Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Skeptikas 2015-05-10 16:04
privalomosios tarnybos vengimas.
Arthuras 2015-05-10 16:08
Bent jau reikėtų paminėti tokį faktą, kad buvo ir ginkluotų plūgų, kurie terorizavo saviškius dėl pavydo ir t.t. O dabar nušviečiama tik iš pačios gražiausios pusės. Neparodoma ta tikroji pusė... Net neabejoju, jog yra šaltinių ir apie negerus darbus. Tiek jie nutylimi. Taip, kaip rusai nutyli švęsdami pergalės dieną, jog patys ir buvo vieni iš to karo iniciatorių...
SG 2015-05-10 16:09
Svarbu ne tik tai, kad kariuomenė okupanto. Tuo metu tebevyko karas Vokietija, todėl paėmimas į kariuomenę reiškė išsiuntimą į karo mėsmalę, kas buvo tolygu mirčiai. Be abejonės pasitraukimas į mišką, kaip tada atrodė, garantavo galimybę likti gyvam. Bet tai neesminiai momentai.
Skeptikas 2015-05-10 16:17
Manau didžiausia problema, kad žmonės pamiršta kas yra žodis "vertybė". Jeigu laisvė tau brangi tu neišvengiamai vertinsi tuos kurie žuvo dėl jos kovodami, o ne gyvendamas prisiminimais kas iš ko vištą pavogė. Minėdamas sausio 13 nesigilinsi ką koks Paleckiukas burbtelėjo.
Kaip, tamsta, pats sakei partizanai buvo juodinami nuo pat pradžių ~ 50 metų. Viskas už ko galima prisikabinti buvo išnagrinėta. Tuo tarpu dokumentai apie raudonųjų nusikaltimus buvo slepiami, sudeginti, o daugelis amžininkų iškeliavo į dausas. Dėl šios prarastos medžiagos mes niekada neiškelsime laisvės kovotojų tiek kaip buvo garbinami raudonieji.
SG 2015-05-10 16:21
Keista, kad tavo slapyvardis "Skeptikas", nes aš esu didesnis skeptikas už tamstą. Tu manai, kad 50 metų už būtus ir nebūtus nusikaltimus aklai juodinti miškiniai turi teisę "atsigriebti" - dabar laikas aklai juodinti jų priešus. Kas dabar ir vyksta.
Aš, kaip skeptikas, manau, kad istorijoj nėra nieko vienareikšmio. Toks jausmas, kad ir tu tai supranti, bet tavo patriotiniai jausmai sako, kad laikas papurtyti dabar tuos, kurie anksčiau nekentėjo. Tuo tarpu aš manau, kad turi būti objektyviai išnagrinėta ir pateikta istorinė tiesa, jei mes vadinamės demokratine visuomene. Kitu atveju jau kvepia revanšizmu. Žinoma, to tikrai nesupras įvairūs vatnikai kaip "Westside7".
Skeptikas 2015-05-10 16:30
Paryškinau vietą dėl kurios nepritariu ir labai norėčiau susipažinti su tamstos statistikos šaltiniu. Giminaičių ar pažįstamų pasakojimai netinka. O jeigu nėra statistikos tai manau reikia atsargiau švaistytis kaltinimais.
SG 2015-05-10 16:35
Vargu bau, kad rasi tokią statistiką dabar. Prieš kokius 7 metus aš netgi buvau visai entuziastingai pradėjęs užsiimdinėti tuo, ėjau per žmones Dzūkijoje ir užrašinėjau įvairius pasakojimus. Deja, bet net tiksliai nebežinau, ar dar rasčiau, todėl greičiausiai tegalima spekuliuot.
Skeptikas 2015-05-10 16:45
Visiškai pritariu, kad reikia kuo objektyviau viską ištirti, kad kai kurie nustotų vadovautis VBS šaltiniais. Tačiau verta panagrinėti ir kiek įmanoma šį objektyvumą išlaikyti.
SG 2015-05-10 16:48
Bėda, kad mes internetinio puslapio komentarų lygmeny realiai ir tegalime viską "nagrinėti" VBS principu. Objektyviai ištirti, be abejo, specialistų darbas. ir taip reikia džiaugtis, kad šio puslapio komentarai dar nėra delfio lygio.
Skeptikas 2015-05-10 16:51
Taigi apie ką ir eina kalba. Mūsų istorija parašyta okupantų rankomis. Taigi mes galime toliau leisti ją plėtoti kremlinams ar vis dėl to stengtis į ją pažvelgti kiek galima objektyviau.
Tai ne revanšizmas, o siekis parodyti, kad yra ir visiškai kitas požiūrio kampas, negu tas kuris buvo formuojamas pusę amžiaus.
Arthuras 2015-05-10 17:00
Niekas tokių dalykų nenagrinėjo ir nenagrinės. Kodėl? Nepalanku. O dabartiniame įvykių kontekste - tokius tyrimus atliekantys būtų apšaukti kaip didžiausi "vatnikai" ir "išdavikai", siekiantys sumenkinti Lietuvą ir iškelti Sovietų Sąjungą ir Rusiją. Todėl ir gyvename kreivų veidrodžių karalystėje, kur partizanai vienareikšmiškai buvo patys geriausi ir šauniausi Lietuvos patriotai. Na ir kas, kad tuos pačius lietuvius terorizuodavo ir baugindavo, na ir kas, kad didžioji dalis jų buvo paprasti kaimo plūgai (o kaip kitaip?!) su ginklais, kurių pagr. tikslas buvo "duonos ir žaidimų". O visi žinom, kas atsitinka, kai nepelnytai įduodi kvailam, neišsilavinusiam žmogui ginklą arba, tarkim šiais laikais, didelę pinigų sumą - visus aplinkinius jis žemina, juos trypia. Būtų naivu tikėt, kad 1940+ metais kaimo liaudis buvo labiau išsilavinę, nei dabar yra vidutinis pilietis (pagal tuos pačius amžininkų pasakojimus, taip tikrai nebuvo.). O iš dabartinio vidutinio piliečio - galima sulaukti ir netikėtumų, tai ką kalbėti apie anuos laikus.
Anarchija yra visada blogai. Net jei ir prisidengiama kilniais tikslais. Ne kaimo japui daryt teismus įsibrovus pas svetimus į namus. Tai yra faktas.
Tuomet nereikėtų juoktis iš tų pačių rusų, kurie gyvena tarp dar kreivesnių veidrodžių, jei patys bijom nešališkai ištirti SAVO istoriją. Jei mums tinka "juoda-balta" istorija, tai kodėl rusams turėtų netikt?..
Skeptikas 2015-05-10 17:16
Taigi ką reikėjo daryti. Eiti į Raudonąja armija ir padėti vežti lietuvius į Sibirą ? Ką reikėjo daryti prancūzų, graikų, etc. partizanams ? Nusikaltimų būta ir jų tarpe. Ne tamstai aiškinti ką jiems reikėjo daryti.
Arthuras 2015-05-10 17:51
Tai pirmyn, nenorėjo eiti į armiją ar būti ištremti, prisidėt prie rusų represijų - tegul eina į partizanus. Pati idėja sveikintina ir sektina. Bet tai nereiškia, kad gavęs ginklą gali eiti suvedinėti asmeninių sąskaitų ar terorizuoti niekuo dėtus piliečius. Deja, smerkti banditus gali visi. Kritikuoti jų veiklą - taip pat.
Rukis 2015-05-10 18:46
Kaimo "marozų" chebra; buvę nusikaltėliai, politiškai neutralūs viešosios tvarkos pažeidėjai, kurie pajuto veiksmų laisvę teisiškai nefunkcionuojančioje valstybėje/sąjungoje. Taip pat bet kam prieinami neaprėpiami kiekiai ginklų ir amunicijos juos tik skatino "linksmintis".
Atsakykit sau: Ar visi jie yra verti vadintis Partizanais?
Arthuras 2015-05-11 01:18
Tai apie tai aš ir kalbu. Kažkaip reikėtų diferencijuoti. O dabar - viskas į vieną ir visi idealistai, supermenai...
vytautas50 2015-05-11 09:51
Rukis 2015-05-11 14:14
Vytautai,
Partizanai mums laimėjo tai, kad dabar neturim tokios situacijos kaip Ukrainoje. Kai pusė šalies piliečių nežino kas tokie yra: ar ukrainiečiai ar rusai.
Surusint mūsų nepavyko, šiandieninė rusų tautinė mažuma atsikėlė čia jau SSRS egzistavimo pabaigoje, kai nebeliko partizanų. Dėl to šiandien turim pakankamai tautišką valstybę, ne kaip Latvija. Manai čia ne laimėjimas?
Arns 2015-05-11 14:42
po visą respubliką, taigi mažiau reikėjo ir imigrantų darbo jėgos.
vytautas50 2015-05-11 14:59
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lietuvoje Antrąjį pasaulinį karą laimėjo partizanai