Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Nmz 2010-04-16 17:47
As uz
Evaldas 2010-04-16 17:47
Puikus straipsnis, tik kažin ar mūsų valdžia susivoktų, kad reikia pamokas nukelti vėliau. Daug kam tikrai padėtų
Nmz 2010-04-16 17:56
Valdzios mokyklos gal ir ne, bet privacios galetu tai padaryti
Makikius 2010-04-16 17:57
Aš su šituo nesutinku. Jei visoje Lietuvoje nukeltų pamokas valanda. Po mėnesio būtų tas pats. Visi eitų valanda vėliau snaust.("Dar daugiau prasėdėtų prie kompiuterių") ir išvis dienos nematytų. Pvz. Jei taip padarytų labai tikėtina, jog aš pradėčiau bėgioti gražiom dienom iš pamokų.
Gyvenau Airijoje, ten į mokyklą nuo 9 iki 16h. Tai išvis nieko nebepaveikdavau. Iš mokyklos grįždavau pavalgydavau ir jau temsta... P.S. Ir buvo tokie pat sunkūs rytai, o ilgesni vakarai.
afor 2010-04-16 18:27
visu pirma reiktu atsizvelgti ir i tevus, jei tevam i darba ant 8, tai kaip jie isruos ir isleis vaika i mokykla (sneku apie 1-4 kl. mokinius)?
as visad buvau uz tai, kad kuo anksciau i mokykla! tada anksciau ir grizti namo
pamenu buvo padare nuo 8.30h tai buvo kosmaras ne tik man, bet ir kitiem
Evaldas 2010-04-16 18:49
O aš va dvyliktoj esu, dažnai turiu langų per pirmas pamokas ir išsimiegu gerai, diena darbingesnė būna, nesvarbu, kad ir į tuos namus vėliau grįžtu. Vistiek geriau negu prie PC sėdėt.
zugalia 2010-04-16 18:52
nesedetu ilgiau prie kompu. tevai neleistu
va kita beda kad tevam i darba isejus jie sestu prie kompu ir aplamai mokykla neberupetu jau
Sinner 2010-04-16 18:55
Aš taipogi už ankstyvą laiką į mokyklą. Nėra ko naktinėti jaunimui, jokios iš to naudos!! Anksti gultis ankstis keltis, ir gyvenimas gražesnis! Su tokiu įpročiu vėlai keltis į mokykla poto bus sunku persiorientuoti kai reiks studijuoti ar dirbti. Juk neveltui yra posakis: Anksti kėles nesigailėsi
Taipogi tikiu kad ilgai netruks kai dings tas vadinamasis teigiamas efektas, vėlesnės mokyklos, tiesiog mokiniai neužilgo įpras eiti veliau miegoti ir tiek, tokiu budu išderindami savo ritmą. Manau butu buvęs labai panašus rezultatas, jei jaunimas butu gavęs ta miego laiko skirtumą iš kito galo, tai yra anksčiau užmigdami.
Muskietininx 2010-04-16 18:58
Man pamokos prasideda nuo 8 h. Neįsivaizuoju ką turėčiau veikti ir kaip gyventi jeigu pas mus padarytų pamokas nuo kokių 9h ar 10 h. ryto. Keikvieną dieną keliuosi puse septynių ar 7 h. , prisėdu prie kompiuterio, pasiruošiu pamokoms ir ramiai sau išeinu. Dažniausiai namo grįžtu apie 3, jeigu turiu 8-9 pam. grįžtu kokią 4 h. Būtų tikra nesąmonė jeigu grįžčiau kokią 18 h. Kai nėra pirmų pamokų mokytojai dažnai sulaukia prašymų, kad pamokos būtų sujungtos ar atkeltos į turimus langus.
Aš tikrai nepritariu ėjimui į mokyklą nuo 10 h. Nes tai visiška nesąmonė.
Kodo 2010-04-16 19:25
Univere paskaitos man prasideda dažniausiai 10h, jei būtų nors kiek anksčiau, ar kai būna vėliau, šiek tiek išsiderinu jau. Bet mokykloj kai vykdavo 8h visos, tai visur langus turėjau, ir dienos labai neproduktyvios būdavo, dabar priešingai.
