Pateko į Gineso rekordų knygą. Neįtikėtina, ką išgyveno jūrų dronas „Saildrone Explorer“ (Video) ()
Šiuo metu vandenynų paviršių tyrinėja 12 jūrinių dronų „Explorer SD 1045“, padedantys išsiaiškinti uraganų priežastis ir apie juos įspėti.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Autonominei jūrinei nepilotuojamai platformai „Saildrone Explorer SD 1045“ buvo suteikta garbė patekti į Gineso rekordų knygą kaip pirmoji platforma pasaulyje, matuojanti uragano vėjo greitį apsilankius jo epicentre. Apie tai pranešama „Saildrone“ bendrovės svetainėje.
Autonominis kateris 24 valandas praleido 4 kategorijos uragane Sam ir pateikdamas pirmąją pasaulyje vaizdo medžiagą iš galingo uragano Atlanto vandenyne. Praplaukęs per uragano centrą, SD 1045 užfiksavo 203,22 km/val. vėjo greitį – didžiausią kada nors užfiksuotą nepilotuojamo antvandeninio transporto priemonės.
To capture its video, Saildrone Explorer SD 1045 travelled through the inside eyewall of Hurricane #Sam, about 10-15 miles from the center of the eye.
— NOAA Research (@NOAAResearch) October 5, 2021
Learn how the data this @saildrone collected will help scientists understand hurricanes from @NOAA_AOML: https://t.co/CxzQJ8yT3r pic.twitter.com/zI94zGsiwY
„Didžiuojamės, kad sukūrėme jūrinį droną, galintį veikti ekstremaliausiomis oro sąlygomis Žemėje ir pateikti duomenis, kurie gali padėti geriau suprasti šias galingas audras“, – sakė „Saildrone“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Richardas Jenkinsas.
Kovodamas su galingomis bangomis ir stipresniu nei 200 km/val. vėju, autonominis dronas SD 1045 ne tik išgyveno, bet ir surinko svarbių duomenų apie fizinę vandenyno ir atmosferos sąveiką, kuri parodė, kad druskingumas gali turėti įtakos audrų formavimuisi.
The Saildrone Explorer SD 1045 was directed into Category 4 Hurricane #Sam over the open Atlantic
— Joseph Neubauer (@JNeubauerWx) September 30, 2021
Check out this amazing video from Saildrone, in collaboration with NOAA. It's an unmanned surface vehicle. What a view! pic.twitter.com/nOC4oIjUQc
Ši platforma yra 7 metrų ilgio ir turi 5 metrų aukščio burę, panašią į lėktuvo sparną, kuri užtikrina judėjimą į priekį. Panašios nepilotuojamos platformos šiandien naudojamos stebėti ekstremalias oro sąlygas, tokias kaip NOAA misija „Atlantic Hurricane“, kurioje sumontuotas trumpesnis ir stipresnis „uragano“ sparnas, specialiai sukurtas atlaikyti sąlygas atogrąžų ciklono viduje.
Šią vasarą į uostą grįžo dar viena SD 1045 platforma, vienas iš 12 laivų, dalyvaujančių 2023 m. misijoje. Jis yra prie Pietų Karolinos krantų, ypač sudėtingoje vandenyno vietoje, kur santykinai sekli vandenys susieja su stipriomis šiltomis Golfo srovėmis. Vandens srautas maitina regioną praeinančias audras.
„Saildrone“ sparnų technologija buvo įkvėpta dar vieno pasaulio rekordo. „Saildrone“ įkūrėjas ir generalinis direktorius 10 metų dirbo, kad pagerintų pasaulio vėjo varomų transporto priemonių greičio sausumos rekordą. Sėkmingai pasiekęs naują rekordą 2009 m., Jenkinsas savo novatorišką povandeninių sparnų technologiją pritaikė autonominiam burlaiviui „Saildrone SD 1045“.