Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
qrad 2021-10-26 00:15
Nesu biologas ir nežinau pagal ką yra skirstomos tos lytis. Tikriausiai reikėtų ieškoti informacijos, kuri yra viešai prieinama.
Bet jei ką, tai pas moterų klitorius yra mažas nesusiformavęs penis
Edit: o šiaip daugiau lyčių egzistuoja, nes daugiau chromosomų kombinacijų yra, nei XY(vyras) ar XX(moteris). Kitų lyčių chromosomų kodas: X, XXY, XYY ir XXXY
bmk1245 2021-10-26 10:56
OK, kuom barzdotas dėdė, manantis jog yra mergaitė, skiriasi nuo šizofreniko, kuris mano esąs Napoleonas? Jei genetines anomalijas laikome "lytimi", tai kokia "lytis" yra Dauno sindromas?
immortallt 2021-10-26 11:02
1. Ne bet kokia genetinė anomalija laikome "lytimi".
2. Svarbus kitas aspektas, jei sau ir kitiems nekelia pavojaus, kokią teisę tu turi riboti to žmogaus teisę būti laimingu, kol tai nepažeidžia kitų asmenų teisių, ir asmuo vykdo savo pareigas?
Homoseksualų teisių pripažinimas yra ne medicininis, o teisinis klausimas. Ir jie nieko kito nereikalauja, kaip teisinių apsaugų ir teisinių galimybių, kurias turi heteroseksualios poros. Heteroseksualioms poroms tai neturi nei teigiamos, nei neigiamos įtakos. Na nebent Heteroseksualioje poroje iš tikrųjų yra homoseksualas.
P.S. anksčiau ir su psichiatriniais sutrikimais žmonės realiai neturėjo teisių, realiai jokių. Įvairiai žalojamos smegenys buvo, kankinami, kalinami, nors pavojaus nei sau, nei aplinkiniams nekėlė.
conjurer 2021-10-26 13:31
Napoleonas mažiau pavojingas.
BerniukasBezdaliukas 2021-10-26 14:54
Visiškai sutinku ir aš. Tik kad problema ta, kad žmonės neturi jokių šios problemos sprendimų. Visas pasaulis ir mūsu patogumai paremti ant besaikio vartojimo. Elektriniai automobiliai nors ir jau greičiausiai bus ateitis, pakolkas tai yra tik dar vienas triukas, naudojantis bloga situacija pasipelnyti.
immortallt 2021-10-26 15:01
Bezdaliukai, tik tavo komentaras ir yra.
Intensyvumas taršos sumažėjo neregėtais tempais. Atsiejimas ekonominio augimo ir taršos - vykstantis procesas ir netoli jau šis lūžis. Ką tai reiškia? Kad ne tik esamą ekonomiką transformuojame, bet ir naujai kuriama ekonomika nekeltų taršos.
Elektromobiliai triukas? CO2 elektromobiliai atperka blogiausiu atveju per 150k km kažkur, čia jei visa elektra gaminta naudojant anglį, lyginant su dyzeliu (ir čia net nevertinant, kad akumuliatoriai išimti iš nudrožtų elektromobilių po kokių 300-600k km, priklausomai nuo modelio, bus toliau naudojami stacionariai dar bent antrą tiek). Tokių šalių, kur elektra gaminama išimtinai anglimi nelabai ir yra, o jose elektromobilių dažniausiai mažiau nei supercar'ų. Tuo tarpu šalyse, kur atsinaujinančios elektros pagaminama daugiau, ir elektromobilių santykinai su likusiu parku daugiau. Geriausias pavyzdys Norvegija, kur iš esmės 99% elektros - atsinaujinanti.
JAV elektromobilių daugiausia Kalifornijoje, o nuo anglių labiausiai priklausančiose valstijoje - jų gerokai mažiau.
