Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
sub 2020-11-13 09:17
Nzn prie ko čia ta UK, bet LT nuo š.m. pradžios buvo privaloma, po to rekomenduojama, po to vėl privaloma dvėti kaukes. Tai kame problema, ar jūs rekomendacijų negirdit ar nurodymai neaiškūs. Ne žiniasklaida sugalvojo rekomendacias ir nurodymus, o medikai. Medikai supranta, kad kaukės yra pimo būtinumo, norint pristbadyti plitimą. Kas blogiau, ar kad visi panešios kaukes kurį laiką, ar kad ligoninėse nebeliks vietų sergantiems?
HardAxe 2020-11-13 10:35
nurodymai dėvėti kaukes. Nurodymu reikia laikytis. Tai yra tavo kaip LR respublikos piliečio pareiga.
Jeigu 1000 kaukių išgelbės vieną gyvybę tai bus pigi gelbėjimo kaina.
NekenciuReklamos 2020-11-13 10:43
perskaityk sita tyrima, tada padiskutuosim, nes kol kas man reprezentuoji zmogu, kuris diskutuoja apie tai apie ka visiskai neismano ir del to remiasi savo buitiska patirtimi:
https://www.thelancet.com/journals/ecli ... 89-5370(20)30228-5/fulltext
Niemand 2020-11-13 11:18
Perskaičiau. Ir nors jis itin nekokybiškas dėl labai mažos tiriamųjų grupės, tik patvirtina tai, ką parašiau - ilgalaikių hemoraginio pobūdžio organinių pakitimų nėra. Yra infekcinio/uždegiminio pobūdžio pakitimų, ne paslaptis, kad kovidas labai dažnai sukelia ribotą encefalitą (iš čia skonio, uoslės praradimas), bet neaišku (nėra įrodymų), kad jie būtų ilgalaikiai ar reikšmingi. Sprendžiant pagal kitas virusines infekcijas, tipiniu atveju turėtų pilnai atsistatyti. Bet kokiu atveju tos studijos duomenys neturi nieko bendro su psichiatrų straipsniu, minimu šiame technologijų straipsnyje.
menten 2020-11-13 11:34
Dėl ilgalaikių nėra įrodymų, nes pagal apibrėžimą ilgalaikis >6 mėn. - tai čia ne vienerių metų tyrimų reikia. Dėl imties (kad itin nekokybiškas) - na jau, tyrime iš vienos ligoninės 60 tiriamųjų + 39 kontrolinėje yra didelis skaičius - tą įrodo, kad nustatyti patologiniai pakitimai su p reikšme < 0,05 yra priimtini (statistiškai reikšmingi). Autopsijų tyrimuose neretai būna vos keli tiriamieji. Aišku, didesnio patikimumo yra review, bet jų dar nėra tiek daug, nes ir tiriama ši liga ne taip ir ilgai - bet po truputį jau aiškėja (jau prieš kokį pusmetį buvo aišku), kad COVID pažeidžia ne tik plaučius.
Dėl kitų virusinių infekcijų sukelto encefalito - o tai ko labiausiai bijoma segant tymais, vėjaraupiais, Herpes s., erkiniu encefalitu?
Dėl to, kad mass medijoje turėtų būti mažiau mokslinių straipsnių - pritariu, nes dauguma jų vis tiek nesupranta (ar ne taip supranta - įskaitant žurnalistus), po to panikuoja ir skleidžia melagienas
Niemand 2020-11-13 11:36
Kaip nuolat dirbantis su medikais, galiu pastebėti, kad beveik visi medikai laiko visuotinį kaukių dėvėjimą politine akcija, o ne realią naudą duodančia priemone. Neturėjau laiko perskaityti naują medžiagą apie kaukių efektyvumą, taigi kol kas nesu pasiruošęs rimtai diskusijai. Galiu tik pasakyti, kad pagal man žinomus tyrimus (berods iki rugsėjo), kaukių dėvėjimo naudos ne medicininėje aplinkoje pastebėta nebuvo. Taip pat buvo viena studija dėl mikrobiotos netiesiogiai implikuojanti gana reikšmingą kaukių žalą.
menten 2020-11-13 11:40
Buvo nuo pat pandemijos pradžios
Niemand 2020-11-13 11:43
Aha, o tada psichiatrai rašo straipsnius, kad persirgę dažnai patiria PTSD
Niemand 2020-11-13 11:54
Lung microbiome and coronavirus disease 2019 (COVID-19): Possible link and implications
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 172030004X
menten 2020-11-13 11:59
Nu tai tokia psichiatrų duona kai kurios ligos turi labai aiškius simptomus - Parkinsonas, demencija, o kitos (depresija, nerimas) - labiau subjektyvios. pvz. dabar mažiau diagnozuojama šizofrenija - nes atsargiau į tai žiūri
NekenciuReklamos 2020-11-13 13:57
viskas OK su ideja, kad plauciu mikroflora ytakoja covid19 komplikaciju lygy, deja, tai neyrodo, kad kaukiu devejimas paveikia ta plauciu mikroflora neigimai. Kaip kad tu bandai netiesiogiai yrodyti.
Duok tyrima, kuriame tai yrodoma!
