Piraha genties žmonės: gyvenimas dabartimi (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

inteligentas 2010-09-08 19:46
Na šiaip tai reikia gailėtis už nuodėmes, tik tada tau bus atleista. O apie tai, kad tikintieji daugiau linkę į smurtą tai galbūt tik iš dalies tiesa (tuose atvėjuose kaip tarkim musulmonai teroristai, arba seniau buvę kryžiaus žygiai). Dauguma (na nekalbu apie pagonis ir kitas politeistines religijas, kur reikėdavo ką nors aukoti) tų smurtinių atvejų būną tada, kai religija yra iškreipiama, ne taip intepretuojama. Nes pats Jėzus yra sakęs panašiai :"Jei gavai antausį į vieną žandą, atsuk kitą". Taip pat krikščionybė liepia viską mylėti, melstis net už priešą. O apie kryžiaus žygius, viduramžius nekalbėkim, nes tada kaip jau minėjau buvo labai iškreiptas tikėjimas. Pati katalikybė tada turėjo blogų dalykų ir dabar jų yra daug mažiau, bet yra. Pavyzdžiui celibatas. Kam jis reikalingas? Vat ir dėl to ir renkas tokie... kunigai.
Plikas 2010-09-08 21:19
Apie tokią socialinę grupę kaip "ateistai, kurie propaguoja tikėjimą mokslu bei pažanga" nesu girdėjęs, bet yra "tona" straipsnių ir tyrimų kurie rodo, kad religingumas ir išsilavinimas (taippat ir IQ) koreliuoja neigiamai.
bahuriux 2010-09-08 21:50
Berods Jezus puikiai viska suprato (tai ka as auksciau parasiau) jau pries 2000 metu, nes blogo linkejimas bet kam netgi priesui prives prie blogo paciam linketojui ir atvirksciai gero linkejimas, kad ir priesui yra gerai, nes ta gera gausi pats. Na as nevirskinu jokiu religiju nes jos riboja zmogaus samone ir tobulejima, butent religija yra zalinga, bet tikejimas labai naudingas. Prijauciu budizmui (tai ne religija o filosofija) ir pasaulio sandaros aiskinimui pagal kvantine mechanika, nes tie du skirtingi dalykai nepriestarauja vienas kitam, bet papildo vienas kita. O tu zmogeliuku is piraha genties truputi gaila, nes jie pasmerke save netobuleti ir daugiau neevoliucionuoti.
RiMuSaS 2010-09-08 21:50
Oj cia kad suvelei viska... As jug ir nesakiau kad tokie dalykai turetu but pateisinami... As nezinau apie kokius tikincius tu kalbi kurie remiasi tokia mastysena kad padarytu bet koki is tokiu nusikaltimu kuriuos isvardinai ir nesukdami galvos nueitu i baznycia atleidimo... Matai nesu tos daugumos kaip dabar paplite apie zmogu sprest is jo isvaizdoz jo kalbejimo manieru... Negyvenu dar tiek ilgai kad galeciau sneket kad sukaupiau didelia patirti... Bet butent nebudamas tuo kuris apie zmogu sprendzia ispirmo zvilgsnio esu savo ir nesavu noru bendraves su ivairiu tipo zmonem... Ir nereikai burt kad tikintys yra kazkokie idijotai ar panasiai... Ivairiu ju yra... Didziausia kritika del religijos turetu krist tai religijos grietineliai... ( nesipletosiu nes minciu destymas rastu nera stiprioji puse, taigi galiu netycia nukrypt nuo sekos ) Pakankamai daug tu vadinamuju issilavinusiu maciau labai egocentrisku... Su smarkei menkom moralinem normom... Aisq isoreje jie tvarkingi graziai pasneket moka... Pamegink su tokiu bonke islenkt ir sakykim prieit prie asmeninio pokalbio... Morale jie nespindi... Nes pastebejau toki dalyka kad tie kurie labai ryskia parodo kad netiki religija nes tai slamstas ir panasiai ( as pats nereligingas ) uzmirsta ir pacias moralines normas, Mylek artima ir panasiai... Jai zinot toki zmogu kaip Ensteinas, jis buvo tikintis zmogus, bet nesusireiksmines ties konkreciu to tikejimo modeliu ir panasiai... Svarbiausia buti pakantiems kitiems ir sau... Tiek manau uzteks sekanciam komentarui. O del smurto, smurtauja labiau neapsisviete zmones ( Bet tai nereiskia kad jie religingi ). Daug ir issilavinusiu zmoniu yra religingi... O tikejimas ir religija mano nuomone yra skirtingi dalykai...
