Kirps net 90 %. Sprendimai priimti

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

gytis13 2025-11-19 11:57
Na ar bus pasiekti šie tikslai, abejotina, bet kad kuras brangs tai garantuota.
kestutisz 2025-11-19 14:07
"kai kurios valstybės narės" - tikiuosi mes irgi buvome prieš visas tas žaliosios religijos beprotybes?
immortallt 2025-11-19 14:34
Elektros sektoriuje dekarbonizacija ~90-95% yra finansiškai naudinga. Na nebent pats dujas išgauni ir dar eksportuoji, tada jo, nenaudinga, nebeuždirbsi. Šilumos sektoriuje dekarbonizacija senai finansiškai naudinga. Transporto elektrifikacija >70-80% jau dabar yra finansiškai naudinga. Per artimiausią dešimtmetį bus naudinga ~99%. Čia be jokių ekonominių naudų. Durnas tik gali nesiekiti didinti AEI elektros ir šilumos sektoriuje bei kelių transporte bent iki 90%. Kelių transportas tik iki praėjusių metų ant klaustuko buvo pakibęs, bet su kinų proveržiu, kardinaliai keičiasi situacija. Kinų CO2 emisijos jau mažėja/neauga 18 mėnesių. O elektrifikuoti kelių transportą yra didžioji užduotis gamintojams. Jei gamintojai Europoje toliau šūdą pasiryžę malti, tai tiesiog kinams teks rinką atiduoti. Ir įvyks elektrifikacija. Dabar pataikaujama gamintojams ES ir to rezultatas bus, kad ES automobilių pramonės neliks. Surinkimo gamyklos ir kėbulai gal ir čia gaminsis, bet priklausys viskas kinams. Padėkokit politikams ir tokiems kaip jums, kurie toliau čia ir dabar nematot.
donatasv 2025-11-19 15:00
Žiūrint per kurią vietą skaičiuoji finansinį atsiperkamumą ir kokios tavo galimybės. Nes su ev nėra viskas taip paprasta, kad pastačiau saulės elektrinę ir ji man 20 metų generuos elektrą.
kestutisz 2025-11-19 15:31
immortallt 2025-11-20 12:24
Skaičiuoju įmonėms, kurios investuoja dešimtis ir šimtus milijonų, atsipirkimus, bet taip, kęstuti, tu tiki, aš tai skaičiuoju. Žiūrint kaip skačiuoji EV atsipirkimą? Na jei EV ar VDV perki už tą pačią kainą, EV palūkanos 0,5% mažesnės, o energijai į mėnesį de fakto išleidi~ 140€ mažiau. Aptarnavimas EV ateinančius 5 metus yra aiškus, ir kainuoja 3x pigiau, nei VDV. Didesni gedimai galimi EV, kuriuos reikėtų dengti iš savo kišenės nenusimato mažiausiai 8 metai. Per tą laiką ant energijos bus sutaupyta 13k€. Kadangi realiai normalus EV akumuliatoriaus tarnavimo laikas skaičiuojamas nuo 15 metų, po kurių akumuliatorius, net ir nudrožtas, vis tiek nėra bevertis, bus ant degalų, dabartinėmis kainomis, sutaupyta ~26k€. Už automobilį, mano konkrečiu atveju, sumokėta be paramos 19k€. Tai panašų VDV perkant sumokėčiau ~22k€ už automobilį (kad nebūtų visai nudususiu varikliu ir panašios komplektacijos), už kurą ~34k€, ir dar tepalams tarime tik 1k€, tai 48k€, jei per 15 metų niekas nesuges, ko nėra VDV, ir jau nevertinant, kad EV per tą laiką gal kartą tvarkysi stabdžius, o VDV bent 3. EV tuo metu kainuos 19k€ + 8k€ už energiją, t.y. 27k€. O vertinant dabar per asmeninę kišenę, tai jau 48k€ vs 22k€ per 15 metų. Donatas mane įtikinėja, kad 48k€ yra mažiau nei 22k€. Galima imti ir kitose kategorijose pavyzdžių. Galima suskirstyti pirmiausia vartotojus, į skirtingus poreikius, ir tada kiekvienoje kategorijoje paskaičiuoti koks EV ir VDV tinka, ir tada suskaičiuoti, ir daugumoje kategorijų, t.y. ką dabar spėju 70-80%, gausi panašų rezultatą. Pamiršau pridėti kasmetinę priežiūrą, kuri EV yra mažesnė, bet jau tebūnie. Pamiršau ir palūkanas suskaičiuoti. Nu bet kas čia skaičiuoja. Excelyje tokius dalykus reikia daryti.
gytis13 2025-11-20 14:50
Šiaip jeigu skaičiuot atsipirkimus namų ūkyje taip kaip įmonėje tai fotelio niekaip neišeitų nupirkti, nes neatsipirktų tokia investicija. Vietoj fotelio reiktų pirkti taburetę, juk funkcija panaši bet nusidėvėjimas mažesnis ir ilgaamžiškumas didesnis, ir katės nagų nedrasko, ir dar anūkams gali palikti dėl mažo nusidevėjimo. O jeigu perdažai tai visai kaip nauja taburetė pasidaro, skaityk kad pradinė vertė sugrįžta...