BerniukasBezdaliukas 2021-10-26 15:52
Teslos idėja gaminti automobilius, paskui juos recylint, naudoti jau "pavarguses" baterijas kitur, kol galų gale jos bus netinkamos naudoti niekur. Yra tiesiog nuostabu, taip ir turi būti. Bet ka aš turiu omenį su triukais. Jeigu automobiliui po garantijos sugedo baterija, (visa baterija niekada nesugenda beje). Tesla keičia tik visą pilną, kur priklausant nuo automobilio markės kaina siekia virs 10000usd. Kai automobilis jau gan stipriai nuvertėjas, tokiu atvėju jos jau nebeapsimoka tvarkyti. Bet esmė tame, kad privačiai servisai sutvarko tas baterijas gerokai pigiau, nekeičiant viso battery packo. Čia žinoma aš nevarau tik ant teslos ir kiti gamintojai daro panašius dalykus. Bet mano nuomone, gaminti lieti, presuoti naujus kėbulus ir ju dėtales yra ekonomikos augimo skatinimas naudojant daug naujų išteklių susiejūsių su nauja tarša i mūsu gamta.
Trumpai, metaforiškai tariant, čia kaip Iphone ir Fairphone. Iphonas gamina telefonus taip, kad juos sutvarkyti būtu itin sunku o Fairphone višiska priešingybė.
Beje visiškai nesutinku, kad Norvegija yra geras pavyzdys. Hydroelektriniu belenkur nepristatysi o būtent jos didžiaja dalį visos šalies energijos ir sudaro, kaip aš suprantu.
conjurer 2021-10-26 16:15
Jei keisi kelias celes, bus įtampų nesutapimai, ir tai įtakos visas celes. Norint turėti variantą, kur pavienių celių keitimas sukelia mažiau problemų, reikia sudėtingesnio valdiklio, kuris pakeltų kainą.
Tokių kaip masinių elektrinių fairEV nelabai yra, nes pirma ateina tokie kaip tesla ar apple. Ir tik tada susimąstome, kad jie kažką daro netinkamai, bandome taisyti, bet tą geresnį variantą renkasi mažuma žmonių.
Iš vis automobiliams reikia judėti link tokio modelio kaip elektronika juda, kai tam tikros dalys standartizuojamos, ir neleidžiama išeiti iš normos, jei tai neduoda jokios apčiuopiamos naudos. Taip atpigtų taisymas, mažiau ką reikėtų perdirbti, gamyba irgi pasidarytų pigesnė. Šiap ar taip beliko gal 6 mega kompanijos, kiekviena su krūva brand'ų, taigi jos dėl globalaus standartizavimo tikrai nenuskurs, o naudotojai tik laimės ilguoju laikotarpiu.
immortallt 2021-10-26 16:48
Berniukas, eini į labai smulkias detales, bet tarkime, tas pats į korpusą integruotas akumuliatorius - jis bus remontuojamas. Tesla jau pateikė atsakymą ir kaip. Tiek kad čia daugiau rodo Tesla tikėjimu savo akumuliatorių kokybės kėlimu. Ir jei šis sprendimas paeina, išteklių ir energijos poreikis gaminant tą patį elektromobilį sumažėja, o ne padidėja.
Norvegija yra unikalus pavyzdys, ir Norvegiją kaip pavyzdį paėmiau ne dėl to, kad hidroenergija yra gerai ir išsigelbėjimas pasauliui, o dėl to, kad Norvegijoje atsinaujinančios energijos daug ir tai šalis, kurioje nauji EV sudaro didžiausią automobilių dalį. Hidroenergija dažnu atveju yra per dideli ekologiniai kaštai, Norvegijoje unikali situacija, nes daug visokių tarpeklių, kur nėra daug augalijos, neužtvindomos didelės teritorijos, o daug kur ir gyvybės yra minimaliai, nes vanduo yra ledyno/sniego tirpsmo, todėl nėra ten ir maistinių medžiagų.
Bet kokia gamyba link standartizacijos gali judėti tada, kai nusistovi technologinis progresas. negali standartizuoti kažko, kas po pusės metų technologiškai yra atgyvena, nes nespėjus standarto įvesti, jau naują kursi. Akumuliatorių celės - standartizuotos, bet ir tai vyksta pokyčių. Krovimo jungtys - na jų gausoka, bet irgi juda prie 3-4 standartų. Visiškai standartizuoti gali ir nepavykti dar ilgą laiką dėl naudojamų skirtingų įtampų, AC/DC, nes skirtingi privalumai šių technologijų.
Standartizacijos patys gamintojai sieks, kai rinka pasidalins, nes tai padeda mažinti kaštus, didina patikimumą ir pelną. Tik kaip sakiau, kaip gali standartizuoti tai, ką po pusės metų išleisi? Tesla siekė savo akumuliatorius padaryti standartu.
conjurer 2021-10-26 17:58
Nėra taip kad po pusės metų visi automobilio komponentai pasikeičia. Pvz PC pasaulyje daug standartų yra jau dešimtis metų nusistovėja, ypač usb. Automobiliuose kiekvienas modelis turi vos ne unikalų generatorių. Negali išimti iš fiat ir įdėt į VW. Tarp tų pačių VW kartais skiriasi. Ir pastebėjau, jei judama link naujų technologijų, be išankstinio standartizavimo, po to būna chaosas, dėl krūvos tarpusavyje nesuderinamų lokalių standartų. O dar kinai dėl nenorėjimo sertifikuoti savo įrenginių, sukuria paralelinius standartus (HDMI ir HD, PD ir QC).
Reikia su daugiau dalykų padaryti kaip su USB-C.
immortallt 2021-10-26 19:55
AC - kad galėtum krautis iš paprasto elektros lizdo.
Nėra taip, kad keičiasi visi komponentai viename modelyje, bet skirtingi gamintojai daro inovacijas ir paleidžia naujesnius dalykus kiekvienas savo modelyje.
USB-C atsirado po ilgesnio laiko, kai technologijos nusistovėjo.
Su automobiliais irgi, ilguoju laikotarpiu nusistovės platformos kelios, ir VW koncerno visi automobiliai eis ant kokių 3 platformų, ir jų dalys bus tarpusavyje keičiamos. Po to žiū ir konkurentai galbūt dalį dalių, ar net visą platformą pirks. To iš dalies siekė Tesla - jie norėjo, kad jų akumuliatoriai taptų standartu. Nepavyko, rinka buvo užsispyrusi savo kurti kiekvienam.
conjurer 2021-10-26 20:06
USB-C joks ne nusitovėjimas, tai dirbtinai išvestas, ir per prievartą visiems įgrūstas standartas, kuris sprendžia senesnių USB problemas. Ir panašiai atsirado visos usb jungtys, tik apple laikosi savo kažkokio senovinio standarto (kuris patogesnis tik kai nori prilituoti kažką prie tos jungties, nors čia ne apple bruožas, leisti taisyti ar perdarinėti įrangą).
Dėl baterijų, sunku pasakyt kas geriau, musko nauji išmatavaimai reikalauja perdaryti gamybos linijas visur. Per reguliavimus priėjus prie to paties, ar visų sutarto naujo celių standarto būtų galima suvienodinti visų automobilių celes. Jei krovimo kontroleris irgi būtų standartizuojamas, iki tiek kad galima būtų jį pakeisti į kitą kraunantį kiekvieną celę atskirai, gal ir pavienių celių keitimas taptų patogia alternatyva visų keitimui.
qrad 2021-10-26 20:24
Kažkas čia minėjo viešąjį transportą ir troleibusus.
Tai nebūtina vystyti troleibusų infrastruktūros, galima keleivius ir su elektriniais autobusais vežioti.
Kaip tik Klaipėdoje gamina elektrinius autobusus ir po miestą keli tokie važinėja pastoviais maršrutais. Teko važiuoti tokiu autobusu, tai visai patiko.
Aišku jie yra ganėtinai brangūs, bet per kuro sąnaudas su laiku atsipirktu. Mažesniuose miestuose, kur būtų per brangu vystyti troleibusų infrastruktūrą tokie elektriniai autobusai būtų pats tas.
Jau nekalbant, kad išvis jokių teršalų neskleidžia, tokie autobusai ir mažiau triukšmo skleidžia, kas aktualu mieste.
https://www.youtube.com/watch?v=iO2u8dfMbSk
Sunstep 2021-10-26 20:57
Klimato kaita, kas iš to? Žemė tiek kosmosas yra nestabilus, mes esame čia tik laikinai. Geriausias patarimas protaujančiams nepalikti žemėje jokių palikuonių, jeigu bent kiek svarbi jų lemtis.
bmk1245 2021-10-27 10:08
nelabai daug ką turi bendro su genetika (ta prasme, kad "lyčių spektras" tėra socialinis fenomenas, ne biologinis).
