Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
SaMaras 2017-03-10 19:50
Brangus malonumas, bet esant dabartinei situacijai būtinas..
kiesza 2017-03-10 21:33
Kas tuose varikliuose tokio sudėtingo, kad rusas geba pasigaminti, o amerikonas ne ? Kuri konkrečiai konstrukcinė dalis, kur ta technologinė paslaptis ?
SaMaras 2017-03-10 21:42
Kol veikė rinkos dėsniai matomai nelabai apsimokėjo investuoti ir kažką gaminti, geriau nupirkti iš valstybės kuri atidirbus sistemą, darbo jėga pigi ir pan. O kai prasidėjo ne ekonominiai, bet politiniai žaidimai tada susigriebta, kad alternatyvos kaip ir nebėra.
Shinigami 2017-03-11 13:27
Kas sudėtingo pasigaminti Porsche 911 Carrera S? Nueik į garažą ir pagamink panašiu specifikacijų automobili. Ar tai sugebėsi padaryti?
Kažkodėl labai abejoju. Žinoma, investuojant daug pinigų ir laiko pasigaminsi tokį ir dar geresni, bet kam vargti, jei gali papigiai nusipirkti? Kai negali nusipirkti, bet nori tada jau neturi kur dėtis, tad tenka pačiam gamintis.
immortallt 2017-03-11 16:37
Rusai gamina naudodami ssrs laiku technika, kurios kainos niekas neskaiciuoja, naudoja zaliavas pigesnes, nei yra rinkoje. Amerikonams kam gaminti, jei pirkti pigiau? O pradeti gaminti reikia sukisti didelius pinigus.
chazmas 2017-03-12 01:03
Kai tas variklis bus praktiškai panaudotas ir kai paaiškės ir bus įrodyta, kad jis geresnis ir efektyvesnis, tad reiškia viskas labai gerai. Yra geresnis. Kol šnekama teoriškai, tai žinote, galima šnekėti kiek nori. Čia kaip ir apie naujausią rusų tanką. Galima samprotauti nežinia kiek. Tiksliau ligi to momento, kol tas tankas praktiškai nepasireiškė mūšyje. Nepasireiškė. 0 Pasireiškė dedam laikus ar priešingai. Taip ir su raketiniais varikliais. Jei jie praktiškai veiks gerai - puiku laikinam. Neveikia, į dumblą. Teorija be praktikos nulis
Vytax 2017-03-12 09:12
Nėra tai klonas. Tai visiškai naujas variklis.
Pagrindinis skirtumas tai naudojamas kuras.
RD-180 naudoja RP-1 kurą. Kuris yra gaminamas iš naftos, panašus į žibalą.
BE-4 naudos suskystintą metaną. O tai yra gamtinės dujos.
Evil Goku 2017-03-12 09:50
Įdomus video, kuriame užsimenama ir apie RD-180 variklių atsiradimą:
https://www.youtube.com/watch?v=Vi6fjs_8Yx8
svetys 2017-03-12 10:37
, net Amerikoj
Ne tokio verslo prigimčiai sekti ir varvinti seilę kaip kiti uždirba...
Evil Goku 2017-03-12 11:59
Pritariu Shingami, amerikiečiai tiesiog nesugebėjo pagaminti panašių specifikacijų variklio už rusiško variklio pardavimo kainą (ivertinant ir R&D kaštus).
SaMaras 2017-03-12 14:59
Žinoma, todėl visi elekrtronikos gamintojai pradedant tranzistoriais gamina viską pas save gamyklose, automobilių pramonė patys kasasi geležies rūdą ir siekia pasigaminti savo metalą, o drabužių siuvyklos pačios auginasi medvilnę ir kerpasi avis... argi ne taip? Juk verslas nenorės atiduoti kitam buržujui to pelno, ką gali gaminti pats ir iš to uždirbti? Ar visgi egzistuoja pramonės specializacija ir kiekvienas stengiasi daryti tai, ką išmano geriausiai?
svetys 2017-03-12 16:58
Ir vėl kliedesiai.
Kas dar be jūsų žino, kad JAV neturi reaktyvinių variklių pramonės
SaMaras 2017-03-12 17:13
Tikriausiai be tamstos ponams iš Lokheed Martin nebuvo kam pasakyt, kad jų šalis (oi, jie patys) turi tokią pramonę.. nu lochų lochai ten dirba..
svetys 2017-03-13 08:31
?
Azys 2017-03-13 09:35
Trumpai buvo taip: Shuttle programa skaičiavo paskutines dienas, buvo priimtas sprendimas sukurti naują raketą. NASA, nors ir valstybinė įmonė, paslaugas ir įrangą laisvai perkasi iš privačių kompanijų ar kitų valstybių, tad paskelbė konkursą varikliams ir buvo pasiūlyti keli variantai, tiek vietinės amerikonų gamybos tiek ir kitų. Geriausią našumo-kainos-kokybės santykį pasirodė turįs rusų pasiūlytas RD180, tad Atlas ir Delta raketos buvo suprojektuotos būtent su tais varikliais, vėliau užpirkti patys varikliai ir paleista Atlasų gamybą. Kodėl dabar amerikonai negali pakeisti rusiškų variklių savais? Ne todėl kad neturi ar nesugeba pasigamint (ir turi ir gamina), o todėl, kad norint įdėti kitą variklį reikia keisti raketos konstrukciją, praktiškai sukurti naują, o tai pinigai ir, kas ko gero dar svarbiau, laikas. Dėl to kol turi tol naudoja rusiškus ir tuo pačiu kelis pastaruosius metus kūrė savo BE4, kuris tik išoriškai atrodo kaip RD180 ir tik todėl, kad galima būtų įdėti į jau turimas ir suprojektuotas būsimas raketas nekeičiant jų konstrukcijos. Beje patys rusai RD180 nenaudoja, nes buvo padarytas pagal amerikonų reikalavimus (modifikuotas RD170/RD171) ir į jų turimas raketas netinka. Tiek tų samokslo teorijų.
kestutisz 2017-03-13 09:52
Teko girdėt tą istoriją kodėl japonai pirkdavo sovietines stakles? Todėl, kad jas nupirkti, atsivežti ir perlydyti buvo pigiau nei pirkti tas pačias žaliavas :) To paties RD-180 turi gi amerikiečiai ir visus brėžinius, ir kažkur teko girdėti jog viską perrenka patys (niekad negali žinoti ar koks kritinis komponentas nėra prisuktas samariezu pasibaigus kniedėm)
svetys 2017-03-13 11:09
) yra tik valdžios nekompetencijos (ar įsišaknijusios ligos joje) požymis.
Vaikiško juoko dėlei.
Įdomu, kodėl Amerika pvz. neperka pigių rusų naikintuvų (ale sovietinių laikų suchojai virš Alepo), juk tokiais kokius teroristus bombinti būtų nesulyginamai pigiau
punktyras 2017-03-13 12:04
Man teko girdėti apie sovietinius automobilius tą patį. Konkrečiai, apie sunkvežimius KrAZ. Teko garbė pakelti jo variklio dangtį, tai vien iš jo pusantro Yario išeitų
svetys 2017-03-13 14:07
Ką gi, telieka temoj dėti tašką anekdotu :
JAV, joje viskas pigiau, nei Kinijoje)
Juk jei jų savasis variklis būtų brangesnis už rusų - tai amerikiečiai jo negamintų, o ir toliau pirktų rusiškąjį
(juk taip pagal testinę kliedesių logiką gaunasi ...ir dėkui, kad palinksminot)
Skeleton 2017-03-14 12:39
svety, nereikia agresyviai kliedėti nežinant visos istorijos.
1. Atlas-5 raketa (su rusiškais varikliais RD-180) buvo sukurta 1995-2000 metais pagal JAV Karinių Oro pajėgų EELV programą. Atlas-5 buvo Lockheed Martin kompanijos produktas.
2. Pagal tą pačią EELV programą paraleliai buvo sukurta KITA identiškų galimybių visiškai amerikietiška raketa: Boeing'o Delta-4 (naudoja Rocketdyne kompanijos variklius RS-68, gaminamus Misisipės valstijoje).
(Beje eilinis Delta-4 startas iš Kanaveralo bus už kelių dienų, kai išskris SpaceX Falcon-9).
3. Dvi labai panašių galimybių bet skirtingų gamintojų raketos buvo sukurtos tam atvejui, jei su vienu tipu iškiltų kokių nors problemų.
4. Sprendimas naudoti rusiškus variklius buvo politinis priimtas JAV Kongrese, kad įrodyti rusams amerikietiškąją draugystę, žinoma kartu su maža variklių kaina.
5. Apie kainas: rusas darbininkas uždirba ne daugiau 500 dolerių per mėnesį (arba 6000 dolerių per metus), darbininkas jungtinėje kompanijoje ULA (kuri dabar gamina raketas Atlas-5 ir Delta-4), profsąjungos narys uždirba vidutiniškai 140 tūkstančių dolerių per metus (įskaitant kompanijos įmokas į pensijų fondus). Atlyginimų skirtumas: 23 kartai.
6. Lockheed Martin nebuvo tokie kvailiai kaip tamstai gali pasirodyti. Iš pat pradžių buvo sukurta didelė RD-180 variklių atsarga nuperkant didelę variklių partiją (labai pigiai beje). Šita atsarga išlaikoma iki šiol, todėl rusų pasiožiavimai nesukels žaibiškos katastrofos.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
JAV pristatyta pamaina rusiškiems varikliams RD-180