Naujos „Gmail“ ir „Yahoo“ taisyklės: Didesni rinkodaros el. paštu reikalavimai siuntėjams ()
Šiame straipsnyje „Smaily“ ekspertai nori pasidalinti patarimais, kaip praktikuoti aukštos kokybės el. pašto rinkodarą, kuri atneša pajamų jūsų įmonei ir džiugina jūsų prenumeratorius.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kas yra Smaily? Tai specialiai sukurtas paprastas įrankis gražiems informaciniams naujienlaiškiams kurti ir siųsti. Susikurkite paskyrą čia arba užsisakykite nemokamą demonstracinę versiją, kad sužinotumėte apie šią aukštos kokybės paslaugas teikiančią platformą. Jos kaina yra daugiau nei maloni. Čia taip pat rasite aukščiausio pasaulinio lygio individualus klientų aptarnavimą, nemokamai galėsite naudoti turėdami iki 2000 prenumeratorių. Čia taip pat naudojamas apdovanojimus pelnęs “drag-and-drop” tipo redaktorius, suteikiama galimybė gauti išsamių patarimų iš geriausių el. pašto rinkodaros ekspertų ir dar daugiau! Norėdami sužinoti puikų el. pašto rinkodaros patarimą, skaitykite toliau, kad praplėstumėte savo žinias apie šiandienos temą ir patys taptumėte el. pašto rinkodaros asu!
Nuo 2024 m. vasario 1 d. naujos „Gmail“ taisyklės turės įtakos visiems, kurie siunčia rinkodaros ir su finansinėmis operacijomis susijusius el. laiškus. „Yahoo“ panašias taisykles nustatys pirmąjį 2024 m. ketvirtį. Abiem atvejais šiomis priemonėmis siekiama sumažinti nepageidaujamų el. laiškų skaičių klientų pašto dėžutėse ir padaryti el. paštą skaidresnį ir saugesnį. Taigi, pažiūrėkime, ką reiškia šie nauji „Gmail“ ir „Yahoo“ el. pašto rinkodaros reikalavimai ir kaip įveikti galimas kliūtis.
Kam šie pokyčiai turi įtakos?
„Yahoo“ teigimu, pakeitimas paveiks visus el. pašto siuntėjus. „Gmail“ atveju domenams, siunčiantiems mažiau nei 5 000 el. laiškų per dieną, taikomi šiek tiek mažesni reikalavimai (pavyzdžiui, DMARC nėra privalomas), tačiau dauguma el. pašto rinkodaros reikalavimų taikomi visiems siuntėjams. Rekomenduojame nedelsiant taikyti aukštesnius standartus, nes pasiekti 5000 el. laiškų per dieną yra gana lengva, atsižvelgiant į tai, kad tai apima visus el. laiškus, siunčiamus iš vieno domeno: vidinius ryšius, klientų ryšius, visus automatinius pranešimus ir rinkodaros el. laiškus.
Kas pasikeis nuo 2024 m. vasario 1 d.?
Ir „Gmail“, ir „Yahoo“ apibrėžė reikalavimus, kuriuos turi atitikti visi el. pašto siuntėjai, kad jų el. laiškai būtų pristatyti į „Gmail“ ir „Yahoo“ pašto dėžutes. Neatitikimas šių reikalavimų suteikia teisę arba įdėti el. laiškus į šlamšto aplanką, arba visiškai juos atmesti. Nors kai kurie reikalavimai taikomi paslaugų teikėjams (domeno administratoriams, el. pašto programinei įrangai ir kt.), kiekvienas siuntėjas turi atsižvelgti į tam tikrus reikalavimus individualiai.
1. Įsitikinkite, kad jūsų domene, iš kurio siunčiate el. laiškus, sukonfigūruotas SPF, DKIM ir DMARC el. pašto autentifikavimas. Šie įrašai patvirtina, kad jūs tikrai leidžiate el. laiškus, siunčiamus iš savo domeno. SPF (Siuntėjo politikos sistema) neleidžia šiukšlių siuntėjams siųsti neteisėtų pranešimų, kurie atrodo iš jūsų domeno. DKIM (DomainKeys Identified Mail) patvirtina, kad domeno savininkas atsiuntė pranešimą. DMARC (domeno pranešimų autentifikavimo ataskaitų teikimas ir atitiktis) leidžia nurodyti gaunantiems serveriams, ką daryti su pranešimais iš jūsų domeno, kurie nepraleidžia SPF ar DKIM. Visi trys įrašai kartu užtikrina, kad niekas negalėtų piktybiškai siųsti el. laiškų iš jūsų domeno.