RiMuSaS 2010-09-08 22:09
Ganetinai tvarkingai sneki... Pradzia nelabai man patiko, bet nekomnetuosiu jos... O kodel tau turetu but gaila tu pirahu ?? Ko mes asmeniskai siekiame sau ? Laimes gero gyvenimo ?? Ramybes ? Ko ?? Nemanai kad ganetinai kvaila manyt kad jie sakykim nepilnaverciai... Jie laimingi argi to negana ?? Bet ir su tobulejimu yra labai didele probelma... technologijos vystosi per greit... Ir zmones nesugeba prie ju adaptuotis... Ir faktas kad dvasine zmogaus puse merdeja... Zmones darosi antipatiski vieni kitiems ( cinikams as cia nekalbu apie religija... ) Jai zmones nebutu tokie egoistai ir garbetroskos mes butumem dar toliau pazenge o jai atmetus dark ages tai dabar sedetume marse ir susijunge mintimis tinke diskutuotumem apie tai... Labai didele problema mokslas be humaniskumo... Zmones pradeda garbint bejausmes ir negyvas masinas... Taip atsiribodami nuo gyvosios gamtos... GERAI TIEK UZTEKS... PRASAU Pakomentuokit aciu
blizzard 2010-09-08 23:10
Patiko straipsnis. Iš to galima padaryti išvadą kad tikėjimas priklauso tik nuo aplinkinių žmonių. Tas mokslininkas vienas nesugebėjo išlaikyti savo tikėjimo tarp žmonių kurie į jį nekreipė dėmesio. Tas pats turbūt būtų jeigu koks nors arabas gyventų tarp krikščionių. Taigi minios instinktas suveikė ir čia.. Tie žmonės spinduliuoja pasitikėjimu savimi, kuris nužudo bet kokį pasitikėjimą kitu, nesvarbu ar tai mano draugas ar dievas.. Manau tie žmonės pakankamai pažengia dvasiškai ir nereikia sakyti kad jie daugiau netobulėja, kaip kad kažkas sakė. Jie tobulėja ten kur jiems reikia, priešingai negu mes, mes tobulėjime tam kad jaustumėmės tobuli ar būtume įdomūs kitiems. Šių dienų technologijos tobulėja taip greitai kad neįmanoma viską išmokti vienu metu ir girtis kad išmanome kažkiek daugiau.. Paklauskite savęs kiek jūs išprusę esat? ogi nė kiek.. kaip ir visi palink mus.. Mes jau išaugome iš to amžiaus kada žinios buvo vertinamos, dabar viskas kiek kitaip, dabar vertinamas gebėjimas surasti tam tikrą informaciją.. Jie netobulėja pagal mus, taip pat mes netobulėjame pagal juos.. tarsi dvi šalys rusai nesimoko lietuviškai, mes nesimokome rusiškai, bet nesvarbu nuo to, vis tiek, tiek mes tiek jie gyvenam ir vieni į kitus nekreipiame dėmesio.. Taigi tokie straipsniai ir tokie žmonės apie kuriuos kalbama šitame straipsnyje tik parodo kam iš tiesų ta religija yra skirta ir kiek jos iš tiesų reikia. Parodo kad religija pati sugalvojo kaip valdyti žmogų išpradžių sugalvojusi nuodėmių sistemą, po to nuodėmių atleidimo sistemą ir t.t. Kas liečia statistiką apie ateistus ir tikinčiuosius, kad ateistai mažiau išprusę ir t.t. čia irgi iš piršto laužta informacija, vien tik pagal tikinčiųjų ir ateistų skaičių palyginus. Aš asmeniškai išvis apie tokią statistiką girdžiu pirmą kartą, galima gal daugiau info pvz kokia organizaciją ją sudarinėja ar iš kur tokia statistika gaunama ir t.t. Kažin ar nėra statistikos kas daugiau loterijos bilietų perka ar tikintieji ar ateistai, galėčiau lažintis kad tikintieji.. arba kas laimingiau gyvena ar tikintieji ar ateistai. Įtariu kad ateistai gyvena laimingiau, nes jiems nereikia nerimauti dėl kažko.. Taipogi tikintieji ko gero mažiau pasitiki savimi, nes jie laukia dievo, kol jis kažką padarys už juos, užuot ėmesi to patys.. Šaunu iš tikro norėčiau tokioje gentyje pagyventi.. Manau kad būtent budistai gyvena panašiai, kadangi jie siekia Budos idealo užuot kažką garbindami, jie bando patys tai pasiekti. Šitie žmonės yra panašus į budistus, jis pasitiki savimi o ne kažkuo ko nesupranta, nemato ar nejaučia..