PS jaučiuosi kaip pensininkas (transamžys), reikalauju gerbti mano jausmus, ir valstybė privalo man mokėti pensiją...
immortallt 2021-10-27 12:42
Conjurer, nusistovėjo technologijos ir poreikiai, tada galėjai įgrūsti standartą. Beveik visada standartą prievarta reikia įkišti. Klausimas prievarta yra iš verslo monopolinės/oligopolinės jėgos, ar iš reguliavimo. Blu-ray kai pasirodė, tai ten buvo krūvos įvairių variantų, bet kai neatsirado dominuojančios technologijos, taip ir neįsigalėjo.
Kodėl Musk'o nauji pokyčiai reikalauja perdaryti linijas, kai kasmet celių gamyba auga vos ne dvigubai?
Qrad, tikėtina, kad bus hibridai, troleibusų su akumuliatoriais, kai mažiau apkrautuose keliuose, dar važiuojant, galėtų pasikrauti akumuliatorius, o centre, kur eismas intensyvesnis - važiuotų iš akumuliatorių.
Sunstep, žemė ir kosmosas nestabilus? Nu ir kas pasikeitė per 100-tą metų? Nu vat nebent koks meteoras užklįsta. Žemėje klimatas tokių staigių pokyčių nėra patyręs, na tik po superungikalnių išsiveržimo, ar to pačio meteorito didelio. Niuansėlis, tokių pokyčių neišgyvensime. Bet žinoma, koks skirtumas, išmirti šį amžių, ar galbūt sukurti technologijas, kurios leis nukreipti meteorus, nukenksminti superugnikalnius ir gyventi tol, kol galėsime išsiplėsti į kitas planetas ir sistemas.
bmk1245, kaip partnerystės įstatymas, ar šiaip nežeminimas, negrasinimas susidoroti, tiesiogine prasme šūdo pylimas susijęs su sporto varžybomis? Čia visai kita tema, kur pritariu, neturėtų leisti translyčiams dalyvauti profesionaliame sporte, bet lygiai taip pat homoseksualai ar translyčiai neturėtų būt apriboti teisiškai. Tiesa, dėl translyčių esu labiau rezervuotas.
Gerbti žmonių jausmus reikia, tik visų, o ne tik tų, kuriuos žeidžia kitų žmonių laisvė, pvz. kai ką gali žeisti juodaodžiai važiuojantys autobusu...
bmk1245 2021-10-28 10:35
OT
Problema yra tame, kad šiandien teisių ir galimybių lygybė yra suprantama kiek kitaip nei buvo anksčiau - JAV moterų futbolo rinktinės norai gana aiškiai tai parodo. Galiu garantuot, praeis kiek laiko, ir vienalyčių šeimų tėvai/mamytės pradės reikalaut preferencijų.
immortallt 2021-10-28 11:15
Tai kitaip sakant, kadangi kažkas, kažkada norės preferencijų, tai dabar negalima suteikti lygių teisių? O gal eikime toliau, kadangi ateityje vienalyčiai norės preferencijų (čia net ne spėjimas, o subjektyvi nuomonė, nes tai reikštų, kad didžioji dalis homoseksualių porų norės preferencijų, ne maža jų dalis), tai reikia grąžinti vergovę, kai 90% visuomenės iš esmės jokių teisių neturėjo, tada net nebus galimybių reikalauti preferencijų.
bmk1245 2021-10-28 13:04
Niekur to netvirtinau.
immortallt 2021-10-28 13:50
Nu tai ką tvirtini? Ir ką reiškia "Galiu garantuot, praeis kiek laiko, ir vienalyčių šeimų tėvai/mamytės pradės reikalaut preferencijų."
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Dvejonių nebeliko: 99,9 proc. mokslininkų sutinka, kad klimato krizę sukėlė žmonės - ryškėja ir kita, su socialiniais tinklais susijusi problema