Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
ligonis 2009-09-05 16:18
bet mokykla bus didziausias talentu stabdis, nors ir suteiks kazkokiu ziniu kuriu mazai jam prireiks. reikia vaikam duoti informacija kuri jiem idomi, o ne kuria suaugusieji laiko svarbia. nera realios naudos is zinojimo kas pasirase kokia sutarti pries pusimty metu vaikui, kuris megsta ardyt/surinkt daigtus....
bet gal kada suteiks didesne pasirinkimo laisve jaunesniem zmonem, kad jie neglusintu savo proto su tuo kas jiem gali depresija ivaryt
Arns 2009-09-05 17:01
Butu gerai jei nors 1 is desimties pasirinktu mokykla, dazniausiai jaunimas sueitu pasilinksminti, o ne mokytis. Tad jau po vienos kartos tauta padariusi tokia reforma atsidurtu ties isnykimo ribos
blizzard 2009-09-05 18:11
čekuolis pamiršo paminėti klasiokus/ kitus vaikus mokykloje. jie dažniausiai užgožia ta talenta, priverčia vaiką jo atsisakyti, nes jis nepritampa prie daugumos, čia manau didesnė problema negu tėvų įsakinėjimas, nurodinėjimas ir t.t. nes laikui bėgant vaikas pradeda maištauti prieš tėvus, o vat prieš bendraamžius jis nepamaištaus tuo labiau kad dauguma prieš jį...
vėlgi atsimušame į žmogaus psichologją, nors jauno amžiaus žmogus tik formuoja savo charakterį, tas yra jaučiama, bentjau pagrindinis skirtumas yra norėjimas bendrauti ir didesnis uždarumas, tai turėtų išlikti nuo gimimo iki mirties..
Wolfy 2009-09-05 20:28
Na mokykla manau yra pagrindinis vaiku talentu stabdytojas,o dar ,kai dabar pradejo svietimas ispudingai taupyti,tai isvis patyliu...
Nightbringer 2009-09-05 21:33
Bet mokykla bent įvykdo savo pagrindinia funkcija. Išiugdyti vidutinybes, kurios bus mažiau ar daugiau išsilavinusios. Na, daugiausia viskas priklsauso nuo mokytojo....
Seip 2009-09-05 22:13
Visi tevai nori matyti savo vaike kazka ipatingo, jaunaji geniju, taciau daznai tai tik ju vaizduote. Tevu auklejimas eina panasia kriptimi kaip apraso autorius, bet leisti vaikui daryt ka jis nori, pastoviai lepinti ir ka mes gausim ? Dabar tikriausiai visi vaikai zino savo teises ir pabandyk nors viena is ju pazeist, kaipmat isgirsi astru komentara savo adresu. Bet kai paklausi to pacio vaiko apie jo pareigas, neretai sutrinka ir nezino ka atsakyti...
Taip nereikia stabdyti vaiko meninio protrukio, bet pasakoti apie politika penkiameciui nonsensas. Tegul vaikas daugiau buna lauke, bendrauja teisiogiai su bendraamziais, o ne internetu ir t.t.
O jeigu paziuret realiai , tai tikrus savo gabumus zmogus atveria budamas pilnameciu. Skaiciau straipsni , kur teigiama, kad geriausios idejos ateina i galva, kai tau 30 metu.
Yra begale straipsniu apie tai, kad kognityvus igudziai yra islavinami paties zmogaus, pvz zaidziant teteri ar panasu zaidima , o amzius nera taip svarbus. Mano teta, kai dirbo matematikos mokytoju, pasakojo, kad turejo mokyni kuris pastovei gaudavo dvejetaus is matematikos, o dabar jis milijonierius.