RiMuSaS 2010-09-08 23:54
Nelabai sutikciau su tavo poziuriu del tu loretijos bilietu ir laimingumo Dar labai daug kas priklauso nuo poziurio... Tikintys irgi laimingi Nebloga mintis atejo i galva... Atejismas kaip ir religija jau gaunasi Netikejimas dievu... Panasiai kaip satanistai, man tai jie juokingi... Zaidzia tapati krikscioniska zaidima... O isivaizduoja tarnaujantis kazkokiam setonui ir panasiai... Tokie dalykai manau tik parodo kad musu dvasinis pasaulis toks menkavertis kad zmones labai greitai pasiduoda visokiems tikejimams sektoms ir panasiom nesamonem... Vat kaip minejo zmogeliukai Budizmas, na simpatizuoju tai religijai/filosofijai kodel pasmus negalejo kasnors panasaus susikurt tais laikais... Tai ne krikscionybe...
Patriotas 2010-09-09 09:14
Ateizmas nera religija, kaip ir pats tikejimas Dievu ar dar kokia nors supernaturalia egzistencija, dar nera religija. Religijai budinga eile atributu, kaip . O del tikejimo ir issilavinimo rysio statistiku gincytis neverta, nes pirma, tai tik socialiniai duomenys, kurie is esmes nei neigia nei tvirtina pati tikejima, o antra, nuo naudojamu tyrimo metodiku statistikos gali buti labai skirtingos. Viskas ka jos gali pasakyti, kad vidutinis ateistas yra labiau issilavines nei vidutinis tikintysis - ok, as su tuo sutinku (nuo kada "tikinciuju" 95% populiacijos, tai toks faktas, man beveik savaime suprantamas), bet nereikia spekuliuoti tokiais rezultatais, nes jie neirodo, kad visi tikintieji kvailesni uz visus ateistus. Negana to, butu idomu apzvelgti tikinciuju ir ateistu proporcijas ivairiose mokslo srityse, pavyzdziui, manau tikinciuju butu daugiau formaliuosiuose moksluose negu naturaliuosiuose, nors tai nereiskia, kad naturalieji mokslai reikalauja didesnio intelekto, is ko seka, kad mokslo ir tikejimo priespriesa yra daugiau individualaus mastymo, ar mokslo srities formuojamo mastymo rezultatas nei pacio intelekto.
zet 2010-09-09 10:12
Tipo tapai kulturingas ir iskarto issilavines Zodis mandagus ir kultura is principo skiriasi. Afraemerikieciai irgi turi amerikoje savo kulutura, kuri musu akimis yra "nekultura". Mandagumas - tai etiketas, bet tai galioja tik musu kulturoje . Ar visada buti etisku ? Gal, kas zino. As net nezinau ar esu ateistas ar teistas. Gal ir kazka tikiu bet jei ir tikiu, tai kazka zodziais sunkiai nupasakojimo. Krikscioniu relgija? Beje, kalbant apie religinguma, reikia isplesti savokas. Ar esi tikintis krikscionis (krikscioniskaji dieva), ar priklausai krikscioniskajai bendruomenei? Visu vestuves (ar dideles daugumos) vyksta baznyciose, krikstijami vaikai, kai zmogus numirsta, jis irgi laidojamas krikscioniskose kapinese. Tad taip, as priklausau krikscioniskajai bendruomenei, nors pati bendruomene man ne prie sirdies
Drutas 2010-09-09 10:24
Na aš tikintis, nesuvokiu, kaip negali būt kažkokio prado viskam, kas yra, todėl tikiu, jog yra kažkas aukščiau visko ką suvokiame. Religija jau kita kalba.. Aš netikiu, kad kažkas manęs klausosi ir pildo norus, arba baudžia už blogą.. Čia asmeniškai netgi tikiu labiau kvantiniu susietumu. Straipsnis labai įdomus, užstrigo vieta, kur Pirahai juokės iš savižudybės. Peršasi mintis, ar ne religija prisideda prie savižudybių skaičiaus? Musulmonai gauna 72 nekaltas mergeles pas Alachą, krikščionys amžinąją palaimą danguje, Dievui iš dešinės.. Tas pomirtinis tęstinumas leidžia nevertint gyvybės žemėje ir visgi jaučiamės pranašesni už 'atsilikusią' Amazonės gentį.. Beje tai dar vienas pavyzdys, kaip žmogų formuoja aplinka. Ačiū už straipsnį
T 2010-09-09 13:11
Tik nereikia tokių genčių gyvenimą romantizuoti. Jie vidutiniškai gyvena iki 40 metų. Rodė kaip Papua Naujojoje Gvinėjoje tarp genčių būna karų, būna ir žuvusių, moka ir baudas. Kai žmonėms labai sunku gyventi jiems nėra laiko tolimai praeičiai ir ateičiai, jie galvoja kaip išgyventi dabar. Kai žmonėms lengviau, tikėjimas padeda ištverti įtampą. Kai žmogus nugali dauguma ligų ir ne taip badas žiuri jiems į veidą jie atsisuka nuo tikėjimo. Pažystu kelis ilgaamžius, tikinčius į šviesią ateitį ir nebūtinai dievą. Jų tikėjimas gal net peržengia blaivaus proto ribas. Nors jiems gyvenime ir ne labai sekėsi, jie yra sveiki ir pergyveno ne viena sėkmingą novarišą.
Anonymous 2010-09-09 15:01
Dievas yra tiktai ZODIS sugalvotas zmogaus, paaiskinti ka esamu laiku negali paaiskinti, nesupranta ir negali issiaikinti. Tai buvo pirmykstese civilizacijose pvz.: negalejo paaiskinti, negale issiaikinti kaip atsiranda bangos, kyla saule, dabar mes galim paaiskinti siuos procesus. Po to seke civilizacijos kurios bande paaiskinti is kur atsirado zmogus, kadangi negalejo paaiskinti is issiaikinti, tai pasake tai padare dievai(s), dabar mes zinome is kur atsirado zmogus - evoliucija. Dabartine problema is kur atsirado visata. Dabar mes to visiskai paaiskinti negalime ir is dalies suprantame, tai tie kurie pasirenka lengvesni kelia ir nebando aiskintis sako visata sukure dieva, bet veliau ar anksciau mes issiaikinsime ir suprasime is kur atsirado visata. Tada atsiras vel ko zmogus negales paaiskinti, kiti sakys tai sukure dievas o kiti issiaikis kaip tai atsirado. Sis procesas begalinis t.y. NETURI pabaigos.
RiMuSaS 2010-09-09 15:13
Koks skirtumas kiek jie laiko gyvena ? Svarbiausia ju poziuriu kokia to gyvenimo kokybe... O jai zmogus nesiskundzia niekuom. Ir gyvena sia diena tai taipogi parodo kad suvokia kad si diena gali but paskutine, taigi jie suvokia kad joks materialus turtas yra bevertis ir kaupti ji apsurdas... Lygiai taip pat kiek supratau is sio straipsnio jie turi savo poziuri i gyvenima ir jie gyvena savo parsta pilnaverti gyvenima. Tau gali atrodyt sunku kai kieviena diena reikai eit i dziungles iskot maisto, o ne i prekybos centra. Bet nebuk toks/tokia tikras/tikra kad jiems tai sunku ? Jie taip gyvena ir taip priprate... Kad zmogui kuris prates miegot lovoj, praustis po karstu vandeniu kas ryta valgyt tik toki maista kokio jis nori ir atrodo sunku gyvent dziunglese miegot po atviru dangum ziurint i zvaigzdes, valgyt maista ta kuri pats sugauni ar surandi... Daugumai vakarietisku paziuru zmoniu atrodo, kad gyventi sakykim tradiciniuose japonisko stiliaus namuose yra nepatogu ir sunku... Nes reikai miegot ant zemes, Nera kedziu, sienos plonos ir panasiai... Neslepsiu man labai priesirdies tokie bustai... Parasta ir patogu...
Anonymous 2010-09-09 15:15
Taip "geris" ir "blogis" yra tiktai ZODZIAI. Nera nei blogo, nei gero zmogaus ir tik aplinka kurios zmogus uzaugo. Jei zmogus uzaugo skurde tai jis budamas alkanas ples, nes matys, kad yra MAISTO, bet jis negali jo nusipirkti. Paradoksas tu valgai maista, o ne pinigus, ir maisto yra perteklius, ir tonomis ismetas i siukslyna - siuo atveju kalta monetarine sistema. "Blogi" ir "geri" religija sukure zmones, kad netikinciuosius "isgasdinti", kad jie pradetu tiketi (pateksi i pragara ir kitokios nesamones). Blogas is graiku kalbos isvertus reiskia nesilaikantis taisykliu, kaip sakiau tai yra zodziai kurie neturi prasmes. Ir si dualizma (blogas/geras) propaguoja vis religijos.
Tetija 2010-09-09 19:56
Religija moko daug gražių dalykų. Moralės moko tik knygos (kurių nebeskaitome), filmai (dabartiniai???), tėvai (???) ir religija.
blizzard 2010-09-09 20:06
Čia jau kiekvienas savaip skaito, savus filmus žiūri ir tėvų klauso.. Religija neduoda mokytis, ji kaip komunizmas žmogui sako ką daryt.. tas man nepatinka..
Tetija 2010-09-09 20:21
aš turiu omeny, kad religija kaip egzistuojantis dalykas nėra blogas savaime, bet atvirkšičiai. Ir nesakau, kad jos reiktų klausyti ir tikėti. Bet skaityti, intepretuoti, apmąstyti - manau, duotų nemažai naudos šiuolaikiniam žmogui.
Arns 2010-09-09 20:24
Na religija religijai ir ją suprantantiems Žydai. Viduramžiais ypač iškilo, nes mokėjo skaityti, rašyti, skaičiuoti. Mažai? Tiems laikams, ir nekilmingiems, tai gana daug. Aišku buvo dar vienuoliai ir bažnyčių tarnautojai, bet tada jie atskira kasta. Taigi, būtent žydai, paskatinti religijos, buvo labiausiai apsišvietę pasauliečiai, būtent nuo tada prasidėjo jų "dominavimas" versle. Protestantizmas. Apie jį manau visi žino. Daug kalbų būtu lyginat įvairias atšakas, bet svarbiausias(na vienas iš jų) įsitvirtinimų buvo nuleistas mokslas ir mokyklos iki paprastų žmonių. Visi žinome apie įžymius graikų filosofus. Žinome daug apie romėnų teisę. Iš kur atkeliavo? Jei pasakėte iš romėnų arba graikų, klystate. Viskas buvo išversta iš arabų kalbos, nes tada kai prasidėjo renesansas, jau daugumo tų originalų nebebuvo, buvo tik kas perrašyta. Taigi, net islamas vertino žinias. Čia iš istorijos buvo. Dabar jei einame prie realybės, tai religija atlieka etikos vaidmenį. Vieni patys susipranta kad negerai elgiasi, kiti turi perskaityti kad suprastu, vieniems tik koks sargas ar "grasinimas" pomirtine bausme padeda... Na, o komunizmas. Hmm. Nusišnekat ponas. Komunizmas nieko niekam nenurodinėja. Tiesa, kaip teigiama, iki jo nepriėjome, juk net SSRS sakėsi gyvenanti socializme ir tik statanti komunizmą. O gal žinote kur ar kada jį "pabaigė statyti"?
Hmz 2010-09-09 20:55
Religija, bent jau krikščionių, moko "gražių dalykų" ne ką daugiau nei mano šaldytuvas. Mes galime rasti į valias pavyzdžių, kai bjauriausi dalykai buvo pagrindžiami religija. Pačioje Biblijoje aprašyta, kaip visagalis Visatos kūrėjas įsakė visiškai išskersti nugalėtą tautą, nužudyti žmogų už tai, kad jis nesilaikė šabo, ir t.t. Dabartiniai krikščionys susiėmę už galvų aikčioja - čia, girdi, blogi žmonės panaudojo religiją blogiems tikslams. Tad religija nieko neprideda prie žmogaus savybių - jei jis nevertina kito žmogaus gyvybės, jis vienodai gerai žudys tiek karaliaus, tiek dievo vardu. Jei, atvirkščiai, jis gailestingas ir pasiaukojantis, jis vienodai gerai pagarsės tiek kaip filantropas, tiek kaip šventasis. Abiem atvejais religija jam nieko nedavė - nei gero, nei, tikėkimės, blogo.
Bedantė Fėja 2010-09-10 03:18
žudyti ? vienintelis religijos mokslo šaltinis yra biblija . katolikai neatmetė ST, o ir pats Kristus būdamas žydas neneigė ST tik būdamas labiau žmogiškas už kitus žydus kažkaip siekė sušvelninti viską