Kodėl interneto svetainės tapo tokios brangios?  ()

Tinklalapio ir jo dizaino sukūrimo kaina dabar yra gerokai didesnė, nei buvo anksčiau, kai jums galbūt pirmą kartą prisireikė interneto svetainės. O kur dar laikas ir pastangos, kurių reikia norint tinkamai suplanuoti būsimą svetainę, atlikti tam reikalingus tyrimus, pasirūpinti nuotraukomis, tekstais ir kitu turiniu. Gali būti, kad dabar jau darbuojatės ties trečiuoju ar ketvirtuoju projektu ir stebitės kainų pokyčiu. Bet jei interneto svetainės poreikis atsirado tik dabar, situacijos tai vis vien nekeičia: nepanašu, kad svetainių kaina taptų prieinamesnė – atvirkščiai, jos tampa vis brangesnės ir brangesnės. Tad kodėl taip nutiko?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Atsakymas paprastas: išaugę lūkesčiai

Šiandien tiek individualūs asmenys, tiek verslai nori daugybės pasirinkimų, pritaikymo ir galimybės patiems valdyti savo turinį. Ir tam jie išties turi teisę. Vartotojai (žinoma, ir tinklalapio savininkai) kelia didelius reikalavimus: jie tikisi itin interaktyvaus funkcionalumo, mobilaus arba prisitaikančio (responsive) dizaino, jiems reikia papildomų funkcijų, padedančių pritraukti daugiau lankytojų ir/arba pirkėjų, reikia suasmenintų patyrimų. Užsakovų lūkesčiai smarkiai išaugo, o vartotojų poreikiai bei reikalavimai tapo gerokai sudėtingesni, nei buvo dar vos prieš dvejus metus. Dėl to svetainės kūrimo procesas tampa žymiai sunkesnis ir reikalauja daugiau darbo.

Ko gero, esate pratę prie tų vartotojo patyrimų, kuriuos suteikia tokios svetainės kaip apple.com, „Facebook“ ar „eBay“. Tikriausiai tais patyrimais mėgaujatės ir tikitės, kad kažkas panašaus pasitiks ir jūsų svetainės lankytojus. Deja, tokie tinklalapiai pasižymi ne tik patrauklumu, bet ir nepalyginamai didesne kaina. Tokį „paprastumo“ lygį pasiekti sunku: planavimui, programavimui, tobulinimui ir testavimui reikia daug laiko.

Svetainės kūrimą galima palyginti su naujo namo statymu. Iš tiesų būtent tą ir reikia padaryti – sukurti naujus skaitmeninius namus jūsų verslui. Galite rinktis skirtingą laminatą ar stalviršius, tačiau darbuotojų laikas, dėmesys ir atidumas turi savo kainą. Žinoma, jau nekalbant apie tai, kad šiandien galima rinktis iš tikros galybės dizaino variantų. Tad apžvelkime būtinus (ir kai kuriuos ne tokius būtinus) sėkmingai veikiančios svetainės kūrimo elementus. Skirtingai nei kai kurie kiti, šie elementai tebebus svarbus ir po dvejų ar daugiau metų.

Dizaino svarba

Estetišką jūsų puslapio vaizdą sukuriantys dizaino elementai nėra laimingas atsitiktinumas. Praleidžiama daugybė laiko ieškant, kuriant ir eksperimentuojant, kol pavyksta išgauti tobulas tekstūras, atspalvius, spalvų paletes, puošybos elementus ir dizaino sprendimus, kurie efektyviausiai bendraus su puslapio lankytoju ir tinkamai perduos jam svarbiausią žinutę. Dizainerio darbas apima tokių detalių kaip prekės ženklas, temos, idėjos, dizaino srautas, vartotojo sąsaja, manipuliacija vaizdu, šrifto parinkimas ir daugelio kitų apsvarstymą.