Edited: Pirmoje pastraipoje norejau pasakyti, kad vaikysteje nebutinai turi isrisketi ipatingi zmogaus gabumai, jie susiformuoja laikui begant. Kodel mes zinome dauguma vaiku - geniju? Nesu ju nedaug buvo ...
tvset 2009-09-05 23:24
ne veltui yra sakoma: Karcios saknys - saldus vaisiai.... tai kas vaiku(paaugliui) gali atrodyti nereikalinga ar kvaila ivairiose pamokose, vienaip ar kitaip jam daro teigiama poveiki, ugdo jo bendra pasauleziura ir plecia supratimo ribas.... Net neabejoju, kad be mokyklos, kaip cia issireisket, talentai apskritai amziams butu prarasti.....o jei vaikas tik "ardys/surinks daiktus, nes jam tai patinka" tai is jo geriausiu atveju iseis SAVAMOKSLIS specialistas be brandzios asmenybes sugebejimu lanksciau mastyti ir placiau zvelgti i nudienos perspektyvas.....
Kraugerys 2009-09-05 23:55
Mokykla yra stabdis sutinku, bet greiciau mesmale, pro kuria tenka praeiti kiekvienam. Tas, kas yra stiprus zmogus, tikra asmenybe niekada nepasiduos aplinkiniu spausdimui ir ugdys tvirta charakteri. Baiges mokykla toks zmogus tures savo nuostatas, mokes apsiginti ir nenusileisti bei ginti savo paziuras. Be abejo, tokiu neatsiranda daug, bet sie zmones jau yra pasiruose paniekai, nepripazinimui ir priesiskoms nuotaikoms, todel su uzsispyrimu sieks savo.
haloo44 2009-09-06 13:11
Mokykla stabdis? O jūs norit kad būtų kaip amerikoj, kai vaikam leidžia jau pradinėse klasėse pasirinkti tai kas jiem atrodo svrabu/patinka. Po to atsiranda bukų, nieko nežinančių žmonių karta. Lietuvoj bent pagrindus apie daugumą dalykų išmoko, o kam reikia pas tą ir talentas atsiranda. O kai jav, jeigu vaikas mokosi fizikos ar informatikos, tai apie istoriją ar geografiją nieko nežino, tai čia jūs manot gerai yra??
Tir4elis 2009-09-07 17:40
Svarbiausia, kad mokykloj vaikai žinotu ne tik savo teises kaip yra dabar pas mus, bet ir pareigas. O daugiau mokytojų žiūrėtų ne savo algos, o kas vyksta klasėje, diskutuotu su vaikais. Mažiau būtu to talentų gesinimo. Nes atsiranda keletas intelekto nesugadintų, kurie tuos viskuo besidominčius kaip mat paverčia bokso kriaušėmis..
Mistė 2009-09-07 22:53
O kai čia mokosi tos istorijos ir geografijos, tačiau stresuoja ir pan, tai geriau? Iš istorijos pamokų pamenu tik bjaurų mokytoja ir debiliškus jo juokelius. Na, dar pamenu, kad Žalgirio mūšis buvo 1410 m. liepos 15 d. (tik nežinau, kokia man iš to nauda). Iš geografijos išvis nieko nepamenu. Tai kame nauda? Tiesiog daug dalykų be reikalo apkrauta, kurie vis tiek ateity tampa nepanaudojami ir pasimiršta. Aišku, vaikas nelabai dar gali atsirinkti, ko jam ateity reikės, o ko tkrai ne. Bet ir 10 klasių baigę dauguma, deja, nežino, ko nori... Ir net galėčiau teigti, jog ir 12 klasių baigę dauguma nežino. Aš 12 klasių baigus, tai tiksliai žinojau, kad noriu studijuoti fiziką ir būti mokslininke. Kai mečiau mokslus, tiksliai žinojau, kad noriu stot į informatiką ir būti programuotoja. O kai galiausiai rinkausi, kur vis tik iš naujo stoti, tai tvirtai nusprendžiau, kad stosiu į psichologiją. Na, tikiuosi, kad šis sprendimas bus galutinis. Kiti ne taip mėtosi, bet vis tik dauguma net nežino, ko nori. O ir mesti, kai nepatinka, dauguma bijo...
O dėl tų talentų, tai pritariu, kad mokykla gali užgožti, kai kuriuos net labai smarkiai...
Karvė 2009-09-11 20:06
Žiūriu bene su kalėjimais visi mokyklą lyginą. Mokykloje, kaip ir visur gyvenime, reikia mokėti siekti savo tikslo visuomenei priimtinų normų ribose. Nematau kokius talentus ten žlugdo ir manau, kad iki 10 klasės tikrai turi būti mokoma ir dėstoma viskas. Vaikui turi būti parodoma, koks platus yra pasaulis, kad neužaugtu siaurakaktis, viską matantis santechniko akimis. Žinoma reikia stengtis ir tėvai turi reikalauti. Pažymiai yra gera vertinimo priemonė, o pagal juos vaikui skiri bonusus ir nuobaudas. Aš stengiausi ir todėl dabar suaugusiam žmogui nereikia klausinėti, kas yra mutacija ir kodėl GMO nekeičia valgančiojo DNR, nors biologija buvo vienas iš mažiausiai dominančių dalykų. Lygiai iš tos pačios istorijos, kuri buvo visiškas fonas, o mokytojas metodų nekeitė nuo tarybinių laikų, žinau, kad žmonių durnumas tai ne šių dienų stebuklas, o ilgus amžius taip ir nepranykusi eilinė savybė, protinis neišsivystymas dėl pernelyg menkos konkurencijos.
Lygiai taip pat ir universitete - pirmi du kursai yra bendri, į juos įeina teisės, filosofijos, psichologijos, ekonomikos pagrindai - žinios be kurių joks žmogus negali savęs laikyti turįs aukštąjį išsilavinimą. Paskutiniuose kursuose jau pradedi fokusuotis, magistrantūroje rimtai dirbi konkrečioje srityje. Doktorantūra skirta tiems, kas galvoja, kad toje srityje yra daug problemų ir jis pasiryžęs jas išspręsti. Praktikos imasi tie, kurie galvoja kad sritis ir taip pakankamai tobula, kad jos privalumais galėtų naudotis visuomenė, o tu už tai uždirbtum pinigus. Yra žinoma ir kolegijos tiems, kurie nieko pakeisti pasaulyje nenori, tiesiog svajoja apie ramią egzistenciją...
Ir niekur nereikia verkti. Reikia dirbti ir stengtis, kartais pasikeiksnoti, kartais atsipalaiduoti, bet nesustoti ir niekada nepasiduoti. Visuose gyvenimo etapuose buvo bendražygių, kurie pasiduodavo, galvodavo, kad tai bus geriau. Daugelis suprato padarę klaidą, bet retas iš to paskui išlipdavo...
Kas beje šneka apie talento pasirodymo amžių, tai tik vienetai gali ką nors pasiekti muzikoje ar sporte, jei treniruotis pradėjo vėliau nei 7 metų. Jei nori būti tikrai geras, 5 metai yra pats tas amžius pradėti. Todėl labai svarbu yra nuo 3 metų jau stebėti vaiką ir bandyti nuspėti jo talentus, pabandyti paskatinti, sudominti. Jei vaiko auklėjimą patikėsi tik valdiškom įstaigom, tai žinoma taps liurbis, pasaulio vaizdą iš nuotrupų susikūręs - reikia vaikui padėti susikurti įsitikinimus. Jie gal ir keisis - tuo geriau - bet bus stuburas visam gyvenimui.
Taigi užteks skųstis ir dejuoti - būkim atsakingi ir atitinkamai auklėkime savo vaikus!
Nightbringer 2009-09-11 20:32
Mokykloje pagrindas yra mokytojas. Pvz: galiu teigti, kad fizikos 8 klaseje mūsų praktiškai nemoke. Arba nauja istorijos mokytoja (kaip supratau per tas kelias pamokas) formuoja mums nauja pasaulio įvaizdi. Tradiciška, visi blogi, tik laimėtojai geri. (Jav, Eu...) . O kiek pastebėjau, mokykla nuo bukumo neapsaugo... Nors ir sutinku su "karve".
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Algimantas Čekuolis. Rugsėjo Golgota