NekenciuReklamos 2020-11-13 14:01
Taigi, tu teigi, kad covid19 sistemiskai nesukelia kraujo kresuliu del kuriu gali buti blokuojama smegenu kraujo apykaita?
DarkNRG 2020-11-13 14:26
Is kur toks sventas isitikinimas, neitiketinu kaukiu efektyvunu? Cia jum ne chirurgas operacijos metu devintis kauke.. Gatvej zmogus per diena, begale kartu liecia ta kauke nesvariom rankom, ja pastoviai nusiiminedamas, vel uzsidedamas, veida savo liecia ir t.t.
Dauguma saliu su didziausiais susirgimu skaiciais pasaulyje, devi kaukes. O as vis girdziu, kaip juose tuoj nebeliks vietu ligoninese sergantiems..
menten 2020-11-13 14:31
0.3 (imtis 382 žmonės)
- 1060 žmonės Tailande - kaukių dėvėjimas visą laiką sumažino riziką užsikrėsti, dalį laiko - rizika nepakito.
Vietos dar ne didžiausia problema, svarbiausia, kad netrūktų personalo
immortallt 2020-11-13 15:07
DarkNRG, kiek žmonių dabar serga gripu, kai visi nešioja kaukes ir plauna rankas? Jei tavo tikėjimas, kad kaukės nepadeda būtų tiesa, gripo mastai būtų nepasikeitę.
Kur daug kas suplaka skirtingus dalykus, tai daikto naudojimą ne pagal paskirtį priskiria tam, kad daiktas neveikia. Jei kaukę nešiosi ilgą laiką, o po to dar ir pakramtyti vietoje gumos sugalvosi, tau aišku nepadės, aplinkiniams tikimybę užsikrėsti greičiausiai sumažins vis tiek.
Ir kai kalbama apie kaukių efektyvumą, beveik visada išsitraukia kas nors, kad tam asmeniui, kuris kaukę nešioja, efektyvumas yra nedidelis, iki kokių 30% (jei aplinkiniai nenešioja), čia jei jis jas keičia, kaip priklauso. Bet kaukių efektyvumas daug didesnis jei sergantis nešioja kaukę, tada ir 70-80% efektyvumą paprastos kaukės pasiekia, bet ne tam žmogui kuris nešioja ją (jis jau serga), bet aplinkiniams, kurie tokį sumažėjimą tikimybės užsikrėsti jaučia net nenešiodami kaukės. Jei nešioja, tikimybė sumažėja iki 90%.
Taigi, mokinkitės skaityti, ir žiūrėkite ką tiksliai sako, o tai ta pati istorija eina, mokslininkai pasako, nužudėme kokio kraujo vėžio vieno tipo ląstelę petri lešktelėje - visi skalambija, mokslas išgydė vėžį. Taip ir su tom "kaukės neveikia". Tai jei kaukės neveikia, tu tikiuosi chirurgui ir visam med. personalui prieš operaciją ir pasakai, kad dėl tavęs jie gali būti be kaukės. Bus patogiau jiems dirbti gi, o tau vis tiek nepadeda.
NekenciuReklamos 2020-11-13 15:13
tu iki siol taip ir nesuvoki (nuo sausio pradzios) kokiu principu tos kaukes veikia? Kaukes skirtos NE TAM KAD TU NEYKVEPTUM VIRUSO DALELIU.
KAUKES YRA SKIRTOM TAM, KAD TU TUREDAMAS VIRUSO DALELIU JU NEISKVEPTUM/ISSPJAUTUM/ISKOSETUM!!!!
p.s. na ir kad analogiskai ju neykveptum...bet cia velgi atskira tema turetu buti.
negi taip sunku suvokt tokia logika
Hm 2020-11-13 15:39
Pritariu... Tik asmeninis pastebėjimas ir nieko daugiau, paprastai vasaros metu karta du prisikabindavo sloga, šį sezoną nuo pavasario iki rudens ir dar dabar, jokių slogų ar kitokių persišaldymo susirgimų... Tai sieju su masiniu kaukių dėvėjimu...
Niemand 2020-11-13 15:52
a) Kovidas įtakoja plaučių mikroflorą (o taip pat virškinamojo trakto), žudo tą mikroflorą.
b) virusai žudo užkrėsdami, tokiu būdu jie dauginasi;
c) kovidas dauginasi žmogaus plaučių mikrofloroje;
d) kaukėje po 2 - 4 val. apsigyvena linksma žmogaus mikrofloros kompanija...
Niemand 2020-11-13 15:54
Sistemiškai - ne. Krešumo sutrikimai yra viena iš galimų komplikacijų. Jei tai ligos eigoje nesukelia insulto ar infarkto, liekamųjų reiškinių vėliau nebūna.
Niemand 2020-11-13 15:58
Iš pirmo žvilgsnio tavo pateikta medžiaga labai primena vyšnias, bet reikia gilintis. Padiskutuosim po poros savaičių, kai turėsiu laiko pasigilinti. Galiu derėtis, kad straipsnių šia tema technologijose dar bus
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Didžiulio tyrimo išvados kelia baimę: kas penktam pasveikusiam COVID-19 pacientui per 90 dienų išsivysto psichiniai sutrikimai