Elementai, prie kurių dizaino komandai tenka praleisti daugiau laiko:

  • Pirminės idėjos. Tai apima konkrečios užsakovo srities analizę, jau naudojamų prekės ženklo elementų tyrinėjimą ir/arba naujos prekės ženklo estetikos kūrimą. Dizaineriai kapstosi po tūkstančius šriftų bibliotekose, kad atrastų svetainei labiausiai tinkančius šriftus, subtiliais spalvų perėjimais pasižyminčias paletes ir puslapio išsidėstymo elementus.
  • Pataisymai. Prieš pateikdama savo idėją užsakovui, dizaino komanda sulauks pataisymų iš projekto vadovo ir kūrybos vadovo. Tuomet komanda lauks pataisymų iš užsakovo. Reikia suprasti, kad nuo to, kokių pakeitimų norėsite, priklausys, kiek laiko dizaino komandai reikės skirti. Kartais tai, kas atrodo menkučiai pakeitimai, iš tiesų apima daugybės sluoksnių ir „kaukių“ pokyčius.
  • Keletas ekrano dydžių. Jei kuriama prisitaikančio dizaino svetainė ar aplikacija, prireiks sukurti ne vieną, bet tris, keturis, penkis ar net dar daugiau kiekvieno puslapio variantų, kad programuotojas suprastų, kaip puslapis turėtų atrodyti atsižvelgiant į skirtingas naršykles bei ekrano dydžius ir prie jų prisitaikyti, jau nekalbant apie „Retina” ekranus.
  • Interaktyvumas. Kadangi nuo paspaudimo ar pelės užvedimo puslapyje gali įvykti pokyčiai, dizaineriai privalo apgalvoti, kaip žvelgiant iš estetinės perspektyvos atrodys kiekvienas mygtukas, nuoroda, vaizdas ar kitas elementas.
  • Puslapio išsidėstymas. Kiekvienam puslapiui reikalingas pradžios tinklalapis (homepage), tačiau nereikia tikėtis, kad visi kiti puslapiai atrodys visiškai taip pat. Pavyzdžiui, blogo įrašas neturėtų atrodyti taip pat kaip puslapis, kuriame patalpintas renginių kalendorius. Dizaineriui reikia sukurti tokį puslapių išsidėstymą, kuris kūrybiškai ir patogiai sujungtų tekstus ir vaizdus.

Programavimo aspektai

Internetinių svetainių kūrimas susideda iš dviejų komponentų: front-end and back-end. Trumpai tariant, front-end yra tai, ką puslapio lankytojas mato savo naršyklėje: tai sąveika su vartotojo sąsaja (UI) ir vartotojo patyrimu (UX), susidedanti daugiausia iš CSS, HTML, vaizdų, tekstinio turinio ir Javascript.

O su back-end prasideda visi stebuklai. Tai yra už turinio valdymo sistemos, elektroninės prekybos platformos ar bet kurio kito funkcionalumo slypinti puslapio logika. Back-end sujungia interneto svetainę ir duomenų bazę. Kiekviena web programa jungiasi su duomenų baze per tokias programavimo kalbas kaip PHP ar Ruby. Kiekvienai svetainės funkcijai gali prireikti nuo penkių iki kelių šimtų failų ir šimtų tūkstančių meistriškai ištobulintų kodo eilučių.

Kai kurie puslapio sukūrimo kainai įtakos turintys elementai:

  • Tai itin svarbus sprendimas, mat jis dažnai nulemia puslapio saugumą ir spartą.
  • Projekto tikslai, užmojai ir apimtis. Dar prieš pradedant darbuotis ties puslapio idėja būtina kruopščiai apmąstyti šiuos klausimus ir aiškiai susidėlioti atsakymus į juos: Koks yra tinklalapio tikslas ir paskirtis? Ką klientas tikisi jame nuveikti ir įgyvendinti? Kas turėtų naudotis svetaine?
  • Pritaikymas skirtingiems ekranams. Tikriausiai nereikia net aiškinti, kaip svarbu, kad jūsų puslapis būtų ne tik apskritai prieinamas, bet ir jo naršymas keltų tik džiaugsmą, o ne nesklandumus nepriklausomai nuo įrenginio ir ekrano dydžio. Todėl būtina apgalvoti, suplanuoti, sudėlioti ir sukurti variantus, skirtus gerokai daugiau ekranų, naršyklių ir puslapio lankytojų nustatymų nei kada nors anksčiau. Tam pasitelkiamas prisitaikantis web dizainas. Dabar galite naršyti „Facebook“ ant šaldytuvo įtaisytame ekrane – nuostabu, tiesa?
  • Tinkamos turinio valdymo sistemos (TVS, CMS) pasirinkimas. Ką rinksitės būsimajam puslapiui – „WordPress“ ar „ExpressionEngine“? „Magento“ ar „Shopify“? Šis sprendimas paremtas projekto analize: kiek jis pareikalaus pritaikymo ir kuri platforma geriausiai atitiks užsakovo poreikius. Turinio valdymo sistemos pasirinkimas nulems, kiek integracijos prireiks ir kiek įprasto kodo reikės parašyti.
  • Trečiųjų šalių integracija. Kaip bus įskaitomi mokėjimai? Ką nuspręsite dėl renginių kalendoriaus? „Google Maps“ ar „Facebook“? Ar vartotojams reikės prisijungti, ar svetainė turės juos įsiminti? Galima suplanuoti ir sudėlioti savo kodą, tačiau kai susiduriama su trečiosiomis šalimis, atsiranda priklausomybė nuo jų dokumentacijos ir tampa svarbu integruoti jas būtent taip, kaip to nori užsakovas. Suprantama, norint viską padaryti tinkamai, svetainės kūrėjams tenka skirti daugiau laiko.

Turinys ir optimizacija

Štai dabar jūsų svetainė jau yra graži ir funkcionali, tačiau, ko gero, dar nebaigta. Jums būtinai reikia turinio – čia ir vėl greičiausiai neišsiversite be profesionalų. Tekstai, nuotraukos, video įrašai – visiems svarbiems jūsų turinio elementams sukurti reikia laiko ir patirties.

Turinys yra itin svarbus jūsų svetainės komponentas, kuriam neretai skiriama per mažai dėmesio. Istorijos pateikimas yra geriausias būdas parduoti savo produktą ar paslaugą. Žinoma, jokia naujiena ir tai, kad tekstai turi būti optimizuoti, jog jūsų svetainė atsidurtų paieškos sistemos rezultatuose. Tai apima raktažodžių analizę ir apgalvotą terminų, kurie svarbūs jūsų auditorijai, įtraukimą. Suprantama, kaip ir kitiems tinklalapio kūrimo elementams, šiam etapui taip pat reikia laiko ir pastangų.

Klaidingo suvokimo spąstai

Kai egzistuoja tokie patrauklūs pasirinkimai kaip „WordPress“, kurie išlieka populiarūs ir parduoda daugybę automatizacija ir šablonais paremtų svetainių, žmonės ima manyti, kad sukurti svetainę yra labai paprasta.

Tačiau iš tiesų sėkmingai veikiančiai ir šiuolaikiškai svetainei prireiks ilgo planavimo, daug laiko, dėmesio, pastangų ir įgūdžių. Jei jums reikalinga jūsų prekės ženklą atspindinti svetainė, kuri pasakoja jūsų istoriją, pasiekia tikslinę auditoriją ir yra nesunkiai valdoma, tuomet turėtumėte būti nusiteikę mokėti daugiau ir suprasti, kad didesni lūkesčiai turi savo kainą.

Internetinių svetainių kūrimas - vsbl.lt

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(2)
(0)
(2)

Komentarai ()

Susijusios žymos: