Įkasdami „Nord Stream“ vamzdį užtikrins saugumą (0)
Šiandien į Baltijos jūrą laivu „Far Samson“ atplukdytas didžiausias pasaulyje jūrinis plūgas PL3. Šiuo povandeniniu plūgu Švedijos bei Danijos vandenyse bus kasama tranšėja ir į ją įleidžiamas „Nord Stream“ vamzdynas, kad būtų stabilus eksploatuojant dujotiekį. Pirmajai dujotiekio linijai skirta tranšėja bus kasama keliose jūros vietovėse nuo 2011 m. vasario iki kovo vidurio.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Aplinkos stebėjimas
Išankstinis kompiuterinis modeliavimas parodė, kad kasant tranšėjas nebus padaroma žymaus poveikio jūros augalijai ir gyvūnijai, nes sukilusios nuosėdos greitai nusės ant jūros dugno. „Nord Stream“ taip pat tirs vandens kokybę prieš, per ir po tranšėjų kasimo darbų siekiant užtikrinti, kad būtų tenkinamos „Nord Stream“ statybos leidimuose nurodytos sąlygos.
Tranšėjos kasimas
Povandeninio plūgo veikimo principas yra panašus į žemės ūkyje naudojamus arimo plūgo, tačiau paties įrenginio konstrukcija ir kasimo procesas yra sudėtingesnis. Pirmiausia plūgas hidrauliniais čiuptuvais pakelia vamzdį nuo jūros dugno ir įleidžia jį pro specialią angą. Jūros paviršiuje esantis laivas traukia povandeninį plūgą, kuris pamažu kasa reikiamo ilgio, gylio ir pločio tranšėją. Pro plūgo angą išlindęs vamzdis nugula į iškastą tranšėją. Natūraliu būdu - nuo bangų ir povandeninių srovių tranšėja palaipsniui užnešama smėliu ir kitu natūraliu jūros gruntu.
Įrenginys
„Nord Stream“ tiesimui naudojamas PL3 plūgas buvo sukurtas ir sukonstruotas Didžiojoje Britanijoje 2007-2009 metais bendrovės „IHC Engineering Business“, specialiai kompanijai „Saipem“. Įrenginys sveria apie 200 tonų ir yra 22 metrų ilgio. Plūgu galima iškasti iki 2,5 metrų gylio tranšėją. Plūgas yra velkamas specialiu tam pritaikytu laivu „Far Samson”, kuris Norvegijoje buvo pripažintas „2009 metų laivu“.