Ką žinoti apie aušinimo sistemos gedimus ir jos remontą? ()
Automobilio aušinimo sistemos paskirtis yra palaikyti optimalią variklio temperatūrą. Jei variklis perkaista, pasekmės gali būti skaudžios – variklio tepalas praranda savo savybes, prasideda sausoji trintis, ir variklis sugadinamas, dažnai galutinai ir nepataisomai. Ką daryti, kad taip neatsitiktų? Kokie signalai praneša apie aušinimo sistemos gedimą? Kokie yra aušinimo sistemos gedimai ir kaip jie taisomi?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kodėl ypatingai svarbu stebėti variklio temperatūrą
Tik užvedus automobilį ir pradėjus važiuoti, variklis šyla, o kurį laiką pavažiavus, variklio temperatūra pakyla iki 80-95 C. Jei temperatūra nepakyla iki reikiamo lygio arba įkaista daugiau, nei reikia, tai – signalas, pranešantis apie gedimus.
Vienas iš galimų priežasčių – termostato gedimai. Termostatas, priklausomai nuo variklio darbinės temperatūros, reguliuoja aušinimo skysčio padavimą. Jei variklis neįkaista kiek reikia, tikėtina, kad termostatas užstrigo ir neužsiveria, o aušinimo skystis nuolat teka per radiatorių. Įjunkite salono šildymą – jei į pučiamas šaltas oras, tai dar vienas požymis, kad atviroje pozicijoje užstrigo termostatas. Tai apsunkina variklio darbą, didina kuro sunaudojimą, todėl rekomenduojama kreiptis į servisą.
Blogiau, kai variklio temperatūra pakyla virš 95 C. Gali būti, kad termostatas užstrigo uždaroje padėtyje, aušinimo skystis nepaduodamas, variklis kaista, alyva praranda tepamąsias savybes, prasideda sausoji trintis ir variklis gali būti negrįžtamai sugadintas. Tokiu atveju, būtina kelionę nutraukti – bent trumpam, kol variklis atvės.
Ką reikia žinoti apie aušinimo skystį?
Jei termostatas užstringa uždaroje padėtyje, aušinimo skystis nepatenka į variklį, todėl veržiasi lauk per termostato korpusą ir per aušinimo žarnų fiksavimo vietas. Išvažiuodami iš stovėjimo vietos, įsitikinkite, kad kad ant žemės, neliko žalios arba raudonos spalvos skysčio dėmių. Pastebėję dėmes, kreipkitės į autoservisą.
Aušinimo skystį rekomenduojama reguliariai papildyti, o kas 5 metus – pakeisti. Norėdami papildyti, naudokite to paties tipo aušinimo skystį, o jei to paties neturite ir negalite įsigyti – įsitikinkite, kad naujasis skystis yra sudeginamas su senuoju. Informacija apie suderinamumą pateikiama gamintojo etiketėje. Radiatoriaus dangtelį atidarykite tik kada, kai jis atvėsęs – įkaitęs skystis plečiasi ir veržiasi į išorę, todėl rizikuojate nusideginti.
Keičiant aušinimo skystį, rekomenduojama atlikti aušinimo sistemos plovimą.
Kokie dar ženklai išduoda galimus aušinimo sistemos gedimus?
Atkreipkite dėmesį, jei nustojo tinkamai veikti šildytuvas arba pajutote automobilio salone neįprastus temperatūrinius pokyčius. Apie šildymo sistemos gedimą taip pat gali išduoti keisti garsai, primenantys purvo kliuksėjimą, verdančio vandens burbuliavimą ar duslų kalimą. Dar vienas požymis, pranešantis apie aušinimo skysčio nutekėjimą – salstelėjęs kvapas automobilio salone, kurį sukelia skysčio sudėtyje esantis etilenglikolis.
Visais atvejais, kreipkitės į autoservisą Toptis.
Dažniausiai pasitaikantys aušinimo sistemos gedimai ir jų remontas
Aušimo sistemą sudaro termostatas, radiatorius, skysčio siurblys, ventiliatorius ir daugybė kitų detalių.
Sistema tinkamai neveikia, jei radiatorius yra fiziškai užterštas arba nesandarus. Rekomenduojama laikas nuo laiko patikrinti fizinį radiatoriaus užterštumą, ir jei ant grotelių yra fizinių apnašų, – atlikti radiatoriaus plovimą. Jei radiatorius yra nesandarus ir praleidžia aušinimo skystį, būtina jį pakeisti.
Esant karštiems orams ar stovint spūstyje, radiatorių papildomai aušina ventiliatorius. Fiziniai ventiliatoriaus gedimai pavojingi tuo, kad klibančios detalės gali nulūžti ir pažeisti kitas aušinimo sistemos dalis.
Pastebėjus, kad nuteka aušinimo skystis, tikrinamas aušinimo sistemos sandarumas – esant šaltam varikliui, sistemoje dirbtinai sukeliamas slėgis ir tikrinama, kur prasisunkia skystis.
Vienas dažniausiai pasitaikančių gedimų yra sugedęs, arba užsikirtęs termostatas. Ironiška, kad pats termostatas kainuoja santykinai nedaug, o laiku jo nepakeitus – teks sumokėti nemažą sumą už variklio remontą, arba, dar blogiau, keisti automobilį.
Laiku atliekami prevenciniai darbai užkertą kelią sudėtingiems variklio remonto darbams. Pasirūpinkite savo automobiliu laiku.