Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2010-11-30 12:56
Tesiog keista kaip evoliucijos eigoj neatsirado pas visu zuvu duobuciu ant odos, arba tokios odos kaip rykliu. Anksciau visi galvojo, kad tik laminarinis tekejimas uztikrina maziausia pasipriesinima, pasirodo yra ir isimciu. Turbulentinis tekejimas neka didesni pasipriesinima turi jei ta turbulentini srauta (kuris yra sudsarytas is dideliu skersiniu ir visokiu padriku sukuriu) suskaldysm i daugybe isilginiu sukuriu. Tiesa golfo kamuoliuko duobutes veikia tik prie tam tikru reinoldso skaiciu, ta prasme turi siaura greiciu diapazona.
Flyer 2010-11-30 17:38
Bahuriux, jūs nesate visiškai teisus. Laminarinis srautas tikrai sudaro mažesnį pasipriešinimą.
Pereinant laminariniam srautui į turbulentinį, toje vietoje susidaro "burbulas" kuris stipriai padidina pasipriešinimą. Norint sumažinti jo poveikį, jį reik "susprogdinti". T.y. priverstinai pervesti laminarinį srautą į turbulentinį, kol nesusidarė "burbulas". Taip išvengent papildomo pasipriešinimo. Priklausomai nuo reinolso skaičiaus "burbulo" vieta skiresi.
Šiuolaikiniuose sklandytuvuose yra naudojamas šis būdas. Paskaičiavus, tam tikrose vietose dedami turbulizatoriai, kurie sujaukia srautą. Taip galima pagerinti sklandytuvo kokybe 1-3 vienetais.
bahuriux 2010-11-30 18:54
As mazdaug sitai turejau galvoj, kad suskaldzius turbulentini tekejima i daugiau mazesniu galima zenkliai sumazinti pasipriesinima.
O ka galite pasakyti apie golfo kamuoliuko pavirsiu.
Nebloga nuoruoda apie masinu aerodinamika http://www.recumbents.com/car_aerodynamics/
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Žudantį greitį vandenyje rykliams suteikia jų žvynai