donatasv 2025-11-20 18:51
Kai skaičiuot išmoksi tada galėsi pasakot. 14k per metus pagal tave nuvažiuoja žmonės, o tu dedi 140 per mėnesį sutaupyta čia aš tiek dabar su benzinu nuvažiuoju su antra mašina panašiai ir man pilnai 90 eur užtenka jei dyzelis būtų tai gal net ir į 70 įtilpčiau. Toliau eit tikrint tavo kliedesius? Ir mes kalbam apie automobilį dacia springas čia ne automobilis. Gal dar vdv su paspirtuku palygink? Nelyginu ne dėl to kad totalus kibiras tas dzin, o dėl to, kad rieda nuo krovimo iki krovimo 100km. Už 20k paimsiu kia seed ir bus normali mašina. Važiuok kur nori. Tavo dacia 4 eur 100km elektra kainuos, seedas 10 eur. Kelionėje i klaipėda gal palyginsi? Į lenkus apsipirkt?
immortallt 2025-11-21 16:44
14k per metus dabar panašu ir aš nuvažiuosiu, važinėju beveik vien tik mieste, kas su Toyota yaris gaunasi ~7,5l/100 km. O jei dar ir pašildymą jungčiau, būtų kaip nėr ką 8l//100km (nėra tokio). Benzino kainą periodui paėmiau 1,5€/l. Paskutinį kartą pyliau už 1,43€/l. Nu tai paskaičiuok, kaip tu sutilptum. Nori dyzelį skaičiuoti? Primesk remontus ant viršaus ir automobilio kainą didesnę, bet žinoma, tada skaičiai negražūs gaunasi, nes naujas dyzelis brangiau nei EV. Taip pat per 15 metų teks keisti DPF ir katalizatorių į naujus. Aišku neskaičiuoji, nes už tą kainą bent kartą pakeisi akumuliatorių į naują, jei ne du. Kol kas neradai nieko, ką sugebėjai paneigti. 4€/100km? Kodėl ne 40€? Per 8.603 km sunaudota 1190 kWh elektros. Grubiai už 1 MWh elektros per metus sumoku aš 55€ (saulės elektrinė jau prieš 2 metus atsipirkusi, ir nė cento neišleidau per pastaruosius 5 metus elektrinei), tai 100km man realybėje kainuoja 0,64€. Į lenkus apsipirkti Bleee, taip žemai pulti tau į purvus, baisu. Ir kurioje vietoje aš sakiau, kad mano Dacia spring yra pagrindinis šeimos automobilis ar skirtas visiems, ir ilgoms kelionėms? ~1/3 automobilių Lietuvoje yra antras šeimos automobilis, skirtas maltis mieste. Šiaip tarp mano kolegų, kurių daugumos metinė alga yra arti 6 ženklų, arba stipriai 6 ženklų, turi panašaus dydžio elektromobilį. Ar tai fiat500, ar inster. Jiems nereikia automobilio, kad ego savo pakelti. Tu nenori sąžiningai palyginti. Tu nenori girdėti, kai sakau 70% gamos EV jau yra pigesni, tu orientuojasi net ne į 30%, bet 10%, ir aiškini, kad 10% yra reprezentatyvu visiems 100%. Mano Dacia ir pan. dydžio auotomobiliai realiai yra ~15-25% poreikio. Bet žinoma, yra kiti, kuriems automobilis yra ego, bet ego nėra poreikis. Jiems reikia Hummer dydžio automobilio, bet po to nesugeba net išsukti.
donatasv 2025-11-21 18:35
14k per metus čia tavo žodžiai ne mano aš prie tokio skaičiaus rišuosi ne šeip sau... Saulės elektrinė atsipirkus visvien tai yra investicija, jei imi nuo 0 to neturėsi. Čia turi turėt namą, papildomo ploto ir viso kito š arba labai didelį stogą ir t.t. parkai vėl savos problemos. Aš neginčinu to dalyko, kad su ev negali būt pigu. Visada pridedu prie tam tikrų sąlygų. Šitas išskirtinis momentas su mūsų saulės elektrinėmis yra laikinas pliusas. Vėliau kaip padengsi? Eso mokestis 11ct + biržos kainą? Jei neturi kur krautis namuose kaip tada? Su malonumu lakstysi ir sėdėsi žiemą mašinoje laukdamas kol pasikraus. Minusų turi ir labai daug, ir šioje vietoje valdžia turi nulipt ant musko sukurtos adatos, kad tai auto kuris čia ir dabar pakeis vdv ir jau 2030 visi patenkinti važiuos ir vargo nematys su ev... Važiuosim tik savu laiku, o ne kai muskas ar valdžia pasakys. Ištobulinkime technologiją, sukurkime tinklą, padarykime patogų ir nebus bėdų.