Ir daugelį nuginčysiu dėl to, kad einama vėliau miegot, kaip tik kai darbo dieną pradedi kiek vėlesniu laiku turi daugiau energijos ir imlumo veikt, ir tada taip išsikrauni, kad ~23:00h jau trauki miegot, užtat jauti kad per dieną kažką doro nuveikei ir taip išmoksi tvarkyti savo laiką, produktyviau išnaudot dieną, o naktį geriau pailsėt, o mokyklos laikais daugiau to laiko tiesiog pramerdėdavai.
Visiškai sutinku su straipsnio teiginiu.
zugalia 2010-04-16 20:03
toks paprastas variantas is gyvenimo ir skaudzios patirties ..mano sugyventines sunus mokydamasis pirmoj pamainoj buvo vos ne pirmunas...pakliuvus jam naujais mokslo metais i 2 pamaina tekdavo begt is darbo ir uz ausies tempt i mokykla is kompiuterines...(kompas namie apsaugotas nuo debilu)
uzjauciu tuos kuriu vaikai mokosi 2 pamaina....
kita vertus as pats toks buvau pries 25 metus..tada ir atradau toki daikta: kompa
dabar vaikai narkotikus atranda.....
immortallt 2010-04-16 20:32
O kartais miegas nuo 21-00 nera svarbiausias ? Kai vaikas miegodamas auga ? Teiginys yra kvailas ir beprasmis. Preita vasara keldavausi 6, nes pries darba sportuodavau, tada nuo 8 i darba, po darbo varydavau su draugu kur nors panardyt (1-2x savaitej), tai budavo grizti 22-00 ir miegot (21 jau, tad neaugsiu jau daugiau), o ryte keliesi 6. Jauciaus puikiai, produktyviai dirbdavau. Tik reiktu prideti, kad mityba buvo mano suderinta ir sveika (jokio kepto, 5 valgymai + po sporto baltymu kokteilis, daug vaisiu ir darzoviu, jokiu saldumynu).
O atliekant ta tyrima reiktu pasidometi ir kitais dalykais, pvz kada eina miegot ir pats tyrimas turetu but atliekamas ilgiau.
extreme 2010-04-16 21:13
Pirmiausia tai niekas sitame straipsnyje nekalba apie suaugusiuosius tai gal nereikia ju lyginti su vaikais. O "2 pamaina" yra isvis nesamone, nes kad atsikeltum ~11h turi eit miegoti apie 1-2 valanda nakties. Cia kalbama apie 10h pradedamas pamokas, o ne 8. Man paciam buvo daug geriaiau eiti i mokykla 8.30 negu 8h. Pritariu sitam straipsniui.
Andresas 2010-04-16 21:40
Tikrai uz. Pamenu kai perejau i kita mokykla, o tenais nuo 8.30, nors ir pusvalandziu veliau, bet vistiek pajutau dideli pokyti. Ateidavau i mokykla zymiai zvalesnis, geresnes nuotaikos, o tas diena kai nebudavo pirmo pamokos, tiesiog dievindavau.
immortallt 2010-04-16 22:48
Ok, turejau antra pamaina pradinej - pakeiciau mokykla, nes taip buciau ejes kiaurus metus. Paskui semestra turejau antra pamaina gimnazijoj jau - galvojau neistempsiu, nes tai yra nesamone! As geriau atsikelsiu anksciau ir baigsiu anksciau. O del zvalumo ar ko, nereikia naktineti!
Muskietininx 2010-04-16 22:54
meslinukas 2010-04-16 23:08
na, aš kai vyturėlis, tai neįsivaizduoju, ką daryčiau iki tos 10h? laukan ar treniruotėn neišeisi - mažai laiko. greičiausiai prie pc sėdėčiau. o dabar - mokykla, treniruote,ND+laisvalaikis (~3-4h) ir miegot.
