Restoranuose – patogesnis atsiskaitymas banko mokėjimo kortelėmis (0)
Nuo 2011 m. sausio 1 d. Lietuvoje įsigaliojo visoje eurozonoje taikomas atsiskaitymas banko kortelėmis mokamą sumą patvirtinant PIN kodo įvedimu, o ne parašu, kaip buvo iki šiol.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Prekybininkams, kurių darbo vietose atsiskaitymai vykdomi prie kasos, paprasčiau. Jų naudojami banko terminalai yra sujungti ir stovi šalia kasų. Pardavėjui nereikia atlikti jokių papildomų veiksmų, o klientas nuskaitymą atlieka pats. Tačiau restoranuose ir kavinėse, kur iki šiol buvo įprasta duoti kortelę padavėjui, kad jis atliktų atsiskaitymus prie kasos, prašyti kliento keltis nuo stalo eiti prie kasos suvesti PIN kodą, kelia nemažai nepatogumų.
Daugumoje restoranų ir kavinių yra įdiegti neintegruoti lustinių kortelių nuskaitymo įrenginiai, kurie nėra sujungti su kasų sistema. Padavėjas reikiamą sumą pirmą kartą veda kasoje, o po to tą pačią sumą - į banko terminalą. Gavęs iš banko patvirtinimą apie įvykdytą transakciją, padavėjas tai pažymi kasoje. Toks atsiskaitymo būdas turi minusų: yra galimybė, jog padavėjas suklys dukart vesdamas sumą arba įves apmokėjimą kasoje, nors terminalas bus pranešęs, jog transakcija nepatvirtinta. Šis aptarnavimo būdas užtrunka ilgiau, kadangi sumą reikia įvesti dukart.
Įmonė UCS Baltic, diegianti apskaitos ir valdymo sistemas R-Keeper maitinimo įstaigoms, viešbučiams, laisvalaikio ir pramogų vietoms, savo klientams siūlo su kasa integruotus nešiojamųjų bankus terminalus. Tokio sprendimo iki šiol niekas nėra pasiūlęs ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse šalyse.
Tai nedidelis, delne telpantis nešiojamasis terminalas, kurį galima laisvai nunešti prie bet kurio stalo. Terminalo ekrane padavėjas mato savo užsakymus, iš sąrašo gali pasirinkti reikalingą užsakymą, peržiūrėti užsakymo turinį bei pritaikyti kliento lojalumo kortelę. Pasirinkus užsakymą apmokėjimui, sumos įvedinėti nebereikia. O kasoje užsakymas automatiškai pasižymi kaip apmokėtas. Be to, integruotas nešiojamas terminalas naudoja bevielį restorano internetą - dėl to ženkliai sumažėja ryšio išlaidos.
Naudojant integruotus nešiojamuosius terminalus, padavėjui dirbti yra patogiau, o klientai aptarnaujami greičiau - darbuotojui nebereikia antrąkart suvedinėti sumos terminale prieš klientui surenkant savo PIN kodą. Nelieka galimybės suklysti įvedus neteisingą sumą. Mažiau nesusipratimų, mažiau streso, patenkinti klientai.
Tokio sprendimo privalumus jau įvertino didžiausi Lietuvoje restoranų tinklai Katpėdėlė, Charlie Pizza, Carskoje Selo (UAB „Vičiūnų restoranų grupė“) , Can Can Pizza (UAB „Delano“).