Smaily vartotojams visada rekomendavome sukonfigūruoti SPF ir DKIM, nes jie pagerina el. pašto pristatymą. Be to, nuo vasario mėnesio DMARC įrašo nustatymas yra privalomas, jei per dieną „Gmail“ ir „Google Workspace“ adresais siunčiate daugiau nei 5 000 el. laiškų (įskaitant rinkodaros, automatizuotus ir įprastus bendravimo el. laiškus). Nerekomenduojame laukti, nes „Yahoo“ reikalauja DMARC nuo pirmojo el.
2. „Gmail“ adresai nebegali būti naudojami rinkodaros el. pašto programinėje įrangoje rinkodaros el. laiškams siųsti, nes šie el. laiškai dabar pateks į šlamšto aplanką („Gmail“ pradės naudoti DMARC karantino vykdymo politiką). Mažosioms įmonėms anksčiau buvo lengva naudoti el. pašto adresus, pvz., „įmonėspavadinimas@gmail.com“. Nors šie el. pašto adresai vis dar gali būti naudojami įprastai verslo komunikacijai, pasiūlymų ar rinkodaros el. laiškų siuntimas per el. pašto rinkodaros platformas nebeįmanomas.
3. Bus taikomi griežtesni el. laiškų žymėjimo kaip šlamšto kriterijai – konkrečiai šlamšto rodiklis turi likti mažesnis nei 0,1 % visų kasdien siunčiamų el. laiškų. Jei šis rodiklis nuolat viršija 0,3 proc., netgi kiti jūsų el. laiškai (pranešimai, sąskaitos faktūros ir kt.) greičiausiai pateks į šlamšto aplanką, o „Gmail“ nepadės domenų savininkams, susidūrusiems su šia problema. Spam dažnį arba skundus galite pamatyti kiekvienos kampanijos ir automatizavimo Smaily statistikoje. Be to, galite nustatyti „Google Postmaster Tools“ (jei siunčiate kelis tūkstančius el. laiškų per dieną), kad būtų rodomas el. laiškų, pažymėtų kaip šlamštas, rodiklis „Gmail“ gautuosiuose.
Be naujų el. pašto rinkodaros reikalavimų, platformose buvo pateiktos naujos el. laiškų siuntimo rekomendacijos, kurias aptarsime antroje šio straipsnio dalyje.
Kaip laikytis šių rinkodaros el. paštu reikalavimų?
Jei jau sukonfigūravote visus DNS nustatymus (SPF, DKIM, DMARC) ir el. laiškų siuntimui naudojate registruotą domeną, didžioji darbo dalis yra atlikta. Tačiau, jei jūsų nustatymai neužbaigti arba šiuo metu el. laiškams siųsti naudojate „Gmail“ adresą, turite atlikti kai kuriuos pakeitimus iki 2024 metų vasario mėn.
Jei savo domenui nenustatėte SPF, DKIM arba DMARC el. pašto autentifikavimo
Tarkime, kad vis tiek turite nustatyti savo domeno SPF ir DKIM įrašus, kuriuose nurodyta Smaily. Tokiu atveju jūsų el. laiškas gali pasirodyti nepatikimas gaunančiam pašto serveriui ir gavėjui, nes siuntėjas yra el. pašto rinkodaros platforma, o ne jūsų prekės ženklas. Sukonfigūruoti įrašai rodo, kad leidžiate Smaily siųsti el. laiškus jūsų vardu, ir tai nėra kenkėjiška veikla.
DMARC autentifikavimas padeda „Gmail“ ir „Yahoo“ nuspręsti, kaip jūs, kaip domeno savininkas, norite, kad būtų tvarkomi jūsų vardu siunčiami el. laiškai (šlamštas arba el. laiškai, kurie neatitinka sukonfigūruotų SPF ir DKIM įrašų). Galimos galimybės: leisti siųsti el. laiškus, įdėti el. laiškus į karantiną (spam) arba visai nepristatyti el. laiškų į gautuosius. Norėdami sukonfigūruoti šiuos nustatymus, prisijunkite prie domeno prieglobos (pvz., „GoDaddy“, „Zone“ ar „Veebimajutus“) administravimo sąsajos. Instrukcijas, kaip nustatyti SPF ir DKIM Smaily platformai, rasite čia. DMARC konfigūravimo instrukcijas galite rasti Zone svetainėje.
Jei šiuo metu naudojate „Gmail“ el. pašto adresą rinkodaros el. laiškams siųsti
Nuo 2024 m. vasario 1 d. „Gmail“ draudžia siųsti rinkodaros el. laiškus per platformą naudojant „Gmail“ el. pašto adresus, o visi tokie išsiųsti el. laiškai pateks į šiukšlių aplanką. Vis tiek galite siųsti įprastus el. laiškus iš savo pašto dėžutės.
Norėdami išspręsti šią situaciją, turite dvi galimybes:
a) Jei norite ir toliau siųsti rinkodaros el. laiškus iš savo Gmail adreso, platformoje pakeisime siuntėjo adresą, kad atrodytų, tarsi Smaily būtų atsiuntę šį el. Laišką. Deja, tokiu atveju klientai negali atsakyti į jūsų rinkodaros el. Laiškus, nes jų atsakymai gali nepasiekti jūsų pašto dėžutės.
b) Naudokite esamą arba užregistruokite naują domeną ir siųskite rinkodaros el. Laiškus iš to el. Pašto adreso. Zone ir Veebimajutus siūlo palankias sąlygas registruoti naują domeną Smaily klientams! Susipažinkite su abiem pasiūlymais čia!
„Gmail“ ir „Yahoo“ rekomendacijos dėl el. Laiškų siuntimo
Be griežtų rinkodaros el. Paštu reikalavimų, kurių nesilaikant, gali būti skirtos nuobaudos, „Gmail“ ir „Yahoo“ pateikė daug patarimų, kurių el. Pašto siuntėjai turėtų vadovautis rinkodaros el. Laiškuose.
Tarp svarbiausių yra:
- Palengvinkite naujienlaiškių prenumeratą ir jų prenumeratos atsisakymą. Laiškus siųskite tik tiems, kurie davė sutikimą. Tiek „Yahoo“, tiek „Gmail“ rekomenduoja naudoti dvigubą pasirinkimą, kad niekas nebūtų įtrauktas į kontaktų sąrašą be aiškaus sutikimo. Galimybę atsisakyti prenumeratos taip pat turėtų būti lengva rasti el. laiške.
- Tvarkykite savo kontaktų sąrašą. „Gmail“ siūlo periodiškai patvirtinti sutikimą gauti rinkodaros el. laiškus ir apsvarstyti galimybę atsisakyti adresatų, kurie neatidaro el. laiškų, prenumeratos.
- Nuorodos el. laiške turi būti matomos ir lengvai suprantamos. Klientas turėtų suprasti, kas atsitinka, kai paspaudžia nuorodą.
- El. pašto temos eilutės turi būti aiškios ir neklaidinti kliento.
- Nenaudokite įsigytų kontaktų sąrašų.
- Neįtraukite pardavimo pranešimų į el. laiškus apie sandorius. Pavyzdžiui, nepridėkite nuolaidų pasiūlymų prie pirkimo patvirtinimo el. laiškų.
- „Gmail“ rekomenduoja naudoti tam tikrus el. pašto adresus, jei siunčiate rinkodaros ir operacijų el. laiškus. Pavyzdžiui, rinkodaros el. laiškams naudokite marketing@exampledomain.com, o pirkimo patvirtinimo el. laiškams – pirkimai@exampledomain.com. Jei naudojate kelis IP, kiekvienam pranešimo tipui naudokite skirtingą IP adresą.
Apibendrinant
Nepaisant vis populiarėjančių alternatyvių komunikacijos būdų, el. paštas išlieka vienu populiariausių būdų bendrauti su verslo ir privačiais klientais. Atsižvelgiant į didėjantį nepageidaujamo pašto kiekį visame pasaulyje, suprantama, kad el. pašto paslaugų teikėjai griežtina savo el. pašto rinkodaros reikalavimus, kad kovotų su šiukšlėmis ir sukčiavimo bandymais. Tiek „Gmail“, tiek „Yahoo“ nori, kad jų el. pašto paslaugų vartotojų pašto dėžutėse nebūtų nepageidaujamų el. laiškų, todėl jos įdiegė aukštesnius el. laiškų siuntimo reikalavimus. Šios taisyklės taip pat apsaugo jūsų domeną nuo piktybinio išnaudojimo, todėl pasinaudokite jomis kuo greičiau!