šiaip čia individualus dalykas. pvz mano dėdė, tai pabunda kokia 10h, 12h pasikelia iš lovos, o paskiau jau gali nors iki 1-2h nakties dirbt .
o dėl to miego, ir apskritai poilsio, tai ir visiškai kitokią teoriją skaičiau (D.Karnegio "kaip atsikratyti nerimo ir pradėti gyventi"). tai tenai teorija yra tokia, kad jeigu tik mes nesinervinam ir negalvojam apie darbus, kurių nenorim ir kuriuos mums dar reikės padaryti, kurie mus nervina ar jau prastai atliktus darbus, ir ilsėtumėmės dar nepavargę (t.y. daug kartų, bet tik po 2-5 min), tai mūsų darbingumas galėtų pakilt beveik 3kart ir vistiek nesijaustume pavargę.
na, man (nors ir ne tokiais galingais mastais), bet šita teorija teisinasi (nežinau, placebas, ar iš tikrųjų; bet man ~veikia ;D ir tai svarbiausia).
tikrai nenorėčiau, kad pamokos vėliau prasidėtų (turėjau II pamainą, tai po 3-4 pam. jau snūduriuodavau. na, tiesa, gal čia rytinės treniruotės kaltos, bet taip ne man vienam būdavo) .
šiaip netgi visokie IQ testai atliekami iki 11h, nes tada mūsų smegeninės dirba geriausiai...
Nmz 2010-04-16 23:47
Va, is visu pasisakymu vienas uzsimena apie vyturelius ir peledziukus. Tie kurie iprate keltis anksti (dazniausiai vakare jau snuduriuoja) tiems velesnis startas dienos atrodytu kaip laiko svaistymas.
Paprastas sprendimas butu 2 tipo mokyklos - vytureliams ir peledziukams bet aisku ne lietuvoje.
Na o del 8.30 manau yra gerai. Siaip dauguma mokykloje ar mokinates? Jei mokinates tai tie dazniausiai del to, kad yra verciami. Ir tik maza dalis is ju, kurie tikrai nori semtis naudos. Tai jei dauguma yra tie, kurie i mokykla eina vien tam, kad praleisti laika, nes reikia eiti, tai ir galvos kaip anksciau is jos istrukti ir daugiau laisvo laiko tureti. O jei kalbeti apie produktyvuma, tai geriau ji naudoti kai esi tikrai zvalesnis, jei verciamas.
Yra darbovieciu, kur prasideda nuo 9.00 ir tai yra gerai. Jei manai kad svaistymas klientu laiko kol sulauki 9.00 tai galiu pasakyti kad keisk savo darbu tvarkarasti, ritma ar dar ka kas tau tinka del laiko isnaudojimo.
Edit: man asmeniskai geriausiai sekasi tvarkytis dienai vakarojus. Tuomet kazko viska opjektyviau sprendziu. Anksti gulti man neiseina, Nepavarges tiesiog neuzmiegu. Rytais megstu iki 9 paguleti ar ilgiau. Tik nereikia manyti kad negaliu keltis ir anksciau. Kai dirbau statybose darbas prasidedavo 8.00, iki darbo apie 1 val ie 20 min kelio. Ir atsikeldavau zadintuvui skambant anksti ir viskas budavo tvarkoj. Tiesiog esu peledziukas ir tikrai jei rinktis darba reiktu ieskociau, kur pradedama nuo 9.00
immortallt 2010-04-17 01:09
Del peledu ir vyturiu, tai yra gryna nesamone. Ipratimo laikas. Metu begyje buvau ir tas ir tas. Rudens semestra eidavau iki dvylikos miegot visada (isskyrus toosus) ir keldavaus 6. Pavasario semestra daznai buna kad tik 6 nueinu miegot. Reikia - per savaite-dvi persitvarkai biologini laikrodi ir viskas buna gerai.
Vaider 2010-04-17 09:43
Pritariu, man į šulę keltis reikia 6:20 (autobusas 7) tai jei nueinu apie puse 11 miegot (anksčiau neina, nebent nusitašyk(negerimo prasme:-D) kep reikiant) tad gal. Pirmą ir ketvirta pamokas dažniausiai pramiegu (netiesiogine prasme).
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Paaugliams naudinga ilgiau pamiegoti ryte