Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Finalfour 2020-05-31 12:10
Sako, kad kita raketa i Rusija bintus gabens, nes vatos venas masiskai pjaustosi i sita starta ziuredami
O rimciau - keistas jausmas suvokti, kad privati kompanija padare geriau, saugiau, techniskiua, moderniau ir visaip kitaip iau nei roskosmos su savo derzava.
Nu, kur vatos jusu komentarai apie tai, kad cia nieko ypatingo, kad rusai seniai tai daro, kad usa nebuvo menuly ir pan briedu. Laukiam
dainius.tamošaitis 2020-05-31 13:19
po pirmo skrydio tu ja lygini su legendine Sojuz kuri daug metiu zmones gabeno i kosmosa ir tik viena karta turejo problemiu bet nusileido sekmingai ir visi kosmonautai liko gyvi. Man toki zmones keisti kaip raketa nugabens nors pusia tiek kiek Sojuz tada galesi lyginti.
ISG 2020-05-31 15:16
As tai biski nesuprantu kame cia toks big deal? Sojuz skraido nuo 66 metu? Space shuttle nuo 80 metu? Na praejo 40! metu nuo shuttlo, sugebeta pdaryti tik tai? Ziurejau techninius ju visu palyginimus, ir ant popieriaus visi yra labai panasus. Paleidimas ir visas sekimas irgi atrodo panasiai kaip pries daug metu: begalybe patikrinimu, milziniska zmoniu komanda, viskas laaabai sudetinga. Dar toli zmonijai iki “normalaus” everyday kosmoso turizmo apie kuri cia visi sneka. Jeigu dabar visi vis ne issizioje ziuri i situs pakilimus, isivaizduokit kaip jautesi zmones 60 metais? Bottom line: progresas ziauriai nedidelis, ir letas
ISG 2020-05-31 15:27
Ir kodel keista suvokti, kad privati kompanuja kazka padare geriau? Nelabai suprantu. Privacios kompanijos VISKA daro geriau nei “valdiskos”. Visa ginklu, farmacijos pramone, VISKAS yra paremta privaciu kompaniju samdymu. O ir siaip, koks skirtumas kokia kompanija? Viskas priklauso nuo zmoniu kurie dirba prie projekto, zmones kuria dalykus, o ne imones tipas. Tiesiog privatus verslas efektyviau tvarkosi su istekliu valdymu.
Abe7 2020-05-31 15:41
Na tai paprastai pasakius, šita kapsulė yra vienintelis dabar skraidantis moderniausias dalykas, kurį užmovęs ant Falcon Heavy gali nuskristi į Mėnulį. Tiek Space Shuttle, tiek Sojuz buvo/yra skirti LEO skrydžiams. Tai tame ir big deal. O lyginti kas buvo prieš 60 metų ir dabar nelabai ir galima, kadangi saugumo standartai ir reikalavimai yra tokie skirtingi, kad net lyginti neverta. Tada žmonės prisiimdami visas rizikas rizikavo gyvybe kiekvieną kartą kylant, dabar visi nori ir grįžti, o ir įvykus nelaimei keliems metams viskas užsidaro - vyksta tyrimai, analizės etc. Beje, čia buvo demo skrydis, kuriam dėmesio tikrai skiriama laaaabai daug.
P.S.
Progresas gal ir neatrodo didžiulis iš pirmo žvilgsnio, bet kai palygini tuos pačius kaštus, kad Space Shuttle iškelti paskutiniuose skrydžiuose kainavo apie 1,5 milijardo $, tai su Crew Dragon sėdynės kaina 55 milijonai (bei turėtų kristi prasidėjus masiniams skrydžiams).
Kirtiklis 2020-05-31 15:56
Tai ir Tesla - jokio big deal. Gi dar 1943 Ferdinandas Porshe į savo tanko prototipą dėjo Elektrinius variklius. Tai elektromobiliai - senovės atgyvena. Kaip ir raketos su žmonėmis. Paviršutiniškas Delfi skaitytojų mąstymas.
ISG 2020-05-31 16:09
Space shuttle paleidimo kastu nelabai galima lyginti su zmoniu kapsuliu paleidimo kaina. Kiek shuttle krovinio talpindavo ir kiek sitos kapsules?
O kas del saugumo? Kiek katastrofu turejo sojuzas nuo 66 metu? Dragonas net kolkas nebus panaudojamas zmonems kelis kartus, kris i vandeni... nzn nzn kas cia per progresas per tiek metu. Per daug hype cia. Ir delfio neskaitau, nepergyvenkit, tiesiog esu siek tiek skeptiskesnis, ypac kai isigilinu
ISG 2020-05-31 16:12
Butent ta ir sakau. Paziurek kaip atrodo pormieji automobiliai, koks buvo experiencas juos vairuoti, paziurek nuotolius ir tt, ir palygink su dabartiniais. O dabar palygink 60 metu senumo sojuza su drakonu. Progresas yra, bet TOLI GRAZU netoks kokio noretusi, ir tikrai ne toks koki galima buvo isivaizduoti... dabar vyksta dockingas, naaa kaip ir pries daugeli metu: arteja vienas prie kito ziaurai letai, bus metami trosai, pagaunamas, jungiamas prie rankos, tada traukiamas prie ISS. Galvojau viskas bus greiciau
Abe7 2020-05-31 16:28
Na jei tu taip įsigilini, tai ne kas ne kas... O šiaip, pasakiau tau kuo skiriasi, bet prikibai prie to, kad Space Shuttle gali dar ir krovinį vežti. Tai gerai, pastatom dar šalia Falcon Heavy ir iškels 3x tiek, kiek Space Shutte galėdavo už 150 milijonų (paaukojant pakopas). Kaina bus vis tiek n kartų mažesnė.
O Sojūzas tai... Taip, turi puikų flight record, dėl to ir naudojamas jis ir dėl to, kad buvo sukurtas sovietų sąjungoj, kurios jau nebėra (nebėra kam kažko naujo kurti). Tačiau Sojūzas - žigulis, važiuoti gali, bet ne taip kaip naujas volkswagenas. Su juo pasivažinėsi po kaimą, bet į užsienį nebelabai, nes techninės niekas nebepatvirtins.
Abe7 2020-05-31 16:35
Nežinau kas per lynai nes Dragon kapsulė nuo pat pradžių turėjo galimybę pati automatiškai prisidock'inti. O dabar vyksta Manual docking test ir visokie kitokie testai testai testai, nes čia Demo skrydis.
P.S.
Ir tu ne skeptiškai į viską žiūri, o priešiškai: arba dabar nusišneki dėl žinių/suvokimo stokos, arba specialiai, kad pagrįstum savo prieš tai išsakytas mintis, bet kuriuo atveju liūdnas reikalas.
dainius.tamošaitis 2020-05-31 16:58
jis gali tik i specialu doka nusileisti i starto metiu buna prikabintas lynais.
ISG 2020-05-31 17:03
Jam butinas lynas ir ranka. Old school.
As tiesiog ziuriu i big picture, o ne i smulkmenas. O big picture yra toks pats kaip pries 40 metu. Tada man kyla klausimas kam plauti smegenis zmonem su visokiais marso kolonizavimais ir kitokiais milziskais projektais, kai prisisvartavimas prie pries 20 metu pastatytos ISS yra vis dar ziauriai BIG DEAL. Biski apie kitus dalykus snekam...
Abe7 2020-05-31 17:18
Na tai truparegiškas žiūrėjimas į tą "big picture". Beje, Marso konolizavimas yra ne projektas, o vizija ir visi puikiai supranta, kad tai bus labai negreitai dar, tad jei tau praplovė su tuo smegenis kažkas, tai...
Taip pat, prisišvartavimas prie ISS nėra big deal, niekas tokiu jo ir nedaro. Jie vyksta rutiniškai kas keletą mėnesių. Šiuo atveju nauja kapsulė su žmonėmis pirmą kartą bandoma, todėl ir rašo daugiau, bet norint, gali kas 3 mėnesius žiūrėti live, kaip švartuojasi krovininis transporteris prie ISS ir tai tikrai nėra didelis dalykas.
Bet juokingai čia nudreifavai nuo kritikos kapsulei iki prisijungimo prie stoties ir koks tai yra "big deal". Ką dar pakritikuosi? )
ISG 2020-05-31 17:31
Daugiau nieko nekritikuosiu, uzteks Na, padarytas big deal, padarytas, per visur yra transliuojama, per visur kalbama. Vienintelis dalykas kuris yra toks kokio ir galima buvo tiketis yra Drakono kabina. Gana moderniai viskas padaryta. Bet Boeing Starlinerio - kaip pries 50 metu
Ir jau atsibodo ta fraze: “tai atveria nauja puslapi kosmoso tyrinejimo srityje”. Wtf cia buvo naujo?
conjurer 2020-05-31 17:55
Tai kad kosmoso tyrimais, ir žmonių gabenimu ten gali ne tik valstybės užsiimti, bet ir privačios kompanijos (su valstybės pagalba ir leidimu).
AAA000 2020-05-31 18:26
kokiu dar kosmoso tyrimu? cia tik iki stoties pakilo
nauja prasides jei pvz kokia baze Menulyje prades statyt, arba pakabins bent pereinama stoti kazkur ties Menuliu, ne Zemes magnetosferos apsaugos zonoje. parodomasis issilaipinimas Menulyje irgi jau tik pakartojimas beprasmio faktiskai dalyko butu.
nebe veiksmo dabar reikia. o kazkokiu ekonominiu rodikliu ir naudos. arba bent jau kaip ISG raso - tobulint nors jau pacia technologija aktyviau.
-------
va sita vieta sudinai skamba. parodo kokiu primityviu bezdzioniu civilizacija pas mus . nuo kada gavo tokia teise valstybes? cia jau savaime zmoniu teisiu pazeidimas - vien tokio tipo kontrole.
NekenciuReklamos 2020-05-31 22:22
nezinau, kaip Jus, bet sitas sekmingas pakilimas yra antausis Jeff Bezos, kuris pradejo Blue Origin projekta 2 metais anksciau. Charizma yra sekmingo verslo varikliukas.
Prideta: ir kaip daugelis minejo, ne viska reiskia pinigai.
robertasdd 2020-05-31 22:31
bezosas dar nieko, bet va boingas tai parode, kaip reikia tvarkingai ysisavinti pinigelius ir nieko nedaryt (neskaitom tu keliu alia prototipu)
jordanbn2 2020-05-31 23:24
Kuo didesne kmpanija tuo didesnis biurokratizmas. Lyderio nebuvimas irgi reiskia biurokratinio aparato itakos didejima. Jau nekalbant apie valstybines istaigas kur bet koks lyderiavimas pasalinamas ir bet kokie sprendimai priimami sudetingu biurokratiniu budu kuriamia butina atsizvelgti i visu turinciu kokia nors itaka asmeninius interesus ir poreikius, juk pinigai valstybes. kiek reikes tiek duos. Tai reikia gi visiem padalint, ir naudoti kuo ilgiau, projekta aktualu vilkinti, juk kazkam iki pensijos reikia datemt, ir panasiai. Siaip samoningai pasirinkta privati kompanija ir tai pasiteisino. Dazniaisiai pasiteisina
qrad 2020-05-31 23:28
Čia big deal pačiai Amerikai yra, kad po 10 metų pertraukos galės iš savo teritorijos pakelti astronautus. Nes visą tą laiką nuo rusų priklausė.
Konkurencija yra gerai, nes rusai ne mažas kainas buvo užsiplėšę už astronautų kėlimą į TKS. Liūdni laikai atėjo Rusijos kosmoso agentūrai, kai tiek pinigų nuplauks. Kitos šalys irgi tikriausiai siūs savo astronautus iš USA.
O visas technologinis progresas pasimatys, kai Spacex pagamins Starship erdvėlaivį. Su tokio tipo erdvėlaiviu bus galima vykdyti misijas į Mėnulį ir Marsą, galės gabenti sunkius krovinius bazių statybai.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„SpaceX“ pavyko! JAV astronautai sėkmingai išskrido į kosmosą – štai kaip viskas vyko, kas toliau ir išskirtinės Elono Musko emocijos (Video)