai atvirkščias taviškei interpretacijai - “Is a Ferrari more reliable than a Toyota Corolla or a Honda Civic?”
Arns 2015-06-29 14:08
ar net JAV dvigubai padidinusi paleidimų skaičių.
Skeleton 2015-06-29 14:16
Šiandien permasčiau situaciją dėl SpaceX avarijos. (1) Komerciniai palydovai SpaceX situacija čia mažiausiai bloga, nes pas konkurentus situacija dar blogesnė. Nes apsidairykime kokios yra alternatyvos? (a) SeaLaunch / MorskojStart yra dvigubai miręs. Kompanija ne tik bankrutavo finansiškai, bet ir Zenit yra ukrainietiška raketa su rusiškais varikliais - tai šiais laikais sprogstamas politinis mišinys. Tas pats galioja ir Zenit-3SLB raketoms i6 Baikonūro, net Zenit-3F raketų iš Baikonūro su Rusijos palydovais ateitis nėra aiški. (b) Proton. Rusijos propagandai daugmaž pavyko nuslėpti problemų su Protonais mastą, bet pastarųjų metų realybė nėra rožinė. Anksčiau Protonais paleisdavo 6-8 komercinius palydovus per metus, kas sudarė nemažą palydovų rinkos dalį. Dabar žvilgtelkim į 2014-2015 metus: 2014 vasarį paleistas Turksat-4A 2014 gegužę avarija su brangiausiu Rusijos ryšių palydovu Ekspress-AM 4R Rudenį leidžiami tik Rusijos kariniai ir civiliniai palydovai patikimumo įrodymui. 2014 gruodį Astra-2G 2015 vasarį Inmarsat-5F2 ir 2015 gegužę vėl beveik identiška avarija, šį kartą su Meksikos palydovu. Iš viso trys sėkmingi paleidimai per pusantrų metų. Jeigu Protonas netgi vėl pradėtų skraidyti vidutiniškai patikimai, artimiausi palydovai jau bus pragulėję sandėlyje apie du metus. Naujų konktraktų Protonui kol kas nesimato. (c) ULA Atlas-5 yra finansiškai nekonkurencingas, be to rusiški varikliai RD-180 šitoms raketoms tikriausiai bus taupomi kariniams ir NASA užsakymams. (d) Daugiausia išlošti šioje situacijoje gali Arianspace su Ariane-5 raketa. Kaip pamename prieš dešimtmetį ar du Arianespace buvo komercinių palydovų paleidimo lyderiai pasaulyje. Ariane-5 leidžia palydovus dupletais, tai papildomos pastangos "suporuoti" palydovus, bet kita vertus kiekvieno palydovo paleidimo kaina yra pakenčiama, ypač atsižvelgiant kad draudimo kainos pas konkurentus augs dėl avarijų. Kaip Europiečius mus tai turėtų džiuginti. Tik nežinia ar gali Arianespace padidinti raketų gamybos tempus. Taigi geostacionarių palydovų užsakovams nelabai yra kur eiti, tuo tarpu maža SpaceX kaina reiškia kad paleidimo kaina net įskaičius padidėjusią draudimo sumą greičiausiai išliks konkurencinga. SpaceX tikriausiai bus priversti vieną ar du palydovus paleisti iš esmės nemokamai, kas gali būti nemažas finansinis smūgis, bet galima neabejoti kad kompanija atsigaus. (2) NASA misijos į TKS NASA neturi tiek daug alternatyvų: Antares raketa patyrė avariją pernai, o bet kokie sprendimai naudoti Atlas-5 vėlgi yra labai brangūs. Iš kitos pusės NASA yra brangiai mokantis užsakovas, todėl tikėtina SpaceX įdės daug pastangų kad patenkinti NASA reikalavimus. Iš kitos pusės NASA yra priekabus užsakovas ir papildomi konkybės reikalavimai, kurių tikėtina norės NASA, gali ženkliai pabranginti SpaceX raketas. Gali būti kad SpaceX pirma paleis komercinius palydovus (kurie yra draudžiami) kad naujai įrodyti raketų patikimumą. (3) Kariniai palydovai. Kaip žinome dėl karinių palydovų paleidimo užsakymų vyksta arši kova tarp ULA (Atlas-5 ir Delta-4) kuri šiuo metu leidžia visus 100% karinių palydovų ir SpaceX. Čia SpaceX patyrė didžiulį smūgį, nes ULA argumentai visados rėmėsi šimtaprocentiniu Atlas ir Delta patikimumu pateikiant SpaceX kaip per daug rizikingą kompaniją. Dar šeštadienį pagalvojau kad viena vienintelė raketos avarija čia turėtų milžiniškų pasekmių. Dabar panašu kad SpaceX karinius užsakymus matys negreitai.
Arns 2015-06-29 14:30
Skeleton, visgi sakykim tiesiai šviesiai, mažiausiai pusmečiui Space X "iškrenta". Daugumai skubių klientų visgi teks ieškotis alternatyvų kas iškels palydovus.
Skeleton 2015-06-29 14:42
Taip, mažiausiai pusmečiui SpaceX iškrenta iš rinkos, tačiau jau išsiaiškinome kad alternatyvų kaip ir nėra. Dar prieš SpaceX avariją buvo diskutuojama ar užsakovai perkels savo krovinius nuo Protono kitur, bet visi sutarė kad perkelti tiesiog nėra kur ir belieka laukti Protono prisikėlimo iš numirėlių. Net turint daug pinigų raketų gamybos ciklas yra per ilgas, kad tiesiog paimti ir pagaminti daugiau raketų. Dabar matyt palydovų užsakovams realiausias variantas - tikėtis kad SpaceX greitai sutvarkys problemas spaudžiami ir kontroliuojami NASA. Artimiausių kelių metų periodui visigi statyčiau už Arianespace verslo pakilimą. Nes Arianespace turi ir gerą reputaciją ir didžiulę patirtį ir "specialius ryšius" su palydovų gamintojais Europoje.
Ernestass 2015-06-29 16:07
O kažin nepraleidai vietos kur Rusiją laimėjo stambiausią istorijoje sutartį dėl krovinių gabenimo į kosmosą? Pasirodo konkuruoja ji su SpaceX ir gerai dar. O tai, kad prasidėjus problemoms Lietuviams dangus griūna tai tik parodo mūsų menką, mažos valstybės mentalitetą. Atsisėdus, pavargs ir susitvarkys Rusiją savo industriją. Ir nereikia perdėti dėl jos, Arns parodė statistiką, netgi su visomis nesėkmėmis Rusija nelabai išsiskiria iš kitų konkurentų savo patikimumu.
Skeleton 2015-06-29 18:16
Kokią sutartį? Ir dar "stambiausią istorijoje"?
Ernestass 2015-06-30 00:15
Nepykit, tačiau ne laiku stumiat savo propogandą prieš Rusiją. Nebent žinoma sakysit, kad tai irgi nieko nerodo: http://www.spacedaily.com/reports/World ... e_999.html
Skeleton 2015-06-30 02:53
Žinoma kad nieko neįrodo. Tas kontraktas didžiausias nebent palydovų skaičiumi, tačiau tai mikropalydovai po 150 kg. Dar nežinia kas gausis iš šio projekto, jie neturi nė palydovo prototipo, o žiniaskaidoje minimos sumos yra įtartinai mažos kaip tokiam ambicingam projektui. Aišku gal žurnalistai eilinį kartą kažką painioja, bet šitas projektas atrodo perdėm optimistinis. EDIT tiems kas nesuprato pastabos dėl masės: Sojuz yra lengvesnės klasės raketa nei pavyzdžiui Proton, Falcon-9 o juo labiau Ariane-5. Pavyzdžiui pagal masę visus palydovus galėtų išvesti penkios Falcon-9 raketos (tačiau žinoma Falkonų užsisakyti šita kompanija negali, nes SpaceX kartu su Google kuria konkuruojančią sistemą).
kestutisz 2015-06-30 09:32
Tai, kad su OneWeb projektu išvis niekas neaišku, nėra ten labai ką painioti jei realiai ką galima apie juos rasti tik tiek, kad va radom pinigų, radom kas sukurs palydovus (Airbus?) ir kas paleis (Arianespace, kurie panašu net nerizikuos nelabai aiškiam projektui patys gaminti papildomų raketų). Ir visa tai iš tiesų net praktiškai neturint nei patirties, nei modelio. Iridium'ų kompanija net bankrutavo po pirmųjų palydovų paleidimo, o čia tokie nuostabūs planai... Labiausiai panašu jog vienim reikia reklamos pinigų pritraukimui, o kitiem pasitikėjimo susigrąžinimui (nesvarbu, kad raketos bus mažosios ir pigiosios, kad palydovai masiniai ir nelabai įdomūs t.y. paskaičiuoti su gedimų atsarga)
Ernestass 2015-06-30 12:59
Na ir įdomūs jūs žmonės. Jums verslas taško pinigus, bankrutuoja, nesugeba apsiskaičiuoti vos tai paliečia Rusiją. Tikriausiai taip patys savo versliuką prasiuktume, dėl kažkieno politikos iš savo kišenės milijonines sumas ištrauksite ir atiduosite Rusams. Prisiminkit: kai jūs pasirašysite pusė milijardo vertės projektą, bėkite į miškus. Apgavote Rusiją, išvaistėtė astronomines sumas. Ko daugiau jums kaip verslininkams ir reikia? http://thenextweb.com/insider/2015/06/2 ... satellite/ Skeleton, Pats nematai kai prisikabinėji. Būtų kokį kitą rekordą Rusiją sumušusi tai ir vėl blogai: ,,tie palydovai paprasti komerciniai tiktais'', ,,ai čia tik moksliniai palydovai, juos reikia išstumti į orbitas kur SpaceX kol kas negali to padaryti'', ,,Rusija papirko visus'' ar bet kaip kitaip bandysite išsisiukinėti iš fakto, kad Rusija yra popiulari ir konkurencinga šioje srityje. Jūs sakysite, bet ką, neigsite realybė tiek kol jums pačiam galva susisuks ir nebematysite tiesos.
kestutisz 2015-06-30 14:55
Kol kas niekas pinigų neišleido, nėra net pačių palydovų. Net nežinau technologijos kuria jie pasinaudodami sugebės be laidų relayinti tuos 6Gbps trafiko. Projektu patikėsiu tik jei už tuos 500mln pavyks nors porą reisų padaryti (kai patys palydovai jau bus štampuojami serijiniu būdu). Roskosmos'as dar irgi turi atlikti namų darbus - kol kas aš negirdėjau apie skrydžius iš naujojo kosmodromo iš kurio būtent ir ruošiasi projektą paleidinėti, o startuoti buvo žadama berods jau šių metų pradžioj. Šiaip aišku visiem būtų geriau jei projektas suveiktų, bet jis įtartinas iš visų pusių - tiek iš britų, tiek iš rusų. Rekordinis kontraktas tai dar ne realizuotas rekordinis projektas.
vyckas 2015-06-30 14:56
Tai, kad tas didžiausias istorijoje kontraktas tenka Virgin Galactic's. P.S. Apie visokius roskosmos net neužsimenama.
Ernestass 2015-06-30 17:08
Technikos ekspertas atsirado. Geriau už kompanijos inžinierius išmano kas įmanoma, o kas ne. Jeigu jau yra investuotojai, yra pasirašyti kontraktai ar nemanai, kad čia yra rimtas projektas? Neabejoju jeigu SpaceX būtų tai šlovintumėte juos tačiau jeigu Rusija tai ieškoti priekabių desperatiškai. Žinau kokie hipokritiški esate, tas pats buvo kai ginčyjausi dėl SpaceX patikimumo. Tada irgi nesamones pezėjote (bendrai, neprisimenu kas sakė) apie šios kompanijos pasakiškumą ir tobulumą ir matot, po keletos mėnesių patys neteko raketos. Tas pats ir dabar, Rusija pasirašinėti stambius projektus aplink pasaulį, o jūs pezate nesamones. Tikriausiai ir Kinijos-Rusijos 300 milijardų kontraktą neigsite, nes neva jūsų niekas dar nebuvo pradėta daryti? Suprantant, visi tokie stambūs projektai taip ruošiami, pirma yra susitariama dėl bendros krypties, detalių, pasirašomi kontraktai ir tada juos pradedama vykdyti. Joks rimtas verslininkas tau nepagamins 700 palydovų ir tik po to pradės žiūrėti kas juos gali užkelti ir už kiek. Apie kokį kosmodroma kalbi? Kodėl jis būtinas šiam projektui? Rusija turi apie pusę visų komercinių skrydžių į kosmosą ir ji puikiai tą atlieką be naujos infrastruktūros. Manau čia tik ieškate priekabių kiek tik jų sugebate ieškoti. O kas kalbėjo apie įgyvendinimą? Buvo kalbėta apie kontrakto pasirašymą. Jo pasirašymas reiškia, kad Roskosmos nurungė visus rinkoje esančius konkurentus. Žinoma, nenustebčiau jeigu sakytumete, kad čia tiktais afera. Juk jūsų akyse Rusija nieko nesugeba deramai padaryti.
Ernestass 2015-06-30 17:15
Ir ši kompanija dirbs su Rusijos kosmoso agentūra. Vadinasi ir Virgin Galactic'a yra tiktais aferistų arba durnių šutvę. Pasirašinėja bei investuoja į projektus kurių net neplanuoja vykdyti. Kokie klaunai! Beje, apie kokį kontraktą kalbi?
vyckas 2015-06-30 18:06
Tik, kad rusija nieko nelaimėjo. Sutartis pasirašyta su Arianespace, kuri iš rusų užsisakė papildomų Soyuzų. Visi paleidimai bus vykdomi Arianespace ir Starsem iš GSC ir Baikonuro.
Skeleton 2015-06-30 18:33
Grečiausiai šitas "startupas" tikisi kad turimų pinigų užteks palydovo projektavimui ir tų dvidešimties prototipinių palydovų paleidimui viena raketa. O tada praktiškai įrodžius projekto realumą finansavimas plūstels upe. Bet kuriuo atveju jų projektas akivaizdžiai vis dar yra ankstyvoje stadijoje. Ką gi palinkėsim sėkmės darbuojantis. Beje, iš pradžių aš netikėjau ir SpaceX sėkme. Maniau (kaip ir daugelis) kad tai eilinis atvejis kai žmogus pasiekęs laimėjimų vienoje srityje patiki savo nepakartojamu genialumu ir bando savo genialumą įrodyti visur kitur. Dažniausiai su dramatiškai tragiškais rezultatais. Džiaugiuosi